+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 32

Discussie: Ebook + reader

kerel

Ebook + reader

Hallo,

Iemand ervaring met ebook readers?
    Merk bij mezelf dat ik veel ebooks heb en dat het eigenlijk niet zo handig is om die te lezen achter een PC (ergonomisch)
    De huidig ebook readers zijn dan ook compact en lekker om vast te nemen in de hand om zo lekker achterover in de sofa te liggen. Ook geen omgevingslicht meer nodig denk ik om te lezen?

gezel
    Voor zover ik weet is er wel omgevingslicht nodig. e-books werken met elektronische inkt ipv met LCD of OLED displays. Dit maakt dat een e-book veel rustgevender is om te lezen maar dus ook dat je omgevingslicht nodig hebt.

De populairste reader op dit moment is de Kindle, een product van amazon.com , sinds kort word deze ook internationaal verscheept.

voorman julien's schermafbeelding
    Het lijken me heel leuke dingetjes, maar duur...
    Een autocad probleem? Kijk eens op www.cadsite.be

kerel
    voor de liefhebbers:

de geruchten gaan dat apple binnenkort uitkomt met een tablet

gezel
    En wat is het formaat van zo een e-book ? Ik heb (wat ik dan zo noem) een heleboel e-books op mijn PC staan, allen in .pdf formaat. Kan je dat dan lezen op zo een e-book reader, of betreft het hier een aantal proprietary formaten ? (ik vermoed dat die kindle van amazon dan werkt met een proprietary formaat van amazon, een beetje het i-tunes verhaal)

gezel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MB
    voor de liefhebbers:

Er doen veel geruchten de ronden over de "iSlate". Maar een e-book reader is het zeker niet, alles wat een LCD scherm heeft is niet geschikt voor het lezen van boeken.

meester
    Een bevriend auteur van me heeft onlangs zo'n e-book cadeau gekregen en volgens wat ik van hem kan lezen op Facebook, is hij er allesbehalve tevreden over. Hij had er veel van verwacht, maar blijkbaar is het dus toch iets dat nog niet op punt staat zoals zou moeten.

kerel
    Of je nu omgevingslicht nodig hebt is nu niet zo belangrijk.
    Ik vind wel dat het geen PDA of kleine PC mag worden.
    Ik lees over de "Kindle" dat hij ee wireless functie heeft ingebouwd om bvb de krant te lezen als je ergens een hotspot tegenkomt.
    Je zou er ook mee kunnen emailen lees ik.
    Straks kan je er nog muziek en film mee afspelen
    Persoonlijk hoeft dit niet voor mij. Hoe minder gadgets hoe beter. Het scherm zou ook groter mogen want wie wil er nu een boek lezen op een 5 of 6 inch scherm?
    Een half A4'tje als beeldscherm zou ideaal zijn maar dan zitten we al aan 10 inch en meer.
    Wellicht zal dit nog verbeteren in de toekomst maar wat moet ik nu met mijn ebooks? Afprinten ? Wat ik zonde zou vinden.

Ik zou het zelf ook niet kopen, maar het is wel een zegen voor slechtzienden.
    Als ge mijn fotokes wil zien, goed eten en af en toe eens glimlachen: http://photo-copy-ann.blogspot.com/

kerel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blokker_1999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MB
    voor de liefhebbers:

Er doen veel geruchten de ronden over de "iSlate". Maar een e-book reader is het zeker niet, alles wat een LCD scherm heeft is niet geschikt voor het lezen van boeken.
    Dit zou ik willen tegenspreken want de geruchten gaan dat er in Amerika al enkele kranten en tijdschriften speciaal digitale content gaan voorzien.
    Hier nog een linkje(Wall street journal) naar enkele geruchten

http://blogs.wsj.com/digits/2010/01/05/ ... le-tablet/

gezel Babelutte's schermafbeelding

Re: Ebook + reader

dit nog es oprakelen se..

de reden: ik zit een maand op verplaatsing. De boeken die ik heb meegezeuld zijn al uit. Ik heb me ook een hele tijd de pleuris gezeuld aan mijn boek van 773 pagina's in hardcover ( geleend van schoonma). Aan het zwembad zie ik in tegenstelling tot de vorige jaren een boel mensen lezen op een e-reader eigenlijk.
    in de volle zon toch een perfecte leesbaarheid. Weegt niet veel, en je zet er veel boeken op.
    Hebben er nu ondertussen mensen hier een reader? Zoja, welke?? Ik heb al gegoogled, maar ja, veel wijzer word je niet van reclame. Graag dus echte verhalen )

meester

Ik heb er momenteel geen, maar mocht ik er 1 serieus overwegen dan toch wel de kindle van amazon.

Redelijke prijs + mogelijk om via 3G boeken ineens aan te kopen.

gezel Babelutte's schermafbeelding

bedankt mona!
    Ik had de kindle al gegoogled, maar ik kwam uit bij eentje met een toetsenbord onder, en vond dat niet zo "mooi". nog es kijken dan.... ipad lijkt me leuk als hebbeding, al lang, maar niet leesbaar in de zon, en dubbbel zo duur uiteraard...ik zoek dus voor "dit" gebruik een echte e reader;

Ik heb al enkele maanden een pocketbook iq en ben hier heel tevreden over. Prijs is slechts 180€. Hij kan pdf's lezen, epub en zoveel meer.

Pocketbook iq werkt met android platform, dus kan je er enorm veel programma's en spelletjes bijzetten.

Met deze e-reader heb je geen omgevingslicht nodig, hij beschikt nl. over achtergrondverlichting. Ook met in de zon te lezen heb ik nog geen problemen gehad, ik zet dan wel mijn tekst op nachtmodus lezen. (zwarte achtergrond met witte letters). Intern geheugen is 2 GB en uitbreidbaar via SD kaart tot 16 GB. Hij heeft ook wifi verbinding.

Momenteel staan er zo'n 3000 boeken op en heel wat strips om te lezen. Kortom ik ben een tevreden gebruiker en zou hem niet meer kunnen missen.

Regels voor berichten