+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 15 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 220
    raap

Skup - een Nederlandstalige SketchUp site

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en moet bekennen dat ik dit onderwerp nog niet helemaal heb doorgelezen,

maar ik wilde graag even reclame maken voor mijn SketchUp blog: http://www.skup.be/

Ik ben architect en SketchUp lesgever, en heb dus veel ervaring met dit programma. Op http://www.skup.be/ probeer ik sinds een maand wekelijks een tip of tutorial te plaatsen.

Ik legde er bijvoorbeeld net uit hoe je sneller muren kan tekenen door scripts te gebruiken, ...

Hopelijk brengen jullie snel een bezoekje, en hopelijk hebben jullie er ook iets aan...

knaap

Skup

Ik had je al gevonden via sketchupforum.nl ... Ik wou me inschrijven voor de updates op je blog maar het lukte me niet.

Nu je er toch bent, een vraagje: ik ben eens op zoek gegaan naar opleidingen sketchup (syntra was de enige die ik vond) maar vond enkel opleidingen voor "beginners". Heb jij weet (of geef je het misschien zelf) van een opleiding sketchup voor iets meer gevorderden ... Mijn groeicurve is intussen serieus afgevlakt en het lukt me niet zo goed om op eigen houtje verder te gaan. De youtube-filmpjes van Aidan Chopra zijn wel al een grote hulp maar ik zie en hoor het ook eens graag in het echt.

Oh, bijna vergeten: welkom !

Flapsy

Moderator

Woow, ik dacht dat ik al veel wist over sketchup.
    heb al weer een hoop bijgeleerd door je blog skup!!!
    Dit blijf ik volgen

raap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flapsy
    Skup

Ik had je al gevonden via sketchupforum.nl ... Ik wou me inschrijven voor de updates op je blog maar het lukte me niet.

Nu je er toch bent, een vraagje: ik ben eens op zoek gegaan naar opleidingen sketchup (syntra was de enige die ik vond) maar vond enkel opleidingen voor "beginners". Heb jij weet (of geef je het misschien zelf) van een opleiding sketchup voor iets meer gevorderden ... Mijn groeicurve is intussen serieus afgevlakt en het lukt me niet zo goed om op eigen houtje verder te gaan. De youtube-filmpjes van Aidan Chopra zijn wel al een grote hulp maar ik zie en hoor het ook eens graag in het echt.

Oh, bijna vergeten: welkom !

Flapsy
    Bedankt!

Ik ken helaas geen opleidingen voor gevorderden.
    Ik geef zelf les bij Syntra: "SketchUp, 3D voor iedereen".
    Een echte beginners-cursus zou ik dit niet noemen, maar vanwege de beperkte omvang (3x3uur) is ze natuurlijk niet heel uitgebreid.
    Omdat ik steeds meer met plugins en dergelijke bezig ben, ga ik in de toekomst misschien wel eens vragen of het mogelijk is een gevorderden-cursus in te richten...
    Zo'n nieuws zou dan zeker op skup.be verschijnen...

mvg,

Johan.

knaap

Hellow,

Ik heb toch nog een vraag ivm cirkels.

Hoe kan ik een ring tekenen die in alle richtingen rond is? Daarmee bedoel ik dus eigenlijk de vorm van een o-ring.

Ik kom niet verder dan een cirkel in de ene of de andere richting maar nooit de combinatie van de twee.

Ik gebruik ondertussen versie 7.

Alvast bedankt.

knaap

Kiekeboe

Er bestaat een Plug-in die dat voor jou automatisch genereert. Die plug-in staat ook op een taskbar vol andere interessante plug-ins die je integraal kan downloaden.

Je vindt de verschillende toolbars met plug-ins hier: http://www.special.eclipse.co.uk/_ruby.html

Die met de cirkel vind je op 'SCF DRAWTOOLS' ...

Hoop dat het je verder helpt.

knaap

Hartelijk dank !!!

kerel

hallo,
    ik gebruik momenteel versie 6 (gratis versie), terwijl de laatste versie 7 is.
    dacht ik ... wanneer ik echter naar de google sketchup website ga om de laatste versie te downloaden, krijg ik steeds enkel versie 6 te zien!

iemand die weet hoe het nu eigenlijk zit?

mogwai

kerel

lap, ik heb het antwoord zelf gevonden ... op de nederlandstalige pagina's van sketchup verwijzen ze nog steeds naar versie 6, maar als je via de link "Gemeenschap" op de engelstalige site terechtkomt, is versie 7 wel terug te vinden!

alleen ... nu krijg ik steeds een foumelding bij het downloaden ...

knaap

Hallo
    Wanneer je in google "google sketchup" intypt, kom je terecht op de Nederlandstalige site en ga je ook de Nederlandstalige versie van Sketchup downloaden (dit is wel de versie 6!!).
    Als je in google "google sketchup 7 download" intypt (en je kiest de tweede link), kom je bij de Engelstalige versie (dit is dan de versie7!!)

knaap

renderen

Hoe moet je eigenlijk renderen? Ik zie hier ongelofelijk mooie resultaten... Ik had Kerkythea (of hoe heet het ook alweer) gedownload, maar ik snap eigenlijk niet hoe ik mijn sketchup tekening kan renderen. Ik zou licht willen toevoegen en de kasten in hoogglans zetten. Kan dat? en zo ja, hoe? Hebben jullie ergens overduidelijke tutorials, want degene die ik had gevonden heeft me niet veel bijgebracht, ondanks de deftige uitleg, vond ik bepaalde opties niet die ze in de tutorial aangaven...
    iemand tips?

knaap

Je rendert door eerst je sketchupmodel te exporteren naar een formaat dat kan geïmporteerd worden in Kerkythea (KT). De plugin is te vinden in de downloadsection van kerkythea.net. Vervolgens kan je er best ook de materialpacks downloaden.

Lichten toevoegen en dingen in glans zetten kan inderdaad, maar je experimenteert best eerst even met een simpel model (met de verschillende materialen en lichten). Ik ben nu niet onmiddellijk de beste referentie (ik ben nogal nen trage) maar het heeft me toch wel wat tijd gekost om er iets van te snappen. Sketchup is een pak makkelijker om onder de knie te krijgen. De geweldige tekeningen die je op de site ziet staan zijn echt wel voor de pro's weggelegd, denk ik.

Het probleem met de tutorials is dat die nog van toepassing zijn op de vorige release van het programma. Anders moet je die eerst eens proberen ...

Een andere tip die ik je kan meegeven is het Kerkythea-forum eens goed door te lezen. Daar heb ik toch al wat info uitgehaald. Het Nederlandse Sketchup-forum (www.sketchupforum.nl) heeft ook een sectie voor Kerkythea. Heel erg actief zijn ze er niet maar misschien kan je daar ook met je vraag terecht.

Als je een concrete vraag hebt, laat ze maar komen.

Flapsy

knaap

Dit moet het eindresultaat bij ons worden. Eerst getekend in SketchUp en dan rendering in Kerkythea :

vooraan :

en achteraan :

De werken starten binnen 3 weken ; ik wou dat we al enkele maanden verder waren !

Hallo

Dit wordt mijn huis te Lummen. De werken starten begin volgend jaar.

mvg

Thomas

als ik iets teken in google sketchup, en ik exporteer als 2d en sla dit dan op als jpg dan is deze jpg gewoon volledig zwart beeld.

iemand die een oplossing weet?

de bedoeling is da ik de tekening in paint ofzo kan openen

Tags for this Thread

Regels voor berichten