+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    raap

Recupstenen - dewelke

Hallo,

Dat we met recupstenen gaan verbouwen daar zijn wel uit. Maar nu is de vraag dewelke om een mooi landelijk effect te krijgen.
    We twijfelen tussen
    In kruisverband:
    - Klampsteen (noemt bij sommigen handgevormde klinkaert)
    - Beerse klinker (machinaaltje, stukje goedkoper dan bovenstaande)
    in Wilverband:
    - Platte Franse scheldesteen
    - Platte poldersteen (mengeling geel - rood) .

Trouwens heeft er iemand ervaring met Recupstenen Vandemoortel uit Handzame?

Thanks!

gezel

Wij hebben ook getwijfeld voor ons kruisverband tussen beerse en paepestenen.

Uiteindelijk gekozen voor paepestenen omdat die door de handvorm veel authentieker zijn dan de toch zeer machinale beerse klinker.

Wildverband zou ik sowieso afraden en je keuze volledig laten vallen op kruisverband. Dit is zoals het moet en geeft meteen ook het mooiste resultaat.

Wij zijn van handzame en zijn bij Vandemoortele geweest, maar hij had op dat moment geen lot staan en kon niet garanderen dat hij zo'n groot lot ging kunnen bemachtigen voor onze bouw (34000 stuks).

knaap

Ongeacht wat anderen vertellen over 'authentiek' of 'zoals het moet', moet je voor jezelf uitmaken wat je het mooiste vindt. Ik heb bijvoorbeeld voor een mengeling paep-klamp gekozen omdat ik de paep alleen te oranje vond en de klamp alleen te donker.
    Ik heb voor wildverband gekozen omdat ik net dit er ouder en mooier vind uitzien met deze handgevormde stenen.

Tags for this Thread

Regels voor berichten