+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    knaap

verzonken douchebak plaatsen

ik vroeg mezelf af hoe ik tewerk moet gaan om een douchebak te plaatsen die gelijk komt met de badkamervloer...

het gaat over zo een platte bak:

de bovenkant met gelijk komen met de bovenkant van de tegels

ik kan aannemen dat je dan onder de bak minder hoog moet chappen, maar zie niet echt hoe je het doet zodat de afvoer nog kan aangesloten worden...

(heb nog nooit een bak aangesloten of zien aangesloten worden...)

bedankt

Inderdaad daar waar de bak komt niet laten chappen en een syphon met zijdelingse uitloop nemen.
    Of, als je douche boven een kelder staat een syphon voorzien tegen het plafond in de kelder...

knaap

inderdaad Klommelaar.

Het gat in uwe beton groot genoeg maken zodat je vanuit je (kruip)kelder aan de syphon kunt.

als het niet op de gelijksvloer is wordt het iets moeilijker, de syphon zelf is, denk ik, 12cm hoog dwz dat chappe + vloer ook minstens 12cm dan moeten zijn

kerel

wat is dat allemaal voor zever !!!
    ooit al eens geprobeerd om een vloerdouche te plaatsen nadat de chappe en vloer geplaatst zijn???!!!...
    De vloerdouche moet eerst geplaatst worden. Zo kun je er volledig, goed en gemakkelijk bij voor plaatsing en ondersteuning van de poten, voor het aansluiten van de afvoer, voor het controleren op lekkages,...
    Eens dat allemaal gebeurd is, mogen de chapper en de vloerder hun werk doen. Dan ben je er zeker van dat alles waterdicht is en ook de overgang van vloer naar douchebak volledig perfect is afgewerkt...
    Het klinkt misschien niet helemaal logisch, maar toch wordt er meestal zo gewerkt. Zo ben je heel zeker van je stuk.
    Och ja, eventuele beschadiging aan je douchebak kun je vermijden door hem veilig af te kleven met karton, golvend plastiek,...

knaap

Re: verzonken douchebak plaatsen

Bij ons is er reeds gechapt en is er een gat van 160x100 overgelaten. De doucheback is een ultraflat 160x90. De beschikbare hoogte is rond de 13 cm (dus ook verzonken plaatsen).

Nu weet ik ook dat we eerst bak moesten steken, maar helaas geen tijd meer gehad.
    Hebben er hier mensen zo'n bak verzonken geplaats terwijl de chapper er al lag ?

Vooral voor het aansluiten van de sifon, kan je dit zo doen dat je de syphon op de juiste plaats vastzet en daarna er de bak 'oplegt'. Is dit mogelijk ?

Wij hebben onlangs de Squaro van Villeroy & Boch van 180cm op 90cm geplaatst. Onze woning is nog niet gechapt. Maar we hebben wel zelf (op de plaats waar de douchebak kwam, een nivelleringschape moeten gieten van 4cm hoog. Omdat de bak anders niet gelijk ging komen met onze pas. De douchebak is er met 2 personen ingelegd omdat die ten eerste loodzwaar was en eveneens tussen 2 muren geplaatst moest worden.

Succes!

Even een oude topic ophalen.

Wij hebben ook gewoon laten chappen. Voor de douches (twee badkamers) hebben wij een omkisting gemaakt. Dus de douchebak moet dan met pootjes op de beton gezet worden.

Wat is dan de beste manier om de douche mooi af te werken tegen de chape/vloer?

De vloer ligt er momenteel nog niet, dit zou voor volgend jaar zijn, dit wordt een gegoten PU vloer.

Tags for this Thread

Regels voor berichten