+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    kerel

Aansluiten vaatwasser & spoelbak.

In de keuken is een aansluiting voor warm en koud water voorzien en een afvoerbuis.
    Ik zou zowel een spoelbak als een vaatwasser moeten aansluiten.

Heb absoluut geen kaas gegeten van sanitair!
    Dus wat vraagjes...

* Op die afvoerbuis moet ik iets van T- of Y-stuk voorzien om beide afvoeren (spoelbak & vaatwasser) te doen samenkomen. Voor de spoelbak voorzie ik een sifon direct onder de spoelbak, vermoed ik?
    Moet er voor de vaatwasser ook een sifon voorzien worden? Of mag dat rechtstreeks naar afvoerbuis?

* Ik lees hier dat de vaatwasser zowel op de koude als de warme waterleiding mag aangesloten worden. Wat zou ik best nemen? Is er een reden om het ene of het andere te verkiezen?

* Op de waterleidingen zit voor 't moment nog niks buiten ne stop.
    Hoe doe ik dat het beste? Voor de spoelbak met een shell kraantje? En voor de vaatwasser een gewoon kraantje? Kunnen die beide op één en dezelfde leiding gemonteerd worden?

meester

vaatwas ook sifon (anders gaat het stinken in de keuken) en werk met een Y-stuk

vaatwas op warm water, alleen als afstand tot ketel (boiler) kort is en deze ketel van zuinige type is (evenuteel met zonnepanelen)

stop uit muur draaien : T erin draaien en op T een shellkraantje en andere kant een gewone DD-kraan
    Stefan

voorman

Vaatwas aansluiten op warm water ...

Mijn broer heeft 'n zonneboiler, en ging dus op zoek naar vaatwas & wasmachine die warm water input goed kan verwerken.
    Wat ze hem vertelden was dat, aangezien de opwarmtijd van het water mee in de was-cyclus zit, het aanvoeren van warm water resulteert in een kortere was-cyclus, wat geen goed resultaat geeft.
    Er bestaan echter toestellen die hierop voorzien zijn, maar die zijn een heel pak duurder...

Dit is allemaal "van horen zeggen" uiteraard, maar toch iets om rekening mee te houden denk ik.
    Atheism is a non-prophet organisation

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefan
    vaatwas ook sifon (anders gaat het stinken in de keuken) en werk met een Y-stuk

vaatwas op warm water, alleen als afstand tot ketel (boiler) kort is en deze ketel van zuinige type is (evenuteel met zonnepanelen)

stop uit muur draaien : T erin draaien en op T een shellkraantje en andere kant een gewone DD-kraan
    Perfect, merci!!

je kan je vaatwasafvoer ook monteren boven de sifon vd wasbak. Vaak wordt er een tussenstukje meegeleverd.
    Wat je zelf doet, doe je meestal beter. meestal.

Tags for this Thread

Regels voor berichten