Mijn wens voor 2008 is gemaakt. Ik zou graag al graag een bouwgrond kopen, omdat de prijs zeker niet naar beneden zal gaan, of integendeel nog kan stijgen. Bovendien kan ik ook al de lening aftrekken van de belastingen dan![]()
Wat ik wil weet ik ook al, een grond met een prijs van maximum 90.000, wat verder belangrijk is, is dat de breedte van het huis MINIMUM 6 meter is. Dus een breedte van HOB van 9 meter, of gesloten bebouwing van 6 meter.
Nu volgt echter mijn vraag, maar moet je zoal op letten bij het kopen van een bouwgrond? Enkele dingen die ik al weet is checken of er een bouwverplichting is of niet. Maar hoe kom ik bijvoorbeeld te weten of er een bepaalde stijl moet worden nageleefd, hoe hoog ik kan bouwen, of de grond van goede kwaliteit is... enz...
Iemand tips op waar je allemaal moet op letten bij aankoop van een bouwgrond?

Met citaat reageren
als het niet het geval is, zal ik moeten gaan uitkijken voor een appertementje ofzo, ik wil namelijk iets kopen omwille van de belastingsaftek...
Tot slot: ook eens over bestemming van de buurt informeren op de gemeente: wij hebben stuk grond + achterliggende grond gekocht met daarachter agrarisch gebied: mooi uitzicht dachten we dus. Maar nu blijkt dat het agrarisch gebied wellicht zal omgevormd worden tot lokaal bedrijventerrein. Gelukkig is ons perceel heel lang, maar toch, dit maakt het wat minder interessant: op de gemeente hebben ze zo een info normaal al jaren voor dit effectief beslist wordt, dus kan zeker geen kwaad om daar te informeren.
dan moet ik eens gaan nadenken ja, mss is een appertementje dan wel interessant.
Bouwgrond lijkt mij interessant, omdat de prijzen zeker niet zullen dalen, dus is al een goede investering.