Bekijk resultaten enquête: Zou u overwegen om kunstgras te nemen ipv 'echt gras'

Aantal stemmers
73. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Kunstgras, mooi en handig!

9 12,33%
  • Hmm twijfelachtig, wat kost het juist ?

14 19,18%
  • Nope enkel gras dat ik kan afrijden

50 68,49%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 37

Discussie: kunstgras

kerel

kunstgras

Hoi iedereen,

Ik ben is bezig met een enquete te houden mbt kunstgras.
    We zouden graag te weten komen of jullie al dan niet zouden overwegen om kunstgras te laten leggen of zelf te leggen want is niet veel moeilijker als grasmatten ipv echt gras (al dan niet matten).

IMO heeft kunstgras enorm veel voordelen als je geen groene vingers en/of weinig tijd hebt.

Gelieve ook als je eraan denkt prijs te vermelden wat het max zou mogen kosten moest je het willen laten leggen.

Alvast bedankt !

gezel

echt gras natuurlijk...niets is beter dan de geur van vers afgereden groene sprieten...
    Volgens Wikipedia
    Metselen: losse stenen met voegspecie samenvoegen om zo een muur te bouwen

Moderator SvenVD's schermafbeelding

Wie zijn handen niet wil vuilmaken, zoekt een tuinman of gaat op een appartement wonen... Maar kunstgras plaatsen... En wat dan met de rest van de tuin? Een kunsthaag?

Kunstgras is naar mijn gevoel enkel interessant voor iemand die een eigen zwembad heeft en daar wat groen rond wil hebben.

voorman

Waarom gazon vervangen door de kunstvariant op plaatsen waar gewoon gras kan groeien? Het is een pak duurder in aankoop en het mist toch de "sfeer" van een echte gazon.
    Kunstgras voor mij enkel op plaatsen waar echte gazon niet kan groeien, maar dan alleen als het echt niet anders kan....

En in alle eerlijkheid: om gras te maaien heb je geen groene vingers nodig, voor het onderhoud heb je die wel nodig maar er zijn nog vakmannen daarvoor uiteraard.
    Carpe diem

kerel

Voor gras te maaien heb je inderdaad geen groene vingers nodig maar naargelang de oppervlakte wel tijd.
    Daarmee dat ik ook even deze poll gemaakt heb voor alle voordelen en nadelen te bekijken.
    Persoonlijk zou ik graag kunstgras leggen wegens allergie (hooikoorts) en het erg beperkte onderhoud van kunstgras.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenVD
    Wie zijn handen niet wil vuilmaken, zoekt een tuinman of gaat op een appartement wonen... Maar kunstgras plaatsen... En wat dan met de rest van de tuin? Een kunsthaag?
    ...en een zwembad geschilderd op een betonnen plateauke met daarnaast een PVC palmboom met daarin een dito papegaai
    (en liefst dat allemaal nog besteld via het internet om toch die zetel maar niet te hoeven uitkomen...)
    Volgens Wikipedia
    Metselen: losse stenen met voegspecie samenvoegen om zo een muur te bouwen

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenVD
    ...en een zwembad geschilderd op een betonnen plateauke met daarnaast een PVC palmboom met daarin een dito papegaai
    (en liefst dat allemaal nog besteld via het internet om toch die zetel maar niet te hoeven uitkomen...)
    Naast een werf van mij gezien:

hoopje beton naast een vijvertje. Op dat hoopje beton een geschilderd paaltje van ongeveer halve meter hoog. Op dat paaltje een oranje zwaailicht. Het moet een "vuurtoren op de berg aan de haven" voorstellen. Schoon, heeeeeeeel schoon .
    Afwerking.

Moderator Luddie's schermafbeelding

Kunstgras? Juk, daar zou ik zelfs niet over willen nadenken.

Trouwens, aan kunstgras heb je ook onderhoud hoor: borstelen, onkruid verwijderen (ja dat kan), uitwerpselen van dieren opkuisen, water dat niet weg kan,... ik zie je al staan borstelen

Niets beter dan echt gras.
    Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luddie
    Trouwens, aan kunstgras heb je ook onderhoud hoor: borstelen, onkruid verwijderen (ja dat kan), uitwerpselen van dieren opkuisen, water dat niet weg kan,... ik zie je al staan borstelen .
    Borstelen? Je installeert gewoon een centraal stofzuigersysteem in je tuin. Helpt ook tegen vallende bladeren .
    Afwerking.

