+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26
    knaap

Toevallig hebben we bijna dezelfde combinatie als McJeroen:
    Bosch combi-oven HBC86K763,
    Bosch micro combi HBC84E663 (er bestaat bij Bosch geen simpele inbouwmicro in zwart, dus een combi)
    Bosch vaatwasser SMV65M10EU
    Liebherr IKP-2850 ijskast zonder vriesvak
    Atag HG6111M gasfornuis
    Atag TY3011M Teppan Yaki bakplaat
    Novy D830 dampkap
    Dampkap en ijskast besteld via onze keukenbouwer (beste prijzen, raar maar waar), gasfornuis als toonzaalmodel aan -50%, Bosch micro combi bij veiligkopen.nu, Bosch combi-oven en vaatwasser bij Allvingo (nog een pak goedkoper dan veiligkopen, maar varieert van toestel tot toestel). teppan yaki is nog in onderhandeling...

Lang over dat alles nagedacht, we hadden eerst Smeg enAtag in ons hoofd voor de micro en oven combi's maar aangezien we van beide gamma's gemengde commentaren hebben gehoord en gelezen toch maar op het oude vertrouwde Bosch teruggegrepen (altijd geode revaringen mee gehad). Voor vaatwassers gaat er trouwens niks boven Bosch, daar kan Miele zelfs een puntje of twee aan zuigen. Liebherr is de ijskast bouwer per uitstek net zoals Novy dat is voor dampkappen. Atag gasfornuis was een beetje een compromis, had graag een iets grotere versie gehad maar dan had ik geen plaats meer voor mijn Teppan Yaki wat een must is voor mij.
    Catalogus prijs van dat alles is +/- 9000 euro (in NL 10500 euro), kost ons all in geleverd nog geen 5000, een goede deal dus.
    Wat mij opgevallen is het verschil in catalogusprijs tussen identieke toestellen in Belgie en Nederland, lijkt of alles in Nederland 25% duurder is dan hier maar je kan er wel beterkoop kopen dan hier. Heb zo de indruk dat catalogusprijzen alleen maar bestaan om keukenboeren veel korting te kunnen laten geven

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McJeroen
    Die winkel www.electromax.be lijkt me interessant om mijn dampkap te kopen. Itho (Nederlands) is hetzelfde als Novy (Belgisch), met dat verschil dat raar maar waar de Belgische versie goedkoper is dan de Nederlandse...
    Maar voor de rest vind ik dat ze daar bitter weinig keuze hebben...
    Of mis ik ergens iets?
    Mail ze es met een lijstje van de toestellen die je zou willen kopen, ze kunnen veel meer leveren dan er op hun website staat.

Ik ben er alvast tevreden over: goede prijs, snelle respons en levering, en heel correct. Een voordeel is ook dat ze fysiek bereikbaar zijn (winkel), da's handig in geval van problemen of garantie, dikwijls een probleem bij 'anonieme' webshops...

Wij hebben in onze keuken allemaal toestellen van Smeg. Ik zou ze nooit meer kopen. Afwasmachine maakt veel lawaai en wast de helft van de tijd niet goed af. Alle zout *was*en spoelmiddelen al gebruikt. Kookvuur is tweemaal gebarsten. We hebben telkens gratis ene nieuw gehad en ze spraken van een productiefout.
    Oven en microgolf waren OK maar nu ook niet denderend te noemen;

Wij hebben in onze keuken allemaal toestellen van Smeg. Ik zou ze nooit meer kopen. Afwasmachine maakt veel lawaai en wast de helft van de tijd niet goed af. Alle zout *was*en spoelmiddelen al gebruikt. Kookvuur is tweemaal gebarsten. We hebben telkens gratis ene nieuw gehad en ze spraken van een productiefout.
    Oven en microgolf waren OK maar nu ook niet denderend te noemen;

gezel

Vaatwas, keramische kookplaat, combi-oven, vaatwas van Bosch (ook wasmachine en diepvries)
    Dampkap is van Ikea.
    Van allemaal super tevreden

