+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    knaap

chemische verankering

hallo,

Heeft iemand ervaring met chemische verankering?
    Ik zou een radiator van ongeveer 50 kg moeten ophangen aan een muur uit Ytong en dacht dat chemische verankering misschien een goede bevestiging zou geven.

Nu vroeg ik me af of iedere product van chemsiche verankering hiervoor geschikt was.
    Ook had ik graag geweten welke boordiamter ik nodig heb voor bvb een M8 draadstang als ik deze chemisch wil verankeren

tnx

meester

Bestaan hiervoor geen bevestigingsmiddelen specifiek voor cellenbetonblokken? Zoek eens bij Ytong zelf.

knaap

weet dat er zijn specifieke pluggen zijn voor ytong maar heb een beetje schrik dat de kinderen eventueel aan radiator zouden gaan hangen en dat dit niet voldoende zou blijken. daarom dat ik ook wil kijken naar de optie chemische verankering

gezel

Wij hebben voor diverse toepassngen chemisch anker gebruikt. Kan makkelijk in een gewone siliconenspuiter (of hoe noemt da). Eerste gedeelte van wat eruit komt niet gebruiken, want dat is nog niet goed gemengd. Enneuh, 't stinkt ook wel lekker

Ik neem aan dat je het overal voor kan gebruiken, maar ik ben niet zeker of het met Ytong goed werkt.

Ik denk dat het van soudal was, maar ben niet zeker.

Moderator

als je echt zeker wil zijn, gebruik de HILTI chemische verankeringen. Thats pro stuff....
    RIP Coiske!

kerel

Wij hebben iets gehaald bij de Wurth, radiatoren hangen nog altijd

knaap

net effe gekeken naar Hilti en fisher en ze raden aan om met een conusboor een gat te maken om zo meer ruimte te hebben voor de chemische mortel. Zie dat niet echt zitten.
    Dus zal me toch maar focussen op de pluggen dan.

Iemand ervaring met zware stukken vastzetten met pluggen in ytong?
    Heb gezien dat er ongeveer een trekkracht van 0,4kN per bevestiging zit dit is echter enkel trekbelasting dus vraag me af wat een buigend moment op de bevestiging tot gevolg zal hebben,

voorman TonyWony's schermafbeelding

Wij gebruiken op werven altijd pluggen van Borg (voor het ophangen van de kabelladders ed), speciaal gemaakt voor Ytong blokken, we gebruiken die ook in de fabrieken van Ytong zelf, veel beter dan hun eigen gerief.

We lopen zelf ook af en toe op die ladders zonder dat de bevestiging beweegt, dus ze kunnen wel wat hebben (en ik weeg ong 90kg, plus nog redelijk wat kilo's aan kabel...)

Bouwinfo-beheerder c00kie's schermafbeelding

ik kan niet zeggen wat de beste manier is om die dingen op te hangen, maar chemische verankering is nu ook nie echt het moeilijkste wat er is hoor. Hoe je het gat boort, conisch of niet, zorg dat er niet te veel stof meer inzit, spuit het goedje er in voor ongeveer 2/3e van het gat, en steek je draadstang erin. Da komt er nie meer uit hoor! (uw gat boren is moeilijker als dat goedje er in spuiten bij wijze van spreken...)
    Verstandige mensen spreken uit ervaring. Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
    bouwen & verbouwen : forum & bouwtube : video's over bouwen & verbouwen

gezel

gewoon naar nen deftige ijzerwarenwinkel ytongpluggen gaan halen , in de muur kloppen , vijs derin en klaar , wij gebruiken opt werk die van Berner en zijn dik in orde

Tags for this Thread

Regels voor berichten