+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 30 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 195 van 444

Discussie: BTW-aangifte

  1. #181
    knaap
    Geregistreerd
    Jul 2008
    Berichten
    157


    Nog meer btw-aangifte-vragen:

    1) op de vorige pagina staan enkele links naar formulieren die je bij de aangifte kan gebruiken. Ben ik de enige die niets vindt als hij op die links klikt?

    2) op dat btw-formulier staan aparte kolommen voor werken en materialen. Voorbeeld: onze metser maakt een factuur op voor zijn werk, waarin hij de kost van zijn materialen verwerkt, en de factuur van materialen bij wijze van bewijs erbij steekt. Moeten we dat dan allemaal uit elkaar halen en apart opschrijven (dus zijn uren in de ene kolom, zijn materialen in de andere). Het gaat om vééééééééél factuurtjes, dus dat zou nogal een werk zijn...

  2. #182
    meester
    Geregistreerd
    Jul 2006
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    8.419


    ahjamahja das veel werk, das toch logisch... Ik heb daar minstens een week van 8 uur per dag in gestoken. Dus een werkweek van 40 uren zeg maar... en ik ga mijn gedoe morgen mooi posten
    RIP Coiske!

  3. #183
    kerel
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Berichten
    726


    Ik moet er ook eens dringen aan beginnnen.
    Kan er iemand soms een voorbeeld van deze aangifte posten?

  4. #184
    knaap
    Geregistreerd
    Aug 2006
    Locatie
    oost-vlaanderen (Laarne)
    Berichten
    255


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mieke2
    1) op de vorige pagina staan enkele links naar formulieren die je bij de aangifte kan gebruiken. Ben ik de enige die niets vindt als hij op die links klikt?
    Googlen op MYMINFIN en FINFORM
    http://ccff02.minfin.fgov.be/portal/por ... l/services
    Het aangifteformulier heeft identificatienummer 106.3

  5. #185
    voorman
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Locatie
    Limburgse Kempen
    Berichten
    4.375


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mieke2
    2) op dat btw-formulier staan aparte kolommen voor werken en materialen. Voorbeeld: onze metser maakt een factuur op voor zijn werk, waarin hij de kost van zijn materialen verwerkt, en de factuur van materialen bij wijze van bewijs erbij steekt. Moeten we dat dan allemaal uit elkaar halen en apart opschrijven (dus zijn uren in de ene kolom, zijn materialen in de andere). Het gaat om vééééééééél factuurtjes, dus dat zou nogal een werk zijn...
    Op mijn papieren btw-aangifteformulier staat onder kolom III dat je daar de facturen van materialen moet steken die door de eigenaar van het gebouw rechtstreeks zijn aangekocht.

    Dus werkuren en materiaal aangekocht door aannemers moeten allemaal in kolom II, en moeten niet apart opgeschreven worden...wij hebben namelijk geen aparte facturen voor werkuren en materiaal, dat zit in één factuur.
    "Success is like reaching an important birthday and finding you're exactly the same.” (Audrey Hepburn)

  6. #186
    knaap
    Geregistreerd
    Aug 2006
    Locatie
    oost-vlaanderen (Laarne)
    Berichten
    255


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door veerle//
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mieke2
    1) op de vorige pagina staan enkele links naar formulieren die je bij de aangifte kan gebruiken. Ben ik de enige die niets vindt als hij op die links klikt?
    Googlen op MYMINFIN en FINFORM
    http://ccff02.minfin.fgov.be/portal/por ... l/services
    Het aangifteformulier heeft identificatienummer 106.3
    Een een nieuwe link naar het aangifteformulier dat ik ooit eens op een blauwe maandag overgetikt heb in WORD
    https://cid-2215587f0c8dcb03.skydrive.l ... 20BOUW.doc

  7. #187


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flaming Moe
    Wordt het resultaat aangetekend opgestuurd?

    We hebben in september vorig jaar alles binnengedaan en nu hebben we een aangetekend schrijven op beide namen.

    We vermoeden dat het om een brief van de BTW zal gaan maar dat kunnen we maandag pas weten.
    Die klote facteur heeft gewoon een briefke in de bus gestoken terwijl mijn vrouw wel degelijk thuis was...Nog te lui om eens aan te bellen
    zijt gij gerust als de facteur bij u vrouw langs gaat

  8. #188
    raap
    Geregistreerd
    Apr 2009
    Berichten
    7


    de vraag is hier al vaker gesteld, maar tot nu toe nog niet beantwoord:
    gelden voor verbouwingen dezelfde regels en formulieren voor btw-aangifte? komen ze ter plaatse controleren?

  9. #189
    knaap
    Geregistreerd
    Feb 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    52


    Wij hebben halfopen (6.5m x 17m), nog niet helemaal afgewerkt, wel bewoonbaar ...
    Wel heel veel zelf gedaan ...
    Momenteel facturen + btw = ong € 165.000 ...
    Zitten wij goed of nie ???
    Wij moeten onze aanvraag ten laatste binnen 14 dagen indienen !!!
    Please let me know !!!!