Er gaat niets boven in de zomer languit in de tuin te liggen en de geur van het gras op te snuiven.

gezel

ik heb enkel 0.5m2 kunstgras aan de achterdeur

om mijn vuile schoenen op te zetten

voor de rest

give me the real shit

voorman

ik ben aan het overwegen om een stukje kunstgras in mijn tuin aan te leggen.

het gaat hier om een stuk van 4,2m breed en 4,8m diep. het is een stukje tuin helemaal achteraan in de hoek van mijn tuin en naast dat stuk staat mijn tuinhuis.
    In de zomer komt er op dit stuk steevast zo'n intex zwembad met als resultaat dat na de zomer het gras altijd volledig kapot is. dit jaar heb ik een blauwe onderdoek gelegd omdat ik geen zin had om weer eens voor een paar maand gras te zaaien.
    Alleen heb ik nu in de wintermaanden dus de keuze: ofwel die lelijke blauwe doek laten liggen, ofwel de doek eraf halen en kijken op een bloot stuk grond. Daarom zou ik op dat vierkant stuk wat kunstgras willen leggen zodat het in de winter wat mooier oogt.

Probleem met die blauwe onderdoek is ook dat het geen water doorlaat. dus als het in de zomer flink regent blijven er altijd plassen op staan. met kunstgras heb je dit probleem natuurlijk niet.

Ik weet alleen niet of je zo'n intex zwembad rechtstreeks op dat kunstgras mag plaatsen (harde plastiekje uistekels op plastiek.... )
    en ook van de prijs van degelijk kunstgras heb ik geen flauw idee.
    revenge is a dish best served cold

voorman

Als hooikoorts de reden is waarom je kunstgras gaat leggen, dan vrees ik dat je te eng aan het kijken bent.
    De pollen die je verkrijgt door bij jezelf te maaien maken het niet leuk, maar als je je gazon frequent maait (elke week) dan krijgt je gazon geen kans om pollen te vormen. Als hooikoorts"lijder" weet ik ook waarover ik praat.
    En in alle eerlijkheid: alleen door bij jou kunstgras te plaatsen ga je dat probleem niet oplossen hoor, tenzij dat al je buren in een hele grote straal meedoen.
    Carpe diem

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andy666
    en ook van de prijs van degelijk kunstgras heb ik geen flauw idee.
    http://www.grasslook.be/files/Kunstg...%2002-2009.pdf

het hangt heel fel af van de kwaliteit. Net als bij een namaak kerstboom.

Ander punt waar je ook aan moet denken, zijn klein mannen die willen voetballen en regelmatig eens "in de grond stampen". Echt gras groeit terug als het "stuk" is. Wat als je schade krijgt in je nepgras? Nieuwe mat kopen?

En wat met de kleur? Kijk maar eens naar kunststof tuinmeubelen. Zou dat nepgras door de jaren heen zijn kleur blijven houden??

In het geval van het zwembad, zou ik opteren voor een klinker ondergrond. In de winter zet je daar dan wat wintervaste planten op, en is het zicht toch ook beter?? En in de tijd dat het mooi weer is, maar er geen zwembad staat, heb je een leuk hoekje voor tuinmeubelen...

I vote NO :P
    LEF is het enkelvoud van leven

gezel

Kom er regelmatig mee in contact (niét in mijn eigen tuin!).

Voor het probleem met het zwembad : goeie oplossing! Je kan ook een groen dekzeil leggen, en er overal heel kleine gaatjes inprikken...

Kunstgras wordt op een harde ondergrond gekleefd, en wordt dus niet zomaar op de aarde gelegd... Onderhoud : niet te onderschatten! Als je er niks aan doet, dan zit je na een paar jaar met een harde mat die er ook niet meer uit ziet.

Mijn opinie : goed voor steden/gemeenten die te weinig bespeelbare voetbalterreinen hebben voor de dikwils zeer talrijke ploegen die er moeten trainen, matchen spelen, ... (en voor bv onder bovenvermeld zwembad)

Tags for this Thread

Regels voor berichten