+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    knaap

Hydrofoorpomp- prijs/kwaliteit

Hi Folks,

Binnenkort ga ik beginnen met het aansluiten van de regenwaterput op de Wc, buitenkraan en wasmachine. En nu ben op zoek naar een hydrofoorpomp. Wegens budgettaire redenen had ik liever een goedkopere pomp gekocht. Nu vraag ik me af of de pompen die je in de Brico, colruyt, gamma van rond de 250 euro hebt, goed zijn van kwaliteit.

Wie heeft er hier ervaringen mee?
    Merken en/of prijzen (winkels) die aan te raden zijn?

alvast bedankt

kerel

Re: Hydrofoorpomp- prijs/kwaliteit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geen_idee
    Wie heeft er hier ervaringen mee?
    Merken en/of prijzen (winkels) die aan te raden zijn?
    Op het energie forum van BBL zijn vele het eens dat een marina pompje MET DRUKVAT, dat volgende week in ster-aanbieding staat voor 59€, de beste pomp is prijs/kwaliteit.
    Ga der mig zelf eentje halen deze week ....

Cheers,
    TiWy

pak maar een deftig vat
    met vat dab aquajet jet 82m/20h 2600l/u à220€
    zonder vat een zeer goeie dab jetcom82 m+presscontrolà275€
    de beste grundfos mq3-35 zonder vat à420€

knaap

Ik heb zo'n goedkoop marina hydrofoorgroepje (koste toen 80 euro), heb dit nu al zeven jaar en nog geen problemen mee gehad. Wordt wel niet supperveel gebruikt (zo'n 70 kuub per jaar). Levert een waterdruk van zo'n 4 bar. 1 minpuntje: maakt redelijk veel lawaai.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi
    Ik heb zo'n goedkoop marina hydrofoorgroepje (koste toen 80 euro), heb dit nu al zeven jaar en nog geen problemen mee gehad. Wordt wel niet supperveel gebruikt (zo'n 70 kuub per jaar). Levert een waterdruk van zo'n 4 bar. 1 minpuntje: maakt redelijk veel lawaai.
    hij vroeg een goede pomp 1 geruisloos 5bar constante druk

knaap

En waar heeft u dat dan gelezen dat hij dat vroeg, mijn beste?

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverbleu
    Hij vroeg een goede pomp prijs/kwaliteit ... marina pompje voldoet volledig aan de gestelde eisen.
    Zonder vat zekers niet pakken want deze slaagt direct aan bij de minste vraag naar regenwater, met een drukvat gaat de pomp pas aanslagen als de druk in het vat te laag wordt.
    Ik heb helemaal geen aandelen bij de makers van de marina pompjes ofzo maar als ik de commentaren lees van de bezitters ervan ben ik toch wel overtuigd van de prijs/kwaliteit van de pompen.

Cheers,
    Tim

Question Re: Hydrofoorpomp- prijs/kwaliteit

Ik heb een oude groene Marina staan met drukvat voor het oppompen van grondwater. Na het bijvullen van mijn zwembad slaat het controlepaneel steeds op oranje (failure). Ik kan ze nog starten, maar ze slaat altijd af en ik zie geen water opkomen...Kent daar iemand iets van en kan ik er zelf aan sleutelen ?

Tags for this Thread

Regels voor berichten