+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 30 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 255 van 443

Discussie: BTW-aangifte

gezel

Ik kreeg gisteren een dik pak in de bus van de BTW controle
    Zweet,zweet en snel opengemaakt.

Daarin zat m'n kaft met alle meegestuurde facturen (copies) met vooraan 1 blad geniet met daarop de conclusie dat alles OK is en dat ik die spullen 5j moet bijhouden.

Dik in orde dus...

Me happy!

knaap

Re: BTW-aangifte

Hey, een paar vraagjes ivm de btw-aangifte:
    - in vak III dien je alle facturen in te geven van materiaal rechtstreeks aangekocht bij de leverancier. In de laatste kolom moet je dan vermerlden door wie deze zijn verwerkt. Volstaat het daar te vermelden dat deze verwerkt zijn door de bouwheer (zelf dus) en dan eventueel een nauwkeurige opsomming te maken op het volgende blad of moet je steeds alle namen al vermelden in vak III? Hoe hebben jullie dit ingevuld?
    - Mag een helpende broer eigenlijk werkzaam zijn in de bouw of wordt dit dan al meteen als 'verdacht' gezien? Of is dit enkel zo bij vrienden?
    - Zouden die formulieren ivm de 6%-regel op een schijf van 50.000 ook bijgevoegd moeten worden?

Alvast bedankt!

gezel

Vorige week m'n btw dossier ontvangen, alles in orde (dossier werd bijna 2 jaar geleden aan de btw-administratie bezorgd)

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eliasje
    Hey, een paar vraagjes ivm de btw-aangifte:
    - in vak III dien je alle facturen in te geven van materiaal rechtstreeks aangekocht bij de leverancier. In de laatste kolom moet je dan vermerlden door wie deze zijn verwerkt. Volstaat het daar te vermelden dat deze verwerkt zijn door de bouwheer (zelf dus) en dan eventueel een nauwkeurige opsomming te maken op het volgende blad of moet je steeds alle namen al vermelden in vak III? Hoe hebben jullie dit ingevuld?
    - Mag een helpende broer eigenlijk werkzaam zijn in de bouw of wordt dit dan al meteen als 'verdacht' gezien? Of is dit enkel zo bij vrienden?
    - Zouden die formulieren ivm de 6%-regel op een schijf van 50.000 ook bijgevoegd moeten worden?

Alvast bedankt!
    Geen idee voor de 6% regel.
    In Vak III hebben we ook gewoon "Bouwheren" gezet bij materialen die we zelf verwerkt hebben en de naam van de aannemer indien verwerkt door 3e partij.

knaap

Bij mijn zus is alles al 3 jaar opgestuurd, en ze hebben er nog niets van gehoord!Normaal!

knaap

Weet er iemand of het absoluut vereist is om alle offertes van je aannemers bij te voegen bij je BTW-aangifte? Volstaan alle facturen niet? Met de offertes erbij wordt het wel een hele dikke map, he!

Moderator

hey effe een update en een hart onder de riem voor alle DHZ ers hier onders ons.

Heb zonet mijn aangifte terug en ik ben helemaal in orde. Dus DHZ staat niet noodzakelijk gelijk aan bijbetalen. Als je een mooi dossier ingeeft met een degelijk en te verklaren dagboek, heb je geen problemen.

Joepie
    RIP Coiske!

knaap

Ik ben aan het twijfelen om een lot recupgevelstenen te kopen van iemand, genoeg om mijn hele huis te zetten.
    De stenen zijn afkomstig van een afbraak.
    Kan ik hier problemen krijgen met de BTW of zou ik daar BTW moeten op betalen?
    Als ik me niet vergis is de BTW op deze stenen toch al betaald door de persoon die in den tijd die woning als nieuwbouw heeft gezet?

voorman

Bij 2e hands verkoop tussen particulier moet je geen BTW betalen. Maar zorg wel dat je deze verkoop correct op papier zet, zodat je later bewijs hebt waar die stenen vandaan komen.

knaap

Moet een PV installatie ook in de btw aangifte opgenomen worden?

heb sedert een jaar alle aangifte papieren moeten opsturen , deze week heb ik mijn facturen aangetekend terug ontvangen . Niet meer dan dit , er zit gewoon niks bij !! geen brief of uitleg ...
    mijn boek met eigen gewerkte uren ontbreekt ook !
    wat moet ik hiermee

????

gezel

Reclameren! Zeggen dat je wél wilt bijbetalen!

Lees eens al het voorgaande, het antwoord staat er verschillende keren geschreven (getypt).

ja weet ik wel , maar van de anderen zit er een brief of iets bij waarop staat dat alles gecontroleerd en ok is . Maar bij ons zit er totaal niks bij .
    Ik hoop dat er geen brief of iets achterkomt ... wel vervelend als het zo onduidelijk is !!
    Durf ook niet te bellen , je weet maar nooit hé !

gezel

Er zijn er ook al die gezegd hebben dat er geen brief bij zat... Dus niet bijbetalen. Ik hoop dat er bij ons niks bij zit.

knaap

Ik heb ook nog een vraag.
    Wij moeten eigenlijk dringend eens beginnen met het invullen van het btw-formulier, maar ik probeer me ervoor dus zo goed mogelijk te informeren. Zo kan ik het op de meest praktische manier invullen en misschien tijd besparen.
    Bovendien wil ik het graag ook meteen correct doen, zodat we alle problemen achteraf kunnen vermijden.

Wij hebben een deel met een SOD gebouwd en de rest zelf afgewerkt.
    Van de SOD hebben we een heel uitgebreid lastenboek gekregen.
    Is het de bedoeling dat we dit ook toevoegen, zodat ze al het gebruikte materiaal en de hoeveelheden kunnen zien?
    Of moeten we dat op een andere manier weergeven of is dat overbodig?

Tags for this Thread

Regels voor berichten