+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 184

Re: Welk merk van keukentoestellen hebben jullie gekozen?

in mijn huidige keuken : dampkap Novy, inductieplaat AEG, frigo zanussi (18 jaar oud, wil niet kapot gaan, oven was van zanussi mar is al 5 jaar kapot. diepvrieskast Liebherr, maar wordt niet ingebouwd. In mijn nieuwe keuken : alles AEG, behalve oven Kupperbusch., hopelijk binnen een klein half jaar, ze zijn nu aan de ruwbouw bezig...

gezel nict's schermafbeelding

Wij hebben alle keukentoestellen Miele, enkel dampkap is Novy.
    Ik weet niet in hoeverre andere merken zoiets ook hadden maar ... Miele heeft zo'n "Home Program" waarbij men - mits aankoop genoeg toestellen (6 geloof ik) - thuis langskomt om de werking van A-Z uit te leggen en instellingen te doen etc.

Na plaatsing hebben we zo'n afspraak gemaakt en we hebben het ons niet beklaagd : bepaalde instellingen bleken zeer handig en verder handige tips gekregen.

Indien geen Miele hadden we voor ATAG gekozen : voorkeursmerk van mijn ouders die er al heel lang gebruik van maken ...

knaap

Wij hebben gekozen voor AEG. Het is volgens mij het goedkoopste merk in de iets zuinigere toestellen.

gezel

Hier elektrolux - Novy (dampkamp) - miele (microgolf)

Serieus veel keuze...
    "Den bouw" is gestart! http://cslv.wordpress.com/

knaap

Veel te veel keuze

raap

Dampkap- Novy Pure line bij Electro Michiels, Asse

Alle toestel Siemens (=Bosch) . AEG bij Dovy was aantrekkelijk maar eindelijk wij hebben psi24.de gekozen. Dat was super good deal (-40%)

Geplaaste door keukenbouwer voor en klein extra.

meester

ik heb nog maar 1 nieuw toestel, en dat is een Miele inbouw vaatwas, echt super tevreden van, fluisterstil en zuinig in gebruik.

zit nu in voorlopige kast; wordt later omgebouwd naar onze definitieve keuken.

gezel

Hier alles Siemens. Zo wat in lijn van AEG naar prijs/kwaliteit maar ik vond de nieuwe reeks iets beter ogen.

Wij kochten ons keuken via een faillissement en hadden er toestellen van bauknecht bijzitten.

We hebben echter niet de plaats om 4 ovens te zetten, en willen de inbouw frigo vervangen door een Amerikaanse frigo.

Bijgevolg hebben we besloten 2 ibouwovens (1 elektrisch + 1 heteluchtoven) + de frigo te verkopen. Indien er geïnteresseerden zijn mogen jullie altijd een seintje geven!

Voor een degelijk bod mogen ze weg

http://nl.kapaza.be/limburg/nieuwe-inbo ... 504153.htm

http://nl.kapaza.be/limburg/bauknecht-i ... 504175.htm
    Neem gerust eens een kijkje op onze bouwblog:http://erwinenlynn.webs.com

Bij ons alles Gaggenau, zeer tevreden over, zo zijn de oven en stoom oven in aluminium, maar dit zit achter glas, dus de voorkanten zijn helemaal in glas, zeer fijn om zuiver te houden!

Enkele toestellen over en te koop, was showroomkeuken en bv geen gasaansluiting in onze keuken:
    Gaggenau Vario Wokbrander en Grill
    viewtopic.php?f=18&t=82806

raap

oven, microgolf, ijskast, inductie, vaatwas van miele
    dampkap van novy

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door annc
    oven, microgolf, ijskast, inductie, vaatwas van miele
    dampkap van novy
    Welke oven, microgolf en inductieplaat heb je van miele genomen? (zoveel keuze, dat je soms door de bos de bomen niet meer ziet )

ben hier ook aan het kijken voor onze toekomstige keuken....

gezel

Wij hebben ook alles van Miele genomen. Vreed content van, behalve van de frigo. Wij hebben nl. ook zo'n grote Samsung, zo'n Amerikaans model. In de Samsung blijft alles veel langer vers. Ook staat op achterkant van de Miele (binnenzijde) vaak condens, ondanks het feit dat het zo'n model is dat zo'n anti-condens functie heeft (die geactiveerd is). Hierdoor moeten wij opletten niets tegen de achterzijde aan te leggen dat niet in een gesloten verpakking zit, anders rot het.

