+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18

Offerte houten ramen Afrormosia

Even jullie mening nodig:

Ons huis heeft telt 11 ramen, 1 schuifraam, 1 dubbel opendraaiend raam met 2 vaste delen, 1 sectionaalpoort, 1 dubbele voordeur en we kwamen aan 33 180 EUR
    Is dit voor jullie een correct uitziende prijs voor 't volgende:

1x dubbele voordeur met vast bovenlicht
    2x ovale ramen
    10x dubbel opendraaiend raam (+/- 1150 x 1730)
    1x hefschuifraam (3550 x 2280)
    1x opendraaiend deel + vast stuk (2150 x 1180)
    1x enkele deur 2/3 glas en 1/3 vast paneel
    1x dubbel opendraaiend raam 2150 x 1180
    1x vast-dubbel opendraaiend-vast gedeelte 2550x2180

Chance dat ik op een goeie stoel zit

raap

Re: Offerte houten ramen Afrormosia

Hebben ook iets in die aard maar dan in Afr. Padoek. Die prijs is redelijk juist hoor, want wij hebben zelf geen garagepoort en we gaan er zo'n 1000 euro onder zitten. (BTW incl. hé)
    Er zijn wel veel opties die het allemaal wat duur maken zoals binnenkant laten lakken, handgrepen in retrostijl.... het is niet de goedkoopste stijl, maar we hebben er nu eenmaal voor gekozen.

We hadden ons daar niet echt aan verwacht, architect zal ook schrikken want die zat er ook fameus naast Ik heb nu een mail gestuurd voor offerte in meranti en dan zou het maar 2400 euro minder kosten. De prijs die ik in mijn post opgaf, was wel excl btw
    Wij hebben wel het nadeel dat we bijna altijd op het duurste vallen, ons dak wordt pottelberg blauw gesmoord vieilli...
    Ik zie dat jij daar ook raad vraagt ivm afrormosia en padoek, ik ken padoek zelfs niet eens. Het zal van leverancier afhangen zeker? Zo is afrormosia hetgene wat ze nu aanraden ipv afzelia en eigenlijk is het quasi hetzelfde (ofwel hebben ze mij iets wijsgemaakt, kan ook).

raap

Moet eigenlijk bekennen dat ik een technische houtopleiding gevolgd heb. Maar niet in die graad dat ik me kan uitspreken over die tropische houtsoorten. Weet wel dat momenteel Afrikaans Padoek een duurzaamheidsklasse cat. 1 een veelgebruikte houtsoort is voor ramen en deuren.
    Afrormosia daarentegen is ook wel goed maar valt tussen cat. 1 en 2. De reden waarom Afrormosia veel gebruikt wordt is omdat het een mooie tekening (houtnerf) heeft en mooi natuurlijk vergrijsd. Maar kwalitatief gezien is Afrikaans Padoek beter en zelfs goedkoper (!!!) maar heeft een minder mooie tekening, wat als niet-houtkenner niet te merken valt! Wat ik absoluut (!!!!!!) zou afraden is Meranti want daarvan is de kwaliteit de laatste jaren achetruit gegaan. Bij deze keuze is het goed mogelijk dat je ramen na 20 jaar mogen vervangen worden. Dit omdat nogal veel misbruik wordt gemaakt na de naam Meranti want daarin bestaat Dark Red Meranti ( cat. 2 tot 3) en Light Red Meranti (cat. 4). Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het een complex geval is om een houtsoort te kiezen. Maar je zal al niet veel mis kunnen doen met een houtsoort cat. 1.
    (wat wil zeggen 20 jaar en meer zonder behandeling in weer en wind) Op dit moment gaat mijn voorkeur naar Afrikaans Padoek wat prijs/kwaliteit aangaat.
    grtn.

knaap

Wij zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse met Padoek.
    Merantie of Sipo, dat ze nu ook aanraden, zou ik zeker niet nemen.
    Onze schrijnwerker werkt liefst niet meer met Afromosia, kwaliteit is niet meer wat het geweest is.
    Wij hebben wel een probleem met de levering van de Padoek.
    Nog iemand hier problemen mee.

kerel

Waar hebben jullie deze offerte aangevraagd? Wij hebben ongeveer dezelfde noden en hebben ook een kleiner bedrag gebudgetteerd. Hebben jullie uiteindelijk een oplossing gevonden om de prijs te drukken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mazit

Ons huis heeft telt 11 ramen, 1 schuifraam, 1 dubbel opendraaiend raam met 2 vaste delen, 1 sectionaalpoort, 1 dubbele voordeur en we kwamen aan 33 180 EUR

2x ovale ramen

kerel

Hebben een paar offertes ontvangen en prijzen zitten in dezelfde richting als de topicstarter (+/- 33.000-35.000 EUR excl. BTW).

