+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    gezel

aansluiting badkraan

Ben mijn sanitaire leidingen aan het leggen (buis-in-buis). Ik heb ondertussen al meermaals gelezen dat bijna iedereen onder jullie diameter 20 gebruiken, maar ik heb hiet nog een vraagje bij :

zijn dat dan ook dezelfde inbouwdozen als voor onder toepassingen waar er diameter 16 (vb lavabo) gebruikt wordt?

Ik vraag me namelijk af of het wel zin heeft om diameter 20 te gebruiken terwijl de inwendige diameter van die inbouwdoos toch zeer beperkt lijkt...

knaap

hoi,

Bij je sanitairman vragen naar inbouwpotjes van dia 20, zijn dezelfde als die van dia 16(maat grootte is zichtbaar gelijk), maar inwending zit een koppelstuk voor dia 20...

Mvg,
    Jason

gezel

Ik koop bij mijn sanitaire groothandel de doosjes en de koppelingen als apparte referenties. Volgens jou zijn dus alleen de koppelingen anders? (zoja, dan is die binnendiameter volgens mij niet te rijmen met een buis van diameter 20; enfin zie er het nut niet van in, want het is toch de kleinste diameter op het complete circuit dat het debiet bepaalt)

knaap

ok ffn anders formuleren, koppeling in de inbouwdoosjes...bedoel ik volledig 90° stuk mee...dus koppeling voor dia 20 en opening waterdoorvoer is ook voorzien grootte dia 20 ipv dia 16...maar het uiterlijk van de doosjes zijn hetzelfde...dus debiet is groter dan die van dia 16...

Mvg,
    Jason

gezel

Thanx!

Tags for this Thread

Regels voor berichten