+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20
    kerel

(industriële) stofzuiger voor bouw

Onze verbouwing gaat goed vooruit en we komen op het punt waar we (ook voor PUR etc) regelmatig eens gauw willen stofzuigen om te kunnen vloeren etc.

Nu wil ik er niet met een gewoon huismodel van stofzuiger aan beginnen omdat dat ding waarschijnlijk veel te snel kapot zal zijn.

Huren ben ik ook geen voorstander voor (veel geld, soms versleten toestellen, altijd speciaal naar winkel moeten rijden, ...)

Vandaar zaten wij met het idee om een industriele stofzuiger aan te kopen. Budget: 300à400 € (btw incl.)

Vandaag zijn we eens een karchercenter binnengewandeld waar concreet 2 modellen werden voorgesteld: de NT361 eco en de NT35/1

In grote lijnen zijn beide toestellen identiek op het TACT-systeem na, waarbij de filter automatisch gereinigd wordt door een soort klopsysteem op de filter. Deze stofzuiger zou dus ook bij fijn stof zijn zuigkracht behouden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze modellen? Zou eventueel een stofzuiger zonder het TACT-systeem al volstaan? (Zullen wel mensen zijn die een dergelijke stofzuiger hebben mét of zonder en die er wél/geen probs mee hebben.)

Ik zag ook de Hitachi powertools rnt1225 staan met dezelfde specs als de nt35/1 en dezelfde prijs. Enige voorkeur voor hitachi of karcher?
    Wat je zelf doet, doe je beter, maar wat je zelf doet, daar word je ook moe van ...

gezel Arana's schermafbeelding

Wat doet die industriële stofzuiger meer of minder dan een gewone stofzuiger? Want qua prijs is er blijkbaar niet veel verschil.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arana
    Wat doet die industriële stofzuiger meer of minder dan een gewone stofzuiger? Want qua prijs is er blijkbaar niet veel verschil.
    ik heb ook ene met klopsysteem, eerlijk gezegd heb ik na een paar dagen van miserie er zakken ingestoken want de filter raakt sowiso verstopt, kloppen of ni, en om de 10minuten de filter uitblazen veroorzaakte nog meer stof dan zonder stofzuiger werken. Ik raad dus een industriele zuiger MET zak aan!

knaap

ik kan die van hilti aanraden , de nieuwe modellen dan wel te verstaan

meester archiklusser's schermafbeelding

Mijn vrouw is pas echt slim met dit soort dingen. Niks huisstofzuiger gebruiken (sneller stuk en veel papieren stofzuigzakken nodig) en ook geen industriële stofzuiger, veel te duur. In de tweedehandswinkel heeft zij een oude Philips stofzuiger gekocht met herbruikbare stofzak, zo'n model jaren '70 (oranje/bruin). Kosten van al dit moois: € 7,50

Dat lelijke ding is onverslijtbaar, hangt wel aan elkaar met ducttape wegens diverse valpartijen maar zuigt als de beste en is deze week begonnen aan z'n derde verbouwing.

voorman

Ik heb de VCP 260 die je hier ziet, maar dan een model met hepa filter die wat duurder is. Voor ca 400 euro heb je hetzelfde model voor stofklasse L (genoeg voor de bouw dus). Dit is eigenlijk een nilfisk attix 3 industriële stofzuiger met het etiket van protool op. Dezelfde kan je bv ook bij makita krijgen.
    Ik heb deze nog niet zo lang, maar is deftig materiaal en geschikt voor continu gebruik en nat/droog. Deze heeft ook een klopsysteem dat werkt via een luchtpuls, maar dan één dat je manueel via een knop moet inschakelen.

http://www.toolmax.nl/index.php/cPat...sort/2a/page/3

voorman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco19
    ik kan die van hilti aanraden , de nieuwe modellen dan wel te verstaan
    Zijn nilfisks.

gezel

oeps

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beurt
    Ik heb de VCP 260 die je hier ziet, maar dan een model met hepa filter die wat duurder is. Voor ca 400 euro heb je hetzelfde model voor stofklasse L (genoeg voor de bouw dus). Dit is eigenlijk een nilfisk attix 3 industriële stofzuiger met het etiket van protool op. Dezelfde kan je bv ook bij makita krijgen.
    Ik heb deze nog niet zo lang, maar is deftig materiaal en geschikt voor continu gebruik en nat/droog. Deze heeft ook een klopsysteem dat werkt via een luchtpuls, maar dan één dat je manueel via een knop moet inschakelen.

die heb ik van makita, de 446lx dacht ik. maar die klop stelt echt niks voor, ik gebruik zakken, en dan werkt hij fijn en onvermoeibaar.

