+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
    kerel

aansluiting riolering

Ik ben aan het bouwen in een oude verkaveling en ben in de week eens gaan luisteren waar de wachtbuis steekt van de riolering. Nu vertellen ze me dat de aansluiting 500 excl. kost, maar we moeten alles zelf doen.
    Is dit normaal? We betalen toch jaarlijks voor de riolering. Is dit niet reeds betaald wanneer de wachtbuis gestoken is bij de verkaveling.

De prijs is ook gestegen begin dit jaar van 125 naar 500 euro.
    Bij een stijging van 400% is het dan niet normaal als ze degene die aan het bouwen zijn een seintje geven.

Wie hier meer over weet, mag me altijd voorthelpen.

gezel

Bij ons was dit forfait van 1000 euro of 1500 euro bij gescheiden stelsel. Dit mag je in principe zelf niet doen want er dient gegraven op openbaar domein.
    Meeste gemeentes besteden dit uit

gezel

Ik ga er deze avond voor bellen, maar ik vrees ook dat het zo'n 500 euro gaat kosten.

Ik vermoed dat ze eens moeten komen kijken of het goed is aangesloten ofzo?

voorman

hier 2000€ voor aansluiting te laten doen

ik mag het zelf doen, maar op openbaar terrein graaf ik liever niet
    teveel risico

grtz
    Olaf

knaap

Zijn toch serieuze prijsverschillen.

Wij hebben net onze offerte gekregen en bij ons zou het 1016,10 euro bedragen.

knaap

zelf aansluiten?

Euh... 'k hoop da'k da zelf mag doen! De firma die de grond rond onze nieuwbouw heeft geëffend en de geul heeft gegraven tot aan de rooilijn om de wachtbuizen te plaatsen, heeft in dezelfde moeite ook een soort "wachtbuis" aan de riolering bloot gelegd. Mag ik hier nu zelf de riolering op aansluiten (met wel eerst een inspectieputje te voorzien)?

kerel

Re: aansluiting riolering

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mac Kenna
    Ik ben aan het bouwen in een oude verkaveling en ben in de week eens gaan luisteren waar de wachtbuis steekt van de riolering. Nu vertellen ze me dat de aansluiting 500 excl. kost, maar we moeten alles zelf doen.
    Als er al een wachtbuis is op jouw grond voor de riolering, dan is die toch al aangesloten? Wij hebben dat ook op een nieuwe verkaveling en vermoed dat dit in de verkoopsprijs zit vervat.
    In theorie moest ik de gemeente waarschuwen als we die aansluiten op ons rioolstelsel v/h huis omdat ze dan komen controleren dat regenwater en rioolwater juist zijn aangesloten. Dat kost ook een paar 100€.
    Heb ik niet gedaan, want "vergissen" was uitgesloten: de rioolbuis was *snifsnif* gemakkelijk te onderscheiden
    Trouwens, we hebben de startderwerkenverklaring ingediend, ze moeten maar komen zien hè

meester

Bij ons is t blijkbaar gratis (ttz: al inbegrepen in de grondprijs). De aansluiting zit klaar, we moeten gewoon aankoppelen.
    Afwerking.

knaap

mogen het zelf niet doen dank u vivaqua nog eens 1700euro kwijt

gezel

Hier ook, aannemer kon het doen voor schappelijke prijs maar blijkbaar mag het niet meer de laatste jaren.
    Net offerte gehad van stad, een goeie 900 euro.
    Weer schoon geld voor wat buizen..

En het beste van alles is dan "als je akkoord gaat" dan maken ze een planning op met datum.

gezel

Bij ons (Riobra) "raming" van €725 excl. te betalen voordat er een datum kan vastgelegd worden.
    Volg onze bouw op: http://www.dcme.be/bouw

bij ons 598€ btw incl. zat bij de factuur van de voorlopige definitieve aansluiting, zonder dat we dat gevraagd hadden. maar dat is nog altijd beter dan wel vragen en 1600€ betalen voor hetzelfde

gezel

Aansluiting riolering heb ik bij Infrax moeten aanvragen en betalen(samen met stroom en gas). Enkele weken later zijn de mannen van de gemeente een wachtbuis komen installeren tot op onze grond.
    Hierop kan onze aannemer (of ikzelf) de rioleringsbuis van de woning dan aansluiten.

knaap

Hier ook net geen 2000 euro. Hebben wel een gedetaileerde offerte gekregen met alle eenheidsprijzen. Wat mij opviel is dat het plaatsen van de twee controleputjes bijna 50% van het bedrag beslaat.

raap

Re:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juppiter
    hier 2000€ voor aansluiting te laten doen

ik mag het zelf doen, maar op openbaar terrein graaf ik liever niet
    teveel risico

grtz
    Olaf
    Hier 7545€ te betalen aan riobra voor 20m pvc buis en insp. putjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tags for this Thread

Regels voor berichten