+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    gezel

Hoe coax/sat aansluiten op Niko

Bij volgend product, hoe sluit je daar de coax op aan? Ik zie achteraan twee aansluitpunten met twee pijlen die in tov richting wijzen.

Moet ik een sat-kabel én een gewone kabel hebben in m'n inbouwpotje om dit aan te sluiten, of slechts één? Misschien een stomme vraag, maar ik zie het niet direct.

gezel

die pijltjes dienen om aan te duiden welke lijn binnekomend is en welke lijn vertrekkend is. Dit dient om coax door te lussen.

gezel

Aha! Dus ... Ik sluit hier gewoon één sat coax op aan, klopt?

Dus als ik gewone kabel heb in m'n huis (Telenet, niet digitaal) en ik heb TV-Vlaanderen om in de living de voordelen van digitale TV te hebben, dan kan ik m'n bedrading niet zo organiseren dat ik per aansluitpunt kan kiezen of ik analoog ga kijken (via Telenet analoog) of satteliet via decoder? Als je begrijpt wat ik bedoel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick
    Aha! Dus ... Ik sluit hier gewoon één sat coax op aan, klopt?

Dus als ik gewone kabel heb in m'n huis (Telenet, niet digitaal) en ik heb TV-Vlaanderen om in de living de voordelen van digitale TV te hebben, dan kan ik m'n bedrading niet zo organiseren dat ik per aansluitpunt kan kiezen of ik analoog ga kijken (via Telenet analoog) of satteliet via decoder? Als je begrijpt wat ik bedoel
    Nee, dat gaat niet met deze van Niko.

Er bestaan wel andere waarbij je 3 aansluitingen hebt, 1 voor TV / Radio en 1 voor Sat:

Dan kan je wel wisselen maar moet je nog steeds de kabel aan de doos hersteken.

Greetz, Johnny
    PV systeem : 6,81 Kwp --> 30 panelen BISOL 227 Wp, 2 x SB 3300 TLHC

Mijn opbrengsten: http://home.euphonynet.be/johnny

Bekijk mijn BLOG over energiebesparende investeringen zoals Zonneboiler en PV systeem: http://blog.johnnys.be

gezel

Ik denk dat het die is dat Nick zegt, of toch tenminste op de foto te zien is. Vermits je zegt dat je maar 2 aansluitingen ziet achteraan denk ik toch dat je de gewone TV/FM doos hebt.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomEnNatalie
    Ik denk dat het die is dat Nick zegt, of toch tenminste op de foto te zien is. Vermits je zegt dat je maar 2 aansluitingen ziet achteraan denk ik toch dat je de gewone TV/FM doos hebt.
    Het is de uitvoering met sat-mogelijkheid. Maar zoals ik het begrijp sluit je hier ten hoogste één (doorvoer-mogelijkheid genegeerd) kabel op aan.

Dus: niet een gewone telenetkabel EN een speciale sat-kabel waardoor je later op die plaats kan kiezen of je analoog kijkt of digitaal via sat.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomEnNatalie
    die pijltjes dienen om aan te duiden welke lijn binnekomend is en welke lijn vertrekkend is. Dit dient om coax door te lussen.
    Mag je coax tussen verschillende TV-punten doorlussen ?
    Heb net overal enkele kabels gelegd naar slaapkamers etc...

voorman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roover
    Mag je coax tussen verschillende TV-punten doorlussen ?
    Heb net overal enkele kabels gelegd naar slaapkamers etc...
    denk niet dat je er slecht hebt aan gedaan.

knaap

Op de niko sokkel die je daar afbeeld (17009550)heb je toch maar een aansluitpunt?
    Der zijn inderdaad twee openingen (toekomend en vertrekkend) maar dat is gewoon omdat de behuizing van al hun sokkels dezelfde is, enkel het binnenwerk verschilt. (er is enkel een vijs in de toekomende uitsparing om je kabel vast te zetten.
    Bedoeling is dat je een coaxkabel plaatst (liefst satt kabel) van een centraal punt naar ieder aftakpunt. Op dit centraal punt komt de kabel(s) van je schotel en de kabel van telenet toe. Dmv een mixer op dit punt worden de signalen van beide omgezet in een verschillende bandbreedte, waardoor je via een coax zowel satt/gewone tv en radio op je aftakpunt (sokkel)krijgt.

knaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eleksteve
    Op de niko sokkel die je daar afbeeld (17009550)heb je toch maar een aansluitpunt?
    Der zijn inderdaad twee openingen (toekomend en vertrekkend) maar dat is gewoon omdat de behuizing van al hun sokkels dezelfde is, enkel het binnenwerk verschilt. (er is enkel een vijs in de toekomende uitsparing om je kabel vast te zetten.
    Bedoeling is dat je een coaxkabel plaatst (liefst satt kabel) van een centraal punt naar ieder aftakpunt. Op dit centraal punt komt de kabel(s) van je schotel en de kabel van telenet toe. Dmv een mixer op dit punt worden de signalen van beide omgezet in een verschillende bandbreedte, waardoor je via een coax zowel satt/gewone tv en radio op je aftakpunt (sokkel)krijgt.
    Toch nog een klein vraagje. Misschien een domme vraag, maar vermits er geen domme vragen bestaan stel ik ze toch maar:
    Bij het aansluiten van die caoxkabel op de inbouwsokkel van Niko (telenet internet kabel) krijg je zowel signaal op de uitgang TV als op de uitgang FM (radio)?

knaap

inderdaad, doorverbinden in de doosjes is ongeloofelijk slecht!!! Hierdoor kan je signaal met 20 dB zakken. Als je gewone tv van Telenet aansluit op je tv-doosje heb je sowieso tv en radio.

knaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommytjen
    inderdaad, doorverbinden in de doosjes is ongeloofelijk slecht!!! Hierdoor kan je signaal met 20 dB zakken. Als je gewone tv van Telenet aansluit op je tv-doosje heb je sowieso tv en radio.
    Bedankt voor de bevestiging

Groetjes

Den Ouwe

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommytjen
    Als je gewone tv van Telenet aansluit op je tv-doosje heb je sowieso tv en radio.
    Klopt! Je wil niet weten hoe ik ze dacht aan te sluiten ...

Tags for this Thread

Regels voor berichten