Hilti? ja als je geld teveel hebt pm ik je mijn rekeningnr wel eens -

knaap

wij hebbe er ene van flex ook met klopsysteem. Vertegenwoordiger raadde aan om zonder zak te gebruiken maar hebben we toch maar niet gedaan. Achteraf in winkel gehoord dat er al verschillende teruggekomen waren omdat ze zonder zak werkten en dit toch slechte gevolgen had voor filter ed. Dus moest ik van jou zijn ik zou mij er een pak zakken bij bestellen. Voor de rest heel goeie stofzuiger

voorman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koen02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beurt

die heb ik van makita, de 446lx dacht ik. maar die klop stelt echt niks voor, ik gebruik zakken, en dan werkt hij fijn en onvermoeibaar.

Hilti? ja als je geld teveel hebt pm ik je mijn rekeningnr wel eens -
    Ge moet uw slang wel efkes dichthouden als ge hem laat kloppen. Ik heb ook ne zware hilti (ook een nilfisk, maar dan het modelleke groter met automatische klop) die gebruikt wordt in combinatie met een betonshaver, en die doet dat ook perfect zonder zak. Maar ge moet bij deze ook af en toe de slang ontkoppelen en dichthouden terwijl hij klopt; in automatische stand (zonder dichthouden) slibt de filter na een tijdje dicht.

meester

ik zweer bij HAKO onze 2 stofzuigers bijna dagelijks in gebruik op de werf zijn ondertussen + 12 jaar oud. NOg nooit iets voor gehad

geen poes pas, plastic ton, motor met véééééééééééééééél onderdruk en da zuigt als ........;

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marnix van glassmetal
    ik zweer bij HAKO onze 2 stofzuigers bijna dagelijks in gebruik op de werf zijn ondertussen + 12 jaar oud. NOg nooit iets voor gehad

geen poes pas, plastic ton, motor met véééééééééééééééél onderdruk en da zuigt als ........;
    Ha, tis DAT DING wat ge de koosnaam Evi Hanssen hebt toebedeeld
    <tilt> 't Zijn alleen losers die zoiets in hun signature zetten !
    <FatmanBert> Allez, voor ene keer: marburg heeft gelijk.

Ik heb voor onze verbouwingen gewoon een kapotte 'bluesky' carrefour stofzuiger genomen, koolborsteltjes vervangen, paar euro kosten dus, en het ding heeft een intensieve verbouwing van kelder en badkamer overleeft, enige nadeel is dat door het zwaar gebruik hij nu een hels kabaal maakt en na een 30 minuten steengruis en stenen opzuigen hij oververhit, en je 5 minuutjes moet wachten voor hij het terug doet, net genoeg voor een pintje . Het werkt perfect, en is veel goedkoper dan een industriele. Verder zijn de industriele van hitachi wel heel degelijk.
    damp, ramp, stamp.

Wij hebben een voorloper van deze:

http://www.powerplusshop.be/main.asp...&ID=POW%200342

Er staat bij de info 'met stofzak', maar de onze heeft dat dus niet. Is gewoon een bak waar al het stof en gruis in terechtkomt, en de lucht wordt gefilterd door een patroonfilter. Als je veel fijn stof opzuigt, zuigt die zich wel snel vol, maar dan draai ik die er even uit en klop ik die filter uit boven de mesthoop ofzo. 'k Vind het wel handig dat je die bak zomaar kan leegkappen en dat je niet elke keer op zoek moet naar een stofzak.

Geen professioneel materiaal, maar ik ben dan ook geen prof. Voor mij voldoet zoiets.

Tags for this Thread

Regels voor berichten