+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 40
    raap

Re: tuinhuisje gekocht in makro

heb er ook eentje uit de makro, zo een vierkant spel van ong 4 op 4, met plat dak en oversteek.

Het hout is inderdaad onbehandeld zacht hout, daar zit al de oorzaak van het prijsverschil.
    Mits goed te behandelen is dat geen probleem.
    Ik heb ook alle planken rondomrond 2x behandeld alvorens in elkaar te steken. Was wel een hele klus.
    Maar ook goedkoop.

De dakpanelen zijn bij mij standaard zeer goede metalen profielplaten, met aan de onderzijde isolatie en een witgrijze kusntstof structuurfolie. Mooi effen dak, onderaan en proper afgewerkt. En werkt uitstekend om er geen sauna van te maken in de zomer.

De hoekprofielen uit aluminium, waar de planken in schuiven, vind ik minder mooi, maar die kan je gemakkelijk meekleuren.
    Die profielen maken de plaatsing wel super gemakkelijk, een schitterend systeem.
    Daardoor heb je ook binnenin een vlakke afwerking van de wanden, wat een groot voordeel is: proper en gemakkelijk om alles aan de wanden te bevestigen.

Ik heb het op een betonplaat geplaatst en nadien een budget tegelvloertje ingelegd; is zeer proper zo.
    Heb wel extra bevestigingshaken gemonteerd aan de onderzijde. (zitten in de chape, onder de vloer).

De bovenkant van de wanden binnenin was nogal basis afgewerkt, met hier en daar een opening naar de binnenkant van de oversteek. Heel handig om de elektriciteitskabels achter weg te steken, en daarna met wat zachthouten plankjes van een halve cm dikte deze openingen afgewerkt zodat de wanden nu ook volledig doorlopen tot tegen de onderkant van het dak.

Grootste nadeel is de zwakte van het hang- en sluitwerk van de deuren, maar met andere scharnieren te plaatsen, is dat goedkoop opgelost.

Bijkomend heb ik twee van de 4 ruiten openklappend gemaakt, gewoon het voorziene plexi in een dubber kader geplaatst, met scharnieten. Zo kan ik mooi verluchten.

't Staat er nu 5j en ik ben al bij al zeer tevreden voor de prijs dat het me gekost heeft. Je moet wel een beetje handig zijn en creatief wil je het helemaal af hebben.

gezel

jappie, dat lijkt helemaal op het tuinhuis waar wij deze week naar weest kijken zijn in de makro. was iets van 3.85 m op 3.85 m met die geisoleerde stalen platen, metalen hoekprofielen e.d.
    Wij zouden ook een betonplaat gieten deze zomer, dus alles beetje in de stijl van jouw tuinhuis.
    Heb je in uw betonplaat ook houten blokken gestoken, voor het tuinhuis te bevestigen?

Heb je misschien een foto, of kan je er desnoods eentje mailen?

raap

dat ziet er inderdaad naar uit dat jij hetzelfde hebt.

Ik neem vanavond of straks foto's en plaats ze hier dan nog, ook vanavond vermoedelijk.

Ik heb geen houtblokken gestoken, maar m'n eerste boormachine verbrand op de beton, om dan met een hilti boormachine vlot door de betonplaat gaten voor keilbouten te boren

't Is nog zo handig om schroefdraad in uw beton te steken als hem vers gegoten is
    <tilt> 't Zijn alleen losers die zoiets in hun signature zetten !
    <FatmanBert> Allez, voor ene keer: marburg heeft gelijk.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marburg
    't Is nog zo handig om schroefdraad in uw beton te steken als hem vers gegoten is
    Als ze dan ook nog op de goeie plaats zitten!

raap

Raampje opengeklapt, van binnenuit:

gesloten, van binnenuit:

open, van buitenaf:

gesloten, van buitenaf:

onderkant raampje: (dubbel kader met meegeleverde plexi tussen)

extra latje onder balk tegen plafond aan voorgevel, om spleet van een cm te dichten:

extra plankje aan de zijkant om de opening naar de binnenkant van de oversteek te dichten:

gezel

Mooi gedaan!

gezel

knap tuinhuis,het mijne is net in elkaar gestoken.
    Ik wou ook eerst zo eentje met een plat dak maar ze hadden die niet in de afmetingen die ik wilde in de makro(max2x3m)vandaar dan maar één gekocht met een puntdak(is tenslote toch voor een woning die ik verhuur en het was dringend dus)
    Dat dat in de makro stond was dan ook nog mooi gebeitst(grijs met gebroken wit)en vond het toch nog modern ogen.
    Het plaatsen ging vrij vlot,enkel wat zitten knoeien met die roofing die ik niet goed wist in welke richting te leggen en dat snijden is ook ni makkelijk.
    Gisteren heb ik het met speciaal produkt(van salodin)behandeld en volgende week beitsen en de vloer leggen.
    Het ging allemaal zeer vlot,maar het dak daar is veel werk aan dat zijn allemaal kleine afzonderlijke plankjes die je één voor één moet vastnagelen.

raap

dankjewel hoor

gezel

jappie, wij hebben nog geen tuinhuisje, maar nu ik jouw foto's zie, wil ik zeker hetzelfde, ziet er prachtig uit.
    Wij zouden het ook wel willen in grijs/gebroken witte tint, omdat dit moderner oogt, maar das een kwestie van smaak, en wat er bij uw woning past natuurlijk.

raap

dankje.

