+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 69

Discussie: 4 dagen werkweek !

gezel
    ik weet het, we waren net terug ontopic in offtopic, maar toch een vraagje: hoe kan je in het onderwijs stappen? Ik heb een licentiaatsdiploma, maar geen aggregaat gedaan...
    Tradition: just because you've always done it that way, doesn't mean it's not incredibly stupid.

gezel
    Je kan onmiddellijk beginnen in het middelbaar, maar start dan aan barema 301 (loonschaal graduaat/regent). Je hebt dan 2 jaar om je GBP of aggregaat te behalen. Daarna ga je naar barema 501 (loonschaal licentiaat).
    In het hoger onderwijs zit je onmiddellijk aan barema 502, maar meestal wordt wel geeist dat je ervaring hebt in middelbaar onderwijs en aggregaat hebt.

gezel
    In eender welk vak dan? Ik heb talen gestudeerd (big mistake), maar geen talen die ze op de middelbare school aanleren...
    Kan ik dat GBP ook halen nu terwijl ik aan het werk ben? avondschool ofzo?
    Tradition: just because you've always done it that way, doesn't mean it's not incredibly stupid.

kerel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pluppie
    Je kan onmiddellijk beginnen in het middelbaar, maar start dan aan barema 301 (loonschaal graduaat/regent). Je hebt dan 2 jaar om je GBP of aggregaat te behalen. Daarna ga je naar barema 501 (loonschaal licentiaat).
    In het hoger onderwijs zit je onmiddellijk aan barema 502, maar meestal wordt wel geeist dat je ervaring hebt in middelbaar onderwijs en aggregaat hebt.
    In hoger onderwijs vragen ze toch een doctoraat, of toch in mijn branche ???

(Of ben ik nu helemaal mis?)
    Plaatsen isolatie is begonnen!

gezel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t417919
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pluppie
    In hoger onderwijs vragen ze toch een doctoraat, of toch in mijn branche ???

(Of ben ik nu helemaal mis?)
    Ligt eraan in voor welk vakgebied en welke functie. Soms is zelfs een bachelor voldoende (als assistent). Voor coordinatiefuncties, licentiaatsopleidingen en onderzoek vragen ze meestal wel doctorandus, maar is wettelijk niet vereist.

meester
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pommelientje
    In eender welk vak dan? Ik heb talen gestudeerd (big mistake), maar geen talen die ze op de middelbare school aanleren...
    Kan ik dat GBP ook halen nu terwijl ik aan het werk ben? avondschool ofzo?
    Nee, tuurlijk niet in eender welk vak. Als je geen talen hebt gestudeerd die ze aanleren op de middelbare school vrees ik dat je ook niet op een middelbare school terecht kan. Misschien avondschool? Wat heb je precies gestudeerd?

Je GBP of hoe het tegenwoordig ook heet, kan je inderdaad behalen terwijl je al aan het werk bent.

meester
    Het moet zeker niet verplicht, of zelfs niet aangemoedigd worden. Maar het is op zich een interessante optie, als het werk (permanentie op burelen enz?) het toelaat.

Als ik er kans zou van krijgen, zou ik er zeker gebruik van maken. Of vb alle dagen 1 uurtje langer, en een namiddag thuis.
    Afwerking.

gezel
    bij ons kan dat ook allemaal zonder problemen.
    Vooral in IT moet dat bij velen perfect mogelijk zijn

Helaas pindakaas, ik werk nu niet echt voor het geld, maar zo een barema 302 ligt toch teveel onder mijn huidige wedde
    <tilt> 't Zijn alleen losers die zoiets in hun signature zetten !
    <FatmanBert> Allez, voor ene keer: marburg heeft gelijk.

meester
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marburg
    Helaas pindakaas, ik werk nu niet echt voor het geld, maar zo een barema 302 ligt toch teveel onder mijn huidige wedde
    in het verkeerde topic geantwoord?
    RIP Coiske!

Neen -> reactie op posting 'Geplaatst: 03-09-2008 23:03' van Pluppie.
    <tilt> 't Zijn alleen losers die zoiets in hun signature zetten !
    <FatmanBert> Allez, voor ene keer: marburg heeft gelijk.

Uit eigen ervaring en observatie denk ik:

Meer mensen zullen er een zelfstandig bijberoep bijnemen en op hun 'vrije dag' bijklussen, veel kans dat zelfs bij hun zelfde werkgever zal zijn.

En binnen een paar jaar: 3 dagen werkweek en 2 dagen als zelfstandige,... en zo verder.

Voor mij geen probleem maar het heeft ook zijn nadelen.

meester
    Ik vind dat die pippo van de sossen wel een punt heeft.

Qua mobiliteit is er een vermindering, voor kinderopvang heb je ook nog max 3 dagen nodig. Haja, man heeft 1 dag vrij, en vrouw ook... Zou veel geld besparen. Daarnaast, kan je dan tenminste eens naar de garage of iets dergelijks. Als ik met de auto naar de garage moet, moet ik verlof nemen, want na 5 u werken die niet meer
    RIP Coiske!

kerel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icecoldkillahh
    Als ik met de auto naar de garage moet, moet ik verlof nemen, want na 5 u werken die niet meer
    hear hear! Zit met hetzelfde probleem.
    En ik had hetzelfde als ik bijvoorbeeld op de gemeente moest zijn voor zaken te regelen. 's Maandags kon je wel tot 18h terecht maar als je in Brussel werkt en je moet naar midden Limburg en je werkt tot 17h... ja.. dan haal je dat nog niet.

Ik heb van 1998 tot 2001 in de 4-dagenweek gestaan. 4 dagen van 9u. Elke week een dagje vrijaf... En deze dag schoof elke week een dag op zodat ik om de 4 weken dus een verlengd weekend van 4 dagen had. zalig!

gezel
    Tiens, ik heb nog nooit problemen gehad om mijn auto naar garage te doen. Afspraak maken, de avond ervoor gaan afzetten, 's anderendaags 's avonds terug ophalen. En de zaterdagvoormiddag binnenspringen om de reservesleutel op te halen.

Regels voor berichten