+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: vloercontactdoos

gezel

vloercontactdoos

Wij zijn op zoek naar een vloercontactdoos (of 2).
    Het zou moeten dienen voor een pc en moet ingewerkt worden in een plankenvloer. Dus 1 stopcontact en 1 internetaansluiting.
    Qua kleur vind ik inox/alu/... mooier, maar in een plankenvloer raden ze meestal geborsteld (dus niet glanzend) messing aan. Is messing mooier?
    Inwerken in plankenvloer is naar het schijnt serieus wat gepruts aangezien die dingen gemaakt zijn om in te werken in de chape.
    Liefst slechts 1 bakje en zo klein mogelijk.

Dit hebben we tot nu toe gevonden:

ABL/Sursum:
    - in aluminium: bestaat enkel in stopcontactversie, dus voor de internetkabel hebben we nog een apart bakje nodig. 9,4x 9,4cm. Prijs 2 x 55,56euro, enkel in alukleur
    - excusief : de mooiste, opnieuw twee bakjes nodig en prutsen met internet. 9,4x 9,4cm. Prijs: bakje met stopcontact is 48euro, leeg doosje 33,84 en deksels... 2 x 166,46 euro!! Dus een totaal van over de 200 euro.

Bticino:
    - kan niks vinden op het web, maar de messingversie was in goudkleurige plastic. Afschuwelijk dus.

Dielec:
    - Simon Connect: ziet er plastiekerig uit, wel voordeel dat je maar 1 doos hoeft te plaatsen (stopcontact+data samen). Wel groot: 15x15cm. Prijs: 122 euro

Tot nu toe dus nog niks gevonden wat aan onze verwachtingen voldoet. Weet iemand welk merk nog (betaalbare) vloercontactdozen verdeelt?

gezel

Oei, dit moest zeker bij Inrichting - Technieken staan?
    Kan een van de modjes dit verplaatsen? Bedankt!

gezel

Heb ook een tijdje zitten zoeken achter vloerdozen met stopcontact en luidsprekeraansluiting. Uiteindelijk de zoektocht maar opgegeven en gegaan voor de Cimabox. Hier heb je wel mogelijkheid tot UTP...

http://www.slo.lv/uploads/SLO%20Cimabox.pdf

gezel

Die Cimabox heet nu Simon Connect. Daar is er inderdaad een datamogelijkheid. Maar ik vind dat er veel plastiek rond is, zeker in de versie voor plankenvloeren.

kerel

Ik zou ook vloercontactdozen moeten installeren in mijn slaapkamer onder het dak, gewone muurcontactdoos is geen optie.
    Ze zitten volledig uit het zicht (kan er niet overlopen of niets opzetten), er wordt nooit met nat gekuist (parket) en er is geen waterleiding. Verder zijn ze altijd in gebruik, dus een mogelijk deksel heeft geen nut.

Maw, ik zou alleen zo'n vloercontactdoos nodig hebben om met AREI in orde te zijn. Gezien ik er 6 had voorzien, kost dat serieus wat geld.
    Weet er iemand hoe AREI hier juist overgaat - maw, kan ik normale stopcontacten inbouwen als ik bijv een schakelaar voorzie om de stroom te onderbreken 'bij nood'? Of kan ik die op een blokje monteren zodat ze niet meer 'in' de vloer zitten?
    "Bloed, zweet en tranen" zeggen ze altijd...wel, ik snap nu wat ze bedoelen!
    http://www.pbase.com/streep/house

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kahlan
    Die Cimabox heet nu Simon Connect. Daar is er inderdaad een datamogelijkheid. Maar ik vind dat er veel plastiek rond is, zeker in de versie voor plankenvloeren.
    Waarom geen ocor ?
    Pilots Are In Gliders, The Rest Are Airplane Drivers

gezel

Ik heb een offerte van PDM gekregen. 68euro voor 2 dozen Ocor in geborstelde messing, een met stopcontact, ander met utp. Ik vond dat enorm goedkoop en zien er minder plastiekerig uit dan de meeste andere. Ik ben dus content.

Tags for this Thread

Regels voor berichten