+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
    raap

De prijs hangt ook af of je met een bouwfirma of met een zelfstandige aannemer werkt.
    Wij hebben door beide een offerte laten opstellen. De bouwfirma kwam 80% !! duurder uit, en daar waren we natuurlijk beperkter in hoeveel we konden helpen dienen.
    Uiteindelijk gekozen voor een zelfstandige metser, die onze verbouwing (die ongeveer evengroot is als sommige nieuwbouws) in een 3-tal weken is komen zetten (soms met hulp van zijn neef, ook zelfstandig metser) waarbij ik en mijn vrouw vooral helpen dienen.
    Hij werkt trouwens aan 26€/u, +6% BTW (aangezien het verbouwen is), dus voor ons wegen zijn werkuren nog minder door tov het materiaal...

knaap

Hoe wij het gaan doen; hebben nu prijzen gevraagd all-in en niet per uur. Eenmaal die prijzen binnen vragen hoeveel uur ze schatten er aan te werken en hoeveel het ons kost aan uren (zonder hulp) en dan voorstellen te dienen en ze te betalen per uur. Msschn wat raar uitgelegd

voorman stonebiker's schermafbeelding

Ruw geschat had ik 1440 uren in mijn ruwbouw (2 metsers en 1 diender gedurende 4 maand).

Ik wist van de Poolse metsers dat ze 15 euro per uur hadden.

Dus dat moet 21.600 euro gekost hebben aan de onderaannemer.

Stel u voor dat ze 35 euro zouden gekregen hebben: dus 50.400 euro, oooolaaala…
    You look for the birds. They're going to help you, those birds. You'll see. Good luck.

per vierkante meter?

En heeft er iemand ook een idee van een totale kostprijs als je huis gezet wordt door een zelfstandige metser die per vierkante meter telt?
    Wij hebben al een offerte gekregen van 17000 euro voor de hele ruwbouw.
    Hij werkt met twee personen en telt per vierkante meter, dan hebben we zekerheid over de prijs.

Groetjes!

knaap

Een aannemer die per uur rekent, is niet geneigd snel te werken. Hoe langer 'm erover doet, hoe werkzekerder...

Een aannemer die per m2 werkt, zal zorgen dat 'm zo snel mogelijk heeft gedaan. Want hoe rapper gedaan, hoe rapper hij aan een andere werf kan beginnen.

Maar...

't Is een mes dat aan 2 kanten snijdt:

Een aannemer die alles beredeneert doet, zal properder werk afleveren dan ene die rap, rap wat stenen aan elkaar plakt...

The choice is yours...

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eL_Tee
    Een aannemer die per uur rekent, is niet geneigd snel te werken. Hoe langer 'm erover doet, hoe werkzekerder...

Een aannemer die per m2 werkt, zal zorgen dat 'm zo snel mogelijk heeft gedaan. Want hoe rapper gedaan, hoe rapper hij aan een andere werf kan beginnen.

Maar...

't Is een mes dat aan 2 kanten snijdt:

Een aannemer die alles beredeneert doet, zal properder werk afleveren dan ene die rap, rap wat stenen aan elkaar plakt...

The choice is yours...
    dat hangt allemaal van de aannemer af, er zijn er ook die hard werken per uur zenne. En als je dan nog zelf dient ben je er ook zelf bij.

kerel

Hard EN goed werken, daar geloof ik niet in.
    Hier in de buurt bouwen genoeg gezien waar het snel moet vooruit gaan.
    Als ik die vergelijk met de mijne (wel zelf gedaan), daar kunnen ze een poepke aan ruiken. De vraag is wel hoe goed, goed moet zijn.
    Ikke denk dat ik wat te precies ben, maar das dan weer een voordeel voor isolatie plaatsen en koudebruggen verwijderen.

meester Nevermore's schermafbeelding

Euhm, bij ons in de firma zijn er enkele metsers die EN hard EN erg goed werken hoor. Zo'n gasten bestaan nog. Die halen eer uit hun werk, zowel naar snelheid als perfectie.

Maar ze zijn zeldzaam. De meesten werken niet hard en niet goed.
    Als ik een stap achteruit doe is dat enkel om een aanloop te nemen.

Re: kostprijs werkuren ruwbouw

Hoi,

Wij zijn op zoek naar een metser die we kunnen dienen (om de prijs wat te drukken).
    het betreft een halfopen bebouwing in beerse steen en in wildverband.
    Alle info meer dan welkom.

grtjs

kerel

35 Euro/uur lijkt me toch realistisch.

Hoe iemand in het wit aan 26 Euro/uur kan blijven werken vraag ik me toch af...

26 euro bruto is voor een zelfstandige nog altijd een 15 euro netto per uur/ 2640 netto voor normale maand. ik denk dat er veel mensen dit niet als brutoloon hebben. Het is nu niet dat een gemiddelde zelfstandige metser voor miljoenen in materieel moet investeren vooraleer hij kan werken?

Met 26 euro per uur wordt het wel lastig om een meestergast in loondienst betaald te krijgen... loontarief volgens cao ligt dan rond de 15 euro bruto per uur, en daar komen nog eens en heel deel kosten bovenop. (patronale bijdragen/ verzekeringen, ...)

knaap

Ik ben een zelfbouwer en heb eerst mijn ruwbouw eens laten uitrekenen door een bevriende aannemer om te weten wat ik mij uitspaar.
    Enkel en alleen voor de ruwbouwwerken. Geen materiaal meegerekend.
    Hij kwam op 1000 manuren aan 38.5€/u excl. btw.
    Dus ik weet wat ik nu verdien. Natuurlijk gaat al mijn vrije tijd die ik heb naar onze bouw maar daar geef ik niet om. Ik ben 3 maand bezig nu en mijn ruwbouw is voor 80% klaar. Nog enkel puntgevels er in zetten en de boom kan erop.

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost79
    26 euro bruto is voor een zelfstandige nog altijd een 15 euro netto per uur/ 2640 netto voor normale maand. ik denk dat er veel mensen dit niet als brutoloon hebben. Het is nu niet dat een gemiddelde zelfstandige metser voor miljoenen in materieel moet investeren vooraleer hij kan werken?

Met 26 euro per uur wordt het wel lastig om een meestergast in loondienst betaald te krijgen... loontarief volgens cao ligt dan rond de 15 euro bruto per uur, en daar komen nog eens en heel deel kosten bovenop. (patronale bijdragen/ verzekeringen, ...)
    Loon van 26 euro per uur gaat misschien nog wel voor een bijberoeper, maar voor iemand in hoofdberoep is dat gewoon te weinig.
    Dan is het voor zo iemand gewoon financieel interessanter om in loondienst te blijven.

Vergeet niet:
    - kosten verzekering, bijkomend pensioen.
    - kosten materiaal, kledij
    - geen vakantiegeld, geen inkomen als ge ziek zijt, geen inkomen als den bouw stil ligt door vorst

Voor 26 euro ne gast laten werken is helemaal niet mogelijk:
    - extra sociale lasten
    - extra verzekeringspremies
    - vakantiegeld, ...
    - extra materiaal, kledij voor uwe werknemer, ...

Komt erbij dat uw berekening van het netto inkomen nogal raar is.
    Zelfs met 26 euro bruto x 10 x 20 => 5200 euro bruto is het gewoon niet mogelijk om daar 2600 euro netto aan over te houden (fiscus en rsz houden gewoon te veel achter)

Tags for this Thread

Regels voor berichten