+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Barst in pleisterwerk

We hebben vorig jaar een nieuwbouw appartement gekocht.
    Alle muren zijn bepleisterd eind 2008. In de zomer van 2009 is dan alles geschilderd.

Nu heb ik gemerkt dat er in een muur een barst zit in het pleisterwerk. Deze barst zit in het midden van de muur, onder het raam en loopt van 10cm onder het raam tot bijna aan de grond. Op de ergste plaats (onder het raam) is de barst ongeveer 1mm.

Als ik me goed herinner was er al een barst op deze plaats voor het schilderen, maar iets kleiner. Ik heb deze toen 'dichtgemaakt' met Red Devil One Time fix. Deze barst is er dus terug nu.

Is dit normaal? Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?

Het gaat om een buitenmuur, en de kamer zit ongeveer een halve meter onder de grond.

voorman

Re: Barst in pleisterwerk

Red Devil heeft ook een acrylaat in koker (niet in potjes) : overschilderbaar en 25 jaar garantie. De breuklijn met een driehoekig schildersmes ietske uitkrabben en opspuiten.
    jp

Bedankt, dan weet ik alvast hoe het bij te werken.

maar wat ik me vooral afvraag is of dit normaal is. Aangezien het in het midden van de muur en onder een raam is. Kan dit gewoon van het 'zetten' van het huis zijn?

Of is dit iets waar ik toch best eens naar laat kijken?

gezel

dit kan inderdaad door het zetten van het huis zijn.

Koud warm het is nu echt het ene uiterste in het ander hier in den belgique.

Pleisterwerk op zich scheurt zo goed als nooit.
    Het is altijd het onderliggende wat scheurt, waardoor de pleister meescheurt.
    Je kan dit pogen te vermijden door een gytex net in je muren te pleisteren.
    Echt brede scheuren komen er echter nog steeds door, maar het scheelt toch veel.

Tags for this Thread

Regels voor berichten