+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    gezel

Ingebouwde koelkast: deur op deur of glijsysteem?

Onze keukenboer staat erop dat we een ingebouwde koelkast kiezen met glijsysteem omdat dat volgens hem beter en mooier is (ze werken al 35 jaar met het glijsysteem en volgens hen is dat het enige goede systeem, deur-op-deur zou ook rapper problemen met de scharnieren geven).
    Koelkasten met glijsystemen bestaan er echter veel minder dan koelkasten met deur-op-deur bevestiging wat mijn koelkastkeuze serieus beperkt. Wat hebben jullie gekozen? Waarom? Heeft jullie keukenboer ook gelijkaardige dingen gezegd? Want je weet, die mannen beweren van alles maar of het allemaal waar is?

knaap

Wij verkopen beide systemen maar mijn persoonlijke voorkeur gaat zeker en vast ook uit naar het glijsysteem. De reden is idem als wat uw keukenboer zegt: de scharnieren. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het toch wel een jaar of 10 - 15 zal duren eer de scharnieren van een deur op deur systeem zal ververvangen moeten worden. Maar een glijsysteem is gewoon steviger en de deur zal langer correct gepositioneerd blijven

knaap

Het is toevallig toch niet zo dat jullie een merk van keukentoestellen hebben gekozen waar de keukenboer in kwestie niet mee samenwerkt (hij kan het wel leveren, maar werkt nauwer samen met een ander merk; lees: verdient beter aan een ander merk)? En toevallig heeft die frigo van het door jullie gekozen merk dan geen glijsysteem. En toevalig heeft het huismerk van jullie keukenboer wel een gelijkwaardige frigo met een glijsysteem. En waarom dan niet ineens al uw toestellen nemen van het huismerk van uw keukenboer (want alle toestellen van één merk nemen, betekent grotere korting)?
    Ik weet niet of dit zo bij jullie is, maar wij hebben dit in ieder geval meegemaakt bij één van de keukenfirma's waar we gingen informeren.
    Volg ons verbouwdagboek op http://huizenjacht.blogspot.com

knaap

Ik geef hier enkel mijn eigen mening. Ik verdien hier niet meer of minder door. Trouwens een vast huismerk hebben wij niet, maar merken zoals aeg, electrolux, zanussi, friac en dergelijke wordt bij ons clienteel nooit gekozen. Zij gaan meer uit naar merken zoals Miele en gaggenau ,qua koeling vaak liebherr. Dus ik blijf erbij : voor mezelf liever een glijsysteem maar ik zou er mijn keuze van frigo zeker niet echt door laten beïnvloeden.(heb trouwens een amerikaanse koelkast dus niet dit probleem ) Zoals ik al zei: herstellingen aan de frigoscharnieren hebben we nog nooit gehad bij een frigo van 5 jaar ,wees gerust

Tags for this Thread

Regels voor berichten