+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    gezel

Veranderen gasleverancier, 1 maand te overbruggen

Wij zouden willen overschakelen van gasleverancier van electrabel naar Ebem. Ebem kan blijkbaar pas aansluiten vanaf 1 november, terwijl ons contract met Electrabel afloopt op 30 september. Er blijft dus 1 maand 'niemandsland' tussen de twee aanbieders.
    Stel dat ik Electrabel nog via aangetekend schrijven op de hoogte breng (dan ben ik zekerder dan dat ik dit overlaat aan Ebem), wat gebeurt er dan in die maand tussentijd?
    - Vallen we terug op onze standaardleverancier (=electrabel) voor die maand? En rekent Electrabel dan geen woekerprijzen (nog 'woekerder' dan hun huidige tarieven).
    - Wordt ons contract sowieso voor een jaar verlengd bij Electrabel?
    - ...

De overschakeling voor elektriciteit van Electrabel naar Wase Wind is ondertussen volop in gang.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mayx
    bij ons ook zo gegaan, wij vielen terug op de netbeheerder. in dit geval eandis (was ook elec bij dat werd gaselwest)

en neen geen woekerprijzen gwn standaartprijzen
    Vandaag naar Ebem gebeld en volgens hen ging dit niet. 'k Zal morgen maar eens naar de VREG bellen als het bij jullie wél zo gelukt is...

Moderator SvenVD's schermafbeelding

En waarom kunnen ze pas aansluiten vanaf 1 november? Lijkt me toch eigenaardig.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenVD
    En waarom kunnen ze pas aansluiten vanaf 1 november? Lijkt me toch eigenaardig.
    Volgens hen omdat ze verplicht zijn 7 dagen bedenktijd te geven, en pas daarna de opzegging kunnen doorgeven aan Electrabel. Maar dat moet minstens een maand op voorhand...

Moderator SvenVD's schermafbeelding

Ken je zelf tijdig je contract met electrabel al opzeggen?

Tags for this Thread

Regels voor berichten