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kermit
    tip : www.veiligkopen.nu
    aeg.
    we hadden eerst een losse microwave van de aldi en die werkte eigenlijk, erg genoeg, beter dan die van AEG.
    Heb hier ook nen dure combi staan van Siemens en in de berging nen Blue Sky van 37€ en dienen blue sky warmt sneller op en ik moet op veel minder knopkes duwen

---
    Voor informatie betreffende natuursteen http://www.febenat.be
    ---

Onze keukenleverancier werkte standaard met Pelgrim (ondermerk van Atag geloof ik). We hebben hem daarin gevolgd voor de dampkap en de frigo. Van beide niet te klagen eigenlijk, werken goed, weinig geluidslast van beide, ...

Voor de rest zijn we wel voor Miele gegaan. Inductieplaat, oven, microgolf, vaatwas allemaal inbouw van Miele. Verschil tussen beide merken is elke dag te zien.

De Pelgrim toestellen zien er op zich niet slecht uit en als je enkel deze zou hebben zou je ook niks merken. Maar door ook elke dag met de Miele toestellen te werken is het verschil snel duidelijk.
    Je voelt dat gewoon in dagelijks gebruik, al is het maar dat knoppen ed. steviger gemaakt zijn.

Mijn schoonouders hebben Atag toestellen.
    Als ik mocht kiezen zou ik zeker Miele nemen. Atag vind ik persoonlijk een beetje overroepen. Hun top of the line toestellen zijn wel goed, maar de meer betaalbare zaken zie ik niet beter als Pelgrim.
    Bij Miele is dit niet zo, alles is op van gelijke (perfecte) kwaliteit.

Wij hebben alles van Neff genomen. We hebben 21% korting gekregen (mogelijk loopt die actie nog steeds). Alles moet nog geleverd worden, maar ik twijfel niet aan de kwaliteit. Vooral de "twistpad" vond ik geweldig gevonden.

gezel Carreau-Line's schermafbeelding

Wij hanteren 2 "filosofiën" bij het adviseren (of zelf aankopen voor eigen gebruik) van keukentoestellen:

1e filosofie:
    Er worden de dag van vandaag geen slechte toestellen meer gemaakt, net zoals er geen slechte wagens meer gemaakt worden. Bovendien heb je als verbruiker geen zicht meer op het feit waar en door wie die toestellen gemaakt worden. Het kan dus evengoed zijn dat je een toestel van atag hebt, dat net hetzelfde is dan een toestel van novy.
    vergelijk maar eens onderstaande koelkasten van 140cm hoog:

De atag en de novy hebben al helemaal geen verschil, de miele heeft misschien sterker bakjes aan de deur maar maakt dat zoveel uit?
    Op zo'n moment kies je toch volgens verbruik (wat tussen deze toestellen al minim zal zijn) en aankoopprijs?

2e filosofie:
    Elk merk heeft zijn sterkte in een bepaald type toestel (Denk maar aan Novy voor dampkappen,...) maar ook zijn design en zijn gebruiksgemak. (wij waren vroeger bvb zeer tevreden over onze Bosch vaatwas. Voor onze definitieve keuken hebben we nu onlangs een Miele geïnstalleerd omdat we dit een sterk punt vonden van Miele (besteklade, etc...) maar uitkomst is dat we eigenlijk liever onze bosch gebruikten... )

dus eigenlijk komt het er op neer dat je appels met appels vergelijkt en dan kiest op gebied van verbruik & prijs volgens de 1e filosofie en kiest op gebied van design & gebruiksgemak volgens de 2e filosofie (hier zal de prijs uiteraard ook een rol spelen, of liever "wat je er voor over hebt".)

En ja, wij komen dan meestal uit op een keuken met allemaal verschillende merken maar zijn van geen enkel toestel ontvreden omdat het doordacht gekozen is
    Carreau-Line - 1930s interiordesign

knaap

ook niet onbelangrijk, bij ATAG heb je 5jaar on-site garantie!

Bij ons was er een deurtje wat losgekomen en 2 dagen erna stond er al een technieker met een nieuwe deur... allemaal perfect geregeld
    Volg ons bouwavontuur hier . Foto's van onze bouw vind je hier

Regels voor berichten