+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    knaap

landbouwgrond -> bouwgrond

Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om landbouwgrond te laten regulariseren tot bouwgrond? (hangt waarschijnlijk van streek tot streek af?)
    Zo ja, welke stappen dienen hiervoor genomen te worden?
    Zo neen, bestaat dan de kans dat een perceel dat nu landbouwgrond is, binnen x-aantal jaren wel als bouwgrond mag dienen?

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Bedankt.

mvg,
    jack

kerel

dit kan je best eens in je gemeente navragen. Misshien dat ze in de opmaak van het ruimteljk structuurplan een planologische ruil voorzien hebben voor het gebied waar je grond gelegen is? Maar de kans hierote is wel bijna onbestaande.
    De kans dat landbouwgrond omgezet wordt naar woongebied is zeer klein, dit kan eigenlijk alleen maar al in je gemeente geen andere bouwgrond meer beschikbaar is.

gezel

99.99% van de huidige landbouwgrond zal in de komende 50 jaar niet gereguraliseerd worden, er is eerst nog de uitbreidingszone die eigenlijk ook al zo goed als geen kans maakt.

knaap

toch nog 0.01% kans dan

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rombaft
    99.99% van de huidige landbouwgrond zal in de komende 50 jaar niet gereguraliseerd worden, er is eerst nog de uitbreidingszone die eigenlijk ook al zo goed als geen kans maakt.
    Ik ken geen enkele politieker die zover kan/wil kijken. Dus als de belangen veranderen, veranderen ook de beslissingen...Kijk ook eens 50 jaar achteruit om te zien hoe 'stabiel' alles is.
    voor alle oplossingen bestaat er wel een probleem

knaap

Als die landbougrond van jouw in woonuitbreidinggebied ligt is er misschien een kansje, anders

knaap

En hoe weet je wat woonuitbreidingsgebied is?

falcon10
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack
    En hoe weet je wat woonuitbreidingsgebied is?
    kunt ge opvragen op u gemeentehuis of opt kadaster.
    Die hebbe speciaal plannekes me daarop ingekleurd wa woongebied is, landbowugebied, industriegebied, woonuitbreidingsgebied, ....

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roberto
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rombaft
    Ik ken geen enkele politieker die zover kan/wil kijken. Dus als de belangen veranderen, veranderen ook de beslissingen...Kijk ook eens 50 jaar achteruit om te zien hoe 'stabiel' alles is.
    op gebied van vastgoed toch redelijk stabiel, en ivm gronden is er men in de laatste 50 jaar of langer alleen maar strenger op geworden, kijk maar naar de zonevreemde woningen, zoals ik al eens aangehaald heb , in geen enkel land als Belgie liggen de Woningen zo verspreid, moet je maar bv eens kijken op Google earth, verschil tussen Belgie en andere landen, in Belgie heeft men precies de huizen erop gesmeten.

Men probeert dit nu te veranderen door zonevreemde gebieden en maatregelen om de mensen in de steden te houden, het zou mij sterk verwonderen moest dit plots omkeren terwijl er hier in dit land geen enkele reden toe is.

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falcon10
    Die hebbe speciaal plannekes me daarop ingekleurd wa woongebied is, landbowugebied, industriegebied, woonuitbreidingsgebied, ....
    En die speciale plannekes (gewestplan genaamd) zijn ook gewoon op internet terug te vinden:
    http://www.gisvlaanderen.be/geo-vlaanderen/gwp
    geel = landbouwgebied
    rood = woongebied
    rood/wit diagonaal gestreept = woonuitbreidingsgebied
    ...

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kamicazze
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falcon10
    En die speciale plannekes (gewestplan genaamd) zijn ook gewoon op internet terug te vinden:
    http://www.gisvlaanderen.be/geo-vlaanderen/gwp
    geel = landbouwgebied
    rood = woongebied
    rood/wit diagonaal gestreept = woonuitbreidingsgebied
    ...
    correctie:
    woonuitbreidingsgebied ziet op het gewestplan wit met een rood raster over
    rood/wit diagonaal gestreept is woongebied met landelijk karakter

knaap

wit met een rood raster over zie ik toch niet.
    En plan is totaal niet up-to-date...

knaap

De gewestplannen zijn zo stilletjesaan achterhaald aan het worden. Beter: RUP's ofte ruimteliijke uitvoeringsplannen (zelfde site, ander geoloket)
    Time will tell...
    http://letman.blogspot.com

Tags for this Thread

Regels voor berichten