Die Samsung frigo koelt precies anders, da's meer een soort airco systeem ipv het klassieke systeem. En dat werkt veel beter, 't is een drogere lucht en alles blijft langer vers. Die frigo is het enige dat wij niet meer van Miele zouden kopen moest het van te herdoen zijn.

Ohja, modellen:
    Oven: H5461 BP
    Microgolf: M 8261-1
    Inductie kookvlak : KM 5997
    Dampkap : DA403ES
    Vaatwasser: G1384SCVi
    Frigo : K9552

Dat doet me eraan denken: het inductie kookvlak heeft ook één vervelende eigenschap. Als je aan het koken bent en je neemt de pot weg, dan slaat dat kookvlak in een 'veiligheid' (hetgeen normaal is), maar dan reageren de knoppen van dat kookvlak niet meer. Het is dus bijvoorbeeld niet mogelijk om aardappelen af te gieten en DAN PAS het vuur uit te doen omdat de knoppen niet meer reageren. Je moet dus iedere keer een pot terugzetten en dan pas kan je het vuur uitdoen. Het uitdoen zelf duurt ook nogal lang gezien als je vuur hoog stond en je van stand 12 naar 0 moet gaan, dat je dan alle standen moet overlopen. Per stand duurt het ongeveer één seconde, dus een grote 10 seconden voor het kookvlak 'uit' is. Dat vind ik lang.
    Achteraf gezien had ik liever gewoon knoppen genomen (ipv van die drukknoppen in het vlak zelf) zodat ik de kookvlakken met een simpele draai kon aan- en uitdoen. Maarja, wij wilden van die drukknoppen in de keramische plaat omdat dat strakker was. 't Is inderdaad misschien mooier, maar zeker niet handiger. Achteraf bekeken zou ik toch weer gewone knoppen kiezen.

Dit zijn de toestellen die we gaan aankopen voor onze nieuwbouw woning:
    • Vaatwasser: Bosch SGV58M03EU[/*:m:22tzqimn]
    • Combi-stoomoven: Küppersbusch EDG64000E[/*:m:22tzqimn]
    • Combi-microgolfoven: Küppersbusch EMWK10501E[/*:m:22tzqimn]
    • Koelkast: Liebherr IKP286020[/*:m:22tzqimn]
    • Afzuiging: Novy 840[/*:m:22tzqimn]
    • Inductie kookplaat: AEG HK 854400 FB[/*:m:22tzqimn]

We twijfelen nog steeds een beetje voor de ovens: hierbij dachten we eventueel voor Miele toestellen te gaan, maar deze waren toch nog wat prijziger (een verschil van 600 euro met de twee Küppersbusch toestellen)
    Voor de aankoop zelf ben ik vertrokken van kieskeurig.be, en op die manier kom je wel snel aan een online shop waar je meerdere toestellen tegelijkertijd kan aankopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnold7
    bij mijn inductiekookplaat van Atag was het wel een zeer storend geluid, het feit dat ze ze toch vervangen hebben en dat daarna het geluid weg was, is toch teken dat er ergens een probleem zat...
    Vond de service op zich OK, maar ook niet meer dan dat, moest nogal aandringen op vervanging, mocht wel iets vlotter gaan als je 1500 betaalt voor een inductieplaat , en bovendien ook vaatwasser, combi-oven, microgolfoven en koelkast gekocht hebt van 't zelfde merk....

We hebben een gelijkaardig probleem. En voorlopig weinig hulp van ATAG. Was uw plaat toevallig een model HL 9271 ? alvast bedankt voor de info.

Regels voor berichten