+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Drijvende huizen

voorman

Drijvende huizen

Op National Geographic was weer wat te zien: drijvende huizen in Nederland.

Ik ben nogal dol op die zender, want er komt nogal wat voorbijgezoefd van bouwsels en wetenschappelijke wonderen. Ik kan me daar echt op vergapen, het interesseert me meestal enorm. Als het over mummies, krokodillen en haaien gaat, is dat uiterst geschikt om van het gezaag binnen de 5 minuten in slaap te vallen. Ik heb veel tukjes nodig, dus dat komt goed uit, lol.

Maar die drijvende huizen op water, dat was me spectakulair. Niet een woonboot, nee hoor. Een echt drijvend huis gelijk dit of in andere materialen:
    http://farm2.static.flickr.com/1385/...c9925e.jpg?v=0

Zo een drijvend huis zie ik wel zitten. Nooit watergebrek, als ze voor de 10 de keer op een jaar weer aan de hoofdleidingen aan het prullen zijn. Daar kan een regenput niet aan komen rieken, lol. Geen gazon om te onderhouden, geen buren die zich moeien met uwen hof, wat een luxe. Veranderlijk landschap, regenbogen, weerspiegelingen van wolken, zon en lucht. Zalig toch. Misschien kan je zelfs het anker lichtten als je vervelende buren hebt?

Een woonboot, bv, is erg leuk, maar toch vind ik elke gerenoveerde woonboot er maar benepen uitzien, gelijk sardientjes in een blik.

Ja, de Nederlanders kennen er wat van. Ik ben in die kubushuizen geweest, die plaats besparen zijn door doorgang onderin, omdat ze in de hoogte staan:
    http://wiki.couchsurfing.com/wiki/im..._Rotterdam.jpg
    Die waren echt indrukwekkend. Wij Belgen met onze conventionele eenheidsworst huizen, meestal.

Alhoewel, ik zag ooit een Belg op TV, met een gerenoveerde watertoren als huis. Dat is pas echt knap!

Ik wou dat ik geld had voor een ronddraaiend huis. Fantastisch toch dat je kan een richting draaien gelijk je verkiest!! Zon teveel? Huppakee!! Zon te weinig? Daar gaan we weer!!! Moet kunnen!!

Of een huis gelijk de Hobbits, deels in de grond:
    http://images.google.be/imgres?imgur...3Doff%26sa%3DN
    Lekker knus en gezellig, met bloemetjes op mijn dak. Geen dure pannen, bakstenen of gevelbekleding. Een een reden om het ganse jaar door geinige dingen als pompoenen en heksen uit te stallen, lol!!

Als ik geld met hopen had, zou ik niet eens gek doen qua huis. Alhoewel .... maar toch zeker geen huis zoals de celebs van MTV Cribs, met gouden bad en handvaten. Het huis zou niet groot moeten zijn, maar wel met een gameroom met een paar flipperkasten en al wat daar bij hoort. En, als het er nog vanaf kon, een huis op wielen, met daarin, uiteraard, een groot hok voor de cavia’s, lol!
    Who needs the Force, I got me a Piggie instead

voorman julien's schermafbeelding
    Dankzij digitale TV kunnen wij niet meer kijken naar National Geograpic.

Maar die drijvende huizen, ik heb hier al wat van gelezen, maar vind het eerlijk gezegd nogal dom en 'ik-ben-speciaal-kijk-naar-mij'...

Er wordt aangehaald dat dat is om tegen de stijgende waterspiegel te kunnen.
    Maar wat doe je met je aansluiting aan het land? Wat bij hevige storm?
    Een autocad probleem? Kijk eens op www.cadsite.be
    Neem deel aan de wedstrijd om een boek te winnen

meester MyriamC's schermafbeelding
    Mijn zoon heeft in Nederland civiele techniek gestudeerd (het vroegere weg- en waterbouwkunde). Voor zijn eindscriptie had hij voor de gemeente Tholen een drijvend havenkantoor ontworpen. Natuurlijk nog iets anders dan een drijvend huis maar hij had er wel hele hoge punten mee gescoord. Of het ook ooit gebouwd zal worden, dat is nog maar de vraag.
    **A diplomat is someone who can tell you to go to hell in such a way that you will look forward to the trip.**

Moderator
    Ben je al ns in die kubuswoningen geweest?
    kleiner en krapper dan een caravan.
    Typisch Nederlands...

Tommeke
    Guest
    Die hobbit huizen vind ik wel iets hebben. Men noemt dit ook wel eartships, gebouwd uit recuperatie materialen.

http://www.earthshipbelgium.be

gezel
    der stond onlangs zo'n draaiend huis te koop.
    wist je trouwens dat het enige vaste element in dergelijke woning de wc is...

En die watertoren is idd chique We kijken ook altijd naar iedere toren of er een plakkaatje bij staat
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antje
    En als ik dan dit lees, dan denk ik... Pout heeft een punt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luddie

Die pout is een intelligente kerel.

kom ik nu ook in je sig?

voorman
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pout
    wist je trouwens dat het enige vaste element in dergelijke woning de wc is...
    Die architect is een partypooper!!
    Who needs the Force, I got me a Piggie instead

Binnen een uur op Vitaya: Build a new life in the country, over een Brit die een watertoren gaat renoveren...

meester archiklusser's schermafbeelding
    De reden om drijvende woningen te maken is ruimtegebrek en de wens om in uiterwaarden van rivieren huizen te bouwen zonder de rivier te belemmeren in de afwatering bij hoogwater. De woningen worden geplaatst tussen ijzeren ankerpalen waartussen de woningen kunnen meestijgen/-dalen met de waterstand.

Een nog niet opgelost probleem is de muggenplaag die je gratis bij deze woningen krijgt. Het 'eenden-schijten-mijn-terras-wit'-probleem is aan de bewoners zelf te wijten.

Tags for this Thread

Regels voor berichten