+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    gezel

aansluiten regenwaterpomp

Hoi,

ik zou mijn regenwaterpomp zelf willen aansluiten: iemand zin om mij wat op weg te helpen?

Ik zou een socarex darm moeten verbinden met de pomp: hoe doe ik dit?
    Idem voor de aansluiting pomp --> sanitair leding die naar een collector gaat van waaruit alle regenwater leidingen vertrekken naar de wc's, machines,....

met andere woorden: kunnen jullie mij kort uitleggen hoe ik dergelike darmen moet aansluiten aan koppelstukken......

thx
    teizman

meester

Re: aansluiten regenwaterpomp

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teizman
    Hoi,

ik zou mijn regenwaterpomp zelf willen aansluiten: iemand zin om mij wat op weg te helpen?

Ik zou een socarex darm moeten verbinden met de pomp: hoe doe ik dit?
    Idem voor de aansluiting pomp --> sanitair leding die naar een collector gaat van waaruit alle regenwater leidingen vertrekken naar de wc's, machines,....

met andere woorden: kunnen jullie mij kort uitleggen hoe ik dergelike darmen moet aansluiten aan koppelstukken......

thx
    teizman
    bij sanitair groothandel (eventueel betere DHZ) bestaan er klemmen die over socarex gaan en aan andere zijde schroefdraad om galva buizen aan te sluiten

tussen pomp en collector : galvabuizen en kopelstukken ?
    Stefan

raap

wegens budgetaire verplichtingen hebben wij gewoon een wilo pomp gekocht in de plaats van zo'n compleet systeem.

vanaf de socarex darm hebben wij gewerkt met koperen buizen tot vlak aan de pomp en op het laatste flexibels.

van de pomp naar de collector, eerst vertrokken met flexibele darm en dan met alpex buis... tussen pomp en collector best een kraan zetten zodat je de leiding kan afsluiten als je ooit de pomp moet vervangen.

ik kan anders wel een paar foto's trekken als je wil.

kerel

Ik zou naar de regenwaterputten een wachtbuis van 110 in PVC leggen. Ik zou daar alle leidingen willen insteken:

- voeding voor pomp in put
    - kabel voor vlotter
    - persleiding van pomp in versterkte PE 1''
    - vulleiding regenwaterput

Welk type darm zou ik het best voorzien als vulleiding en welke elektriciteitskabel (VFVB...)?

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gregory
    Ik zou naar de regenwaterputten een wachtbuis van 110 in PVC leggen. Ik zou daar alle leidingen willen insteken:

- voeding voor pomp in put
    - kabel voor vlotter
    - persleiding van pomp in versterkte PE 1''
    - vulleiding regenwaterput

Welk type darm zou ik het best voorzien als vulleiding en welke elektriciteitskabel (VFVB...)?
    vulleiding : PE 1"

kabel : XVB 3G 2,5 mm²
    Stefan

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wittedef
    wegens budgetaire verplichtingen hebben wij gewoon een wilo pomp gekocht in de plaats van zo'n compleet systeem.

vanaf de socarex darm hebben wij gewerkt met koperen buizen tot vlak aan de pomp en op het laatste flexibels.

van de pomp naar de collector, eerst vertrokken met flexibele darm en dan met alpex buis... tussen pomp en collector best een kraan zetten zodat je de leiding kan afsluiten als je ooit de pomp moet vervangen.

ik kan anders wel een paar foto's trekken als je wil.
    voor regenwater mag je geen koperen of galvabuizen gebruiken

kerel

Why?

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gregory
    Why?
    sommige mensen beweren dat regenwater agressief is voor metaal

ik weet, zelf ondervonden : bij ons was alles in galva : 7 jaar terug uitgevoerd en nu meer dan een jaar alle leidingwaterbuizen vervangen door kunststof en regenwaterleidingen daar is nog niets aan

in die 25 meter leiding die ik vervangen heb zatten er 10 - 12 gaten binnen de 5 jaar na installatie !!! gaten in buizen, niet in koppelstukken of overgang
    Stefan

kerel

Dus geen probleem dus voor de collectoren en koppelstukken omdat die uit messing zijn. De rest is alpex, dus dat zit ook wel goed. T ' is t' eerste dat ik ervan hoor.

kerel

Is zo een PE1 redelijk flexibel? Wij moeten 3 bochten maken van 90°.

Greetz
    You'll never walk alone François!

knaap

Pe darm is niet echt flexibel. Ik heb 1 bocht moeten maken en in totale afstand had ik toch een meter voor nodig om aan mijn 90° te geraken. Je moet er niet op rekenen om die darm op korte afstand te kunnen plooien.

Voor de rest is de pe darm met koperen socarex koppeling aangesloten op de pomp en vertrekt er aan de andere kant een alpex 20 naar de collector. Ik heb er ook nog 2 filters tussen zitten. Kraantje zetten aan de alpex kant is een aanrader.

kerel

Ik ben straalbochten wezen halen. Ik denk dat de straal daarvan 1 meter is.
    Volgens mij moet die PE daardoor want als ik zie hoe hij op de rol opgerold zit dan is dat niet zo veel. Voor alle zekerheid zal ik hem er doorplooien als de geul nog open ligt, dan kan ik de PVC buizen eventueel nog uit elkaar halen als er een probleem is, maar ik denk het niet.

Hierzo:

http://www.deschachtplastics.be/prod...vel=3&p=STB110

Tags for this Thread

Regels voor berichten