Toch een dure zaak voor het volgende:

- Voorzijde woning: 6 houten ramen, 1 houten poort en 1 houten voordeur
    - Achterzijde woning: 3 houten ramen, 2 grote raampartijen, 1 schuifraam, 1 gebogen raam
    - Linkerzijde woning: 2 houten ramen
    - Rechterzijde woning: 2 houten ramen

Hebben wel Afzelia en Afrormosia hout gevraagd, waarbij de ramen in retrostijl worden gemaakt.

Iemand een idee om de prijs te drukken op één of andere manier, zodat we toch die authentieke look houden? (allicht niet, maar kan maar proberen)

gezel

9 houten ramen afzelia, allemaal veiligheidsglas (tot op de grond)

van 120x270cm, dubbel vleugel

19000Eur excl...

tis er allemaal niet goedkoper op geworden tegen een paar jaren terug toen we verbouwden !
    15/sept: kavel bouwklaar maken...
    23/sept: kelder metselen
    13/okt: welfsels
    17/okt: aanzet Ytong + snelbouw

Wij starten maandag met het opvragen van uitleg en offertes omtrent houten ramen Afrormosia of een alternatief hiervoor; Ik hou jullie op de hoogte van onze prijzen.

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mazit

2x ovale ramen

Vraag eens offerte bij Maegerman in Zottegem. Ik had 5 offertes waarvan 3 redelijk duurder dan de andere 2 en van prijs was Maegerman de goedkoopste. De andere hebben wij genomen maar daar is het uiteindelijk achteraf discussie geweest over de prijs.

kerel

Ik neem zeker contact op met deze mensen.

1e offerte binnen: 13 tal ramen (waarvan twee grote schuiframen) en een pivoterende voordeur, evenals 2 tussenpanelen (houten panelen tussen de ramen boven) = 31 000 eur.

Prijs voor vliegenramen heb ik nog niet gekregen.

Qua hout voor ramen zou ik niet twijfelen aan de kwaliteit van Afrormosia en Afzelia.
    Padouk kan maar wordt niet veel gekozen voor ramen.
    Meranti zou ik zeker niet kiezen voor ramen. Het is goedkoper maar zeker niet dezelfde kwaliteit als de bovengenoemde.
    Als je goedkoper wilt is merbau misschien het overwegen waard. Bij mijn ouders is Merbau geplaatst en overschilderd een 15-tal jaar geleden. Nog steeds in prima staat.
    Vriendelijke groeten, Henk

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terryn Hout
    Qua hout voor ramen zou ik niet twijfelen aan de kwaliteit van Afrormosia en Afzelia.
    Padouk kan maar wordt niet veel gekozen voor ramen.
    Meranti zou ik zeker niet kiezen voor ramen. Het is goedkoper maar zeker niet dezelfde kwaliteit als de bovengenoemde.
    Als je goedkoper wilt is merbau misschien het overwegen waard. Bij mijn ouders is Merbau geplaatst en overschilderd een 15-tal jaar geleden. Nog steeds in prima staat.
    Mijn vader is schrijnwerker en heeft voor de ramen die hij zelf gemaakt heeft (voor zichzelf) steeds Merbau gebruikt. Dit is een prima houtsoort , bij het beste mee. (prijs / kwaliteit)
    Al heeft het wel enkele nadelen ...
    - stof bij verwerking is echte vuiligheid , je krijgt (althans sommigen) bloedneus van ... maskertje dragen , of goede afzuiging hebben ...
    - overschilderbaarheid is niet optimaal ...
    - hout bloedt bij eerste beregeningen , en deze vlekken zijn niet meer verwijderbaar.

Wij hebben altijd eerst de ramen 2 weken in de tuin gelegd en afgespoten met regenwater (dagelijks) ... dan binnengezet om te drogen en voorbehandelt met xyladecor.
    Aflakken kan dan in afwerkingsfase ...

k.b.

Onze offerte voor de ramen, alles in hout (Moabi) bedraagt maar liefst € 36.899! (excl. BTW)
    Hiervoor krijgen we:

- 4 ramen 1050*1750 (met vast bovenlicht)
    - 1 raam 1050*1400
    - 4 ramen 1050*1250
    - 4 raampjes 800*800
    - 1 raam 1000*1600
    - 1 raam 1000*950
    - 1 raam 550*750
    - 1 raam 1050*2300
    - 1 raam 3000*2400, gebogen
    - 1 hefschuifraam 2600*2300, met screen
    - 1 voordeur met vast bovenlicht
    - 1 achterdeur
    - 1 garagepoort

Indien we enkel de garagepoort, voordeur en achterdeur in hout zouden nemen en de rest in PVC, dan ging er slechts € 1.681 van de prijs af.
    Deze offerte komt van ramenleverancier Camba. Zijn er nog mensen hier op het forum die er onlangs een offerte hebben laten opmaken?

Tags for this Thread

Regels voor berichten