Ik ga het volgend jaar ook herschilderen hoor, in een lichtgrijs lazuur.
    Maar toen we het plaatsten een jaar of 4 geleden, was ons huis binnenin nogal beige getint.
    Nu is het helemaal strak wit met wat kleuraccenten hier en daar. En aangezien we een heel grote ruit met zicht op de tuin hebben, zien we vanuit onze hele woning het tuinhuis, dus we gaan het wat afstemmen op de sfeer binnenin.

gezel

pfff het tuinhuis was helemaal af(wel wat uren in gestoken maar ziet er beeldig uit) mijn laaste kleine werkje na het vernissen van de latjes achter de glazen ramen was nog die latjes vastzetten.
    Ik wil dus de latjes vastschroeven aan de raamkader,en klets raam springt stuk(de schroefvijs moet net het glas tussen de kader geraakt hebben)
    Was er echt niet goed van, en heb eens gekeken hoe je er een nieuwe ruit in kan krijgen,maar dat was gewoon niet te doen.
    De kader was helemaal rond het glas gemaakt(alles was allemaal aan elkaar gelijmd,waardoor de kader uit 1 stuk was.
    Glas was nog onmogelijk,ik had nog enkel de mogelijkheid om plexiglas te gebruiken omdat ik dat licht kom plooien en zo het er toch nog in zou krijgen.
    Ikke dus naar de brico,met de vraag kunnen jullie die plaat snijden op de afmetingen .
    Nee dus ze snijden geen plexiglas omdat het te makkelijk breekt.
    De enige manier om het te doen lukken was dan maar met een slijpschijf,maar dat was ook echt geen makie ze.
    Pfff was weer mijne dag ze,toen ik naar de brico reed nog bijna een zwaar ongeval gehad het scheelde echt maar een haartje.
    Hoop dat het vandaag wat beter gaat.

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Filip123
    Ik ben geen zelfstandige, en rij ook niet met een chique auto. Maar ik vind het wel een beetje gemakkelijk om die man te beoordelen op zijn werk op basis van de auto waarmee hij rijdt.

Sommige zelfstandigen werken 7 dagen op 7, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, gaan nooit op reis, ...

Ik zou mijn centen ook in zo'n auto kunnen steken, maar ik ga graag 1 of 2 keer per jaar op reis, ik wil iedere dag voldoende qualitytime met mijn dochtertje, ...

Als hij personeel moet laten komen om uw tuinhuis te plaatsen, dan moet hij die mannen ook betalen. Juist dat kost véél geld.

Onze postbode rijdt met een okkazie X5. Kwestie van persoonlijke prioriteiten...
    Inderdaad , iedeeen zit altijd op de "rijke zelfstandigen " bezig

Ik werk ook het hele jaar 6/7 en vele weken 7/7 en verdien goe mijn boterham maar als je telt hoeveel ik per uur verdien zouden velen zelfs niet opstaan om te gaan werken!!

Kwaliteit en plaatsing betaal je en dat is met alle dingen zo...

Sven
    Het leven is wat het is , maak er wat van !

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikason
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Filip123
    Ik ben geen zelfstandige, en rij ook niet met een chique auto. Maar ik vind het wel een beetje gemakkelijk om die man te beoordelen op zijn werk op basis van de auto waarmee hij rijdt.

Sommige zelfstandigen werken 7 dagen op 7, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, gaan nooit op reis, ...

Ik zou mijn centen ook in zo'n auto kunnen steken, maar ik ga graag 1 of 2 keer per jaar op reis, ik wil iedere dag voldoende qualitytime met mijn dochtertje, ...

Als hij personeel moet laten komen om uw tuinhuis te plaatsen, dan moet hij die mannen ook betalen. Juist dat kost véél geld.

Onze postbode rijdt met een okkazie X5. Kwestie van persoonlijke prioriteiten...
    Inderdaad , iedeeen zit altijd op de "rijke zelfstandigen " bezig

Ik werk ook het hele jaar 6/7 en vele weken 7/7 en verdien goe mijn boterham maar als je telt hoeveel ik per uur verdien zouden velen zelfs niet opstaan om te gaan werken!!

Kwaliteit en plaatsing betaal je en dat is met alle dingen zo...

Sven
    hela,wie spreekt er over slechte kwaliteit???
    De kwaliteit van het hout is stukken beter dan bij dat van de rijke zelfstandige in de buurt hier
    Als ik dit laat plaatsen dan moets ik nog altijd het hout beitsen,EN het is dan dat mijn probleem met het glas heeft plaatsgevonden.
    Het plaatsen van het tuinhuis ging zeer vlot(en heb ik zeer goed aan verdiend want het stond er op een halve dag)
    En wel ja ik verdien 11 euro bruto,en werk ook 7/7 feestdagen en nacht werk inbegrepen.
    Ik denk dat ij voor 11 euro het niet zou doen.

Ik ga volgende week een tuinhuisje kopen in de makro maar ik had een vraagje over de ondergrond.
    Ik heb een bekisting gemaakt en ik heb er 15 cm van de zwaarste stabilise ingekapt en aangetrilt en ik heb er ook nog betonnetten ingestoken.
    Heeft iemand dit al eens op deze manier gedaan? Beton laten brengen ging niet omdat ik 70 meter van de straatkant zat en er geen toegang was en een pomp kostte 1000 euro.
    Tis wel in elk geval te laat om het eruit te halen

Tags for this Thread

Regels voor berichten