  10. #190
    meester
    Geregistreerd
    Jul 2006
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    8.419


    en wat verwacht je dat wij zeggen

    Tis goed? Dat is toch aan de btw om uit te maken of dat goed is of niet.
    Enneuh, als wij zeggen dat het weinig is, hoe ga je er meer van maken?
    RIP Coiske!

  11. #191
    gezel
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Locatie
    Reet
    Berichten
    1.893


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vialleman
    Wij hebben halfopen (6.5m x 17m), nog niet helemaal afgewerkt, wel bewoonbaar ...
    Wel heel veel zelf gedaan ...
    Momenteel facturen + btw = ong € 165.000 ...
    Zitten wij goed of nie ???
    Wij moeten onze aanvraag ten laatste binnen 14 dagen indienen !!!
    Please let me know !!!!
    Is ongeveer zoals bij ons.
    Het is geen kwestie van "goed zitten" of niet , het is een kwestie genoeg facturen van materialen en aannemers te hebben zodat er kan gekeken worden of het steek gaat houden...

    Als jij met veel te hebben gedaan maar 10 faktuurkes kunt voorleggen van materialen etc ben je dik de klos!

    Wij hebben zo'n 25 fakturen wat aannemers betreft en bijna 100 fakturen wat leveringen van materialen betreft die we zelf verwerkt hebben.
    En wij hebben ook redelijk wa zelf gedaan.

  12. #192
    kerel
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Berichten
    475


    moet ge de facturen vanaf begin-af-aan mee bezorgen of pas na uitdrukkelijk verzoek van den Btw ?

  13. #193
    gezel
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Locatie
    Reet
    Berichten
    1.893


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beelzebub
    moet ge de facturen vanaf begin-af-aan mee bezorgen of pas na uitdrukkelijk verzoek van den Btw ?
    Dat moet er allemaal inzitten :

    1) Plan van uwen bouw
    2) Ingevuld blad met de verschillende secties rond de uitgevoerde werken (staat van gebouw,werken door aannemers,materialen gekocht,werken die zelf uitgevoerd werden etc)

    Allez, zo gaat het hier toch...

    Ik heb er direct een copy van alle fakturen bijgestoken, maar de oplijsting van alle fakturen moet sowieso gebeuren dus het is niet zo'n grote moeite om direct de copies mee te sturen...

  14. #194
    kerel
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Berichten
    475


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvanhambelgium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beelzebub
    moet ge de facturen vanaf begin-af-aan mee bezorgen of pas na uitdrukkelijk verzoek van den Btw ?
    Dat moet er allemaal inzitten :

    1) Plan van uwen bouw
    2) Ingevuld blad met de verschillende secties rond de uitgevoerde werken (staat van gebouw,werken door aannemers,materialen gekocht,werken die zelf uitgevoerd werden etc)

    Allez, zo gaat het hier toch...

    Ik heb er direct een copy van alle fakturen bijgestoken, maar de oplijsting van alle fakturen moet sowieso gebeuren dus het is niet zo'n grote moeite om direct de copies mee te sturen...
    En bijkomende vraag : zou ik ineens alle nog uit te voeren werken vermelden of zou ik er een paar achter de hand houden om achter af verhaal te hebben tov de boete. (die toch maar met de natte vinger wordt bepaald)

    Iemand ervaringen ?

  15. #195
    gezel
    Geregistreerd
    Mar 2006
    Locatie
    Reet
    Berichten
    1.893


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beelzebub
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvanhambelgium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beelzebub
    moet ge de facturen vanaf begin-af-aan mee bezorgen of pas na uitdrukkelijk verzoek van den Btw ?
    Dat moet er allemaal inzitten :

    1) Plan van uwen bouw
    2) Ingevuld blad met de verschillende secties rond de uitgevoerde werken (staat van gebouw,werken door aannemers,materialen gekocht,werken die zelf uitgevoerd werden etc)

    Allez, zo gaat het hier toch...

    Ik heb er direct een copy van alle fakturen bijgestoken, maar de oplijsting van alle fakturen moet sowieso gebeuren dus het is niet zo'n grote moeite om direct de copies mee te sturen...
    En bijkomende vraag : zou ik ineens alle nog uit te voeren werken vermelden of zou ik er een paar achter de hand houden om achter af verhaal te hebben tov de boete. (die toch maar met de natte vinger wordt bepaald)

    Iemand ervaringen ?
    Waarom al dat gefoefel toch ? Dingen die niet af zijn zet je gewoon op de lijst als zijnde niet-af. Anders worden er mischien dingen verondersteld die wel af zijn en waarvan men vb geen fakturen kan vinden.

    Moest er discussie zijn moet je dit toch allemaal kunnen weerleggen zeker indien er niets stinkt natuurlijk...

    Waarom ga je direct uit van een boete ??

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag je berichten niet bewerken