+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    knaap

Inleidingskabel elektriciteit

Beste profs,

Ik ga binnenkort een aanvraag doen om mijn voorlopig definitieve inleidingskabel in zijn meest definitieve vorm te leggen , maw in een meterkast en op de definitieve plaats: de garage.
    Momenteel komt de kabel in de kelder binnen. Als ik recht naar boven zou boren, dan kom ik in het midden van de garage boven.
    Mijn vraag is de volgende: mag ik de inleidingskabel van het midden van de garage naar de zijmuur in de chappe leggen, of moet ik sowiso in de kelder vroeten zodat de kabel reeds mooi langs de muur naar boven komt?
    Het probleem waarom ik het liever niet zo zou willen doe is omdat ik dan door het toilet moet met de kabel... een vals plafond...extra werk... blablabla....('')

Alvast bedankt voor de reacties!

JET

meester

in chape mag

in opbouw : alles voor de teller moet in een "starre" buis, zodat je nooit kan aftakken voor de teller
    Stefan

gezel

een kabel vna de netbeheerder in de chape ??? vergeet dit maar snel.
    Je spreekt hier over een kelder of ist een kruipkelder ? Anders je teller in de kelder hangen en dan mag je je eigen kabel in de chappe inwerken.

knaap

mijn kabelprobleem

Eigenlijk is onze nieuwbouw een soort van split-level. Je komt op straatnivo binnen en dat is eigenlijk +1. De leefruimte ligt op nivo 0. De inleidingskabel heb ik in de zomer aangekocht en laten aansluiten aan onze werfkast die in de berging staat (de zogezegde kelder). Eigenlijk zou ik hier liever geen teller laten plaatsen, want dan moeten de opnemers van den elektriek door heel het huis. De ruimte ernaast is het gastentoilet. Boven het toilet is de muur van de garage waar ik moet uitkomen... Ik had graag alles zoals water, elektriciteit en gas gecentraliseerd in de garage voorzien....

JET

gezel

Dan zal je zeker via een buis of schacht moetne werken. Zodat die kabel bij eventueel defect eruit kan worden genomen idem voor aardgas.
    Contacteer je netbeheerder eens hierover die zal je het juiste kunnen zeggen.

knaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsmmer
    Dan zal je zeker via een buis of schacht moetne werken. Zodat die kabel bij eventueel defect eruit kan worden genomen idem voor aardgas.
    Contacteer je netbeheerder eens hierover die zal je het juiste kunnen zeggen.
    Ga ik doen. Bedankt voor je reactie!!!
    Groeten, JET

Tags for this Thread

Regels voor berichten