+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Zolder inrichten prijs?

Ik heb een huis op het oog waar een ruime zolder is. Hoeveel zou het kosten om die om te toveren tot 2 slaapkamers?

Er moet:
    -een vaste trap geplaatst worden
    -het dak moet geïsoleerd worden
    -2 velux ramen
    -valse wanden
    -vloerbekleding
    -stopcontacten
    -nog iets?

Hoeveel zou dit ongeveer kosten? We zouden zoveel mogelijk zelf doen. De richtprijs steekt niet op een paar honderd Euro, maar ik zou graag een grof idee hebben van wat zoiets kost.

gezel

Re: Zolder inrichten prijs?

Hoe groot is je zolder? Hoeveel m² ?

meer info nodig, m², materiaalkeuze,....
    -het dak moet geïsoleerd worden - tssen 1000 a 5000euro
    -2 velux ramen -tussen 200 en 2000euro/stuk -ongeplaatsts
    -valse wanden -
    -vloerbekleding -tussen 5 en 200 euro/m²
    -stopcontacten -
    -nog iets?
    Wat je zelf doet, doe je meestal beter. meestal.

Zolder is 110m2 en materiaalkeuze is prijs/kwaliteit. Dus geen rommel, maar niet duurder dan nodig. Ik heb geen exact bedrag nodig. Maar ik heb geen flauw idee van wat zoiets kan kosten.

kerel

Ga een poging doen, maar alles sterk afhankelijk van de gekozen materialen/wat je zelf doet.

Ik ga ervanuit dat je het allemaal zelf doet.

-een vaste trap geplaatst worden: simpel model zelf in elkaar te steken: 1500€, moeilijk/draaitrap/op maat 5-6000€
    -het dak moet geïsoleerd worden:raming oppervlakte dak +-160m² (afhankelijk van helling) @ 6/15€/m² (afhankelijk van de gekozen isolatie/dikte/merk) + 1/2€/m² dampscherm
    -2 velux ramen: gemiddeld 500€/raam =1000€ (maar sterk afhankelijk van welke je kiest) Betwijfel trouwens of 2 veluxen op 110m zolderoppervlak veel/voldoende licht zal geven.
    -valse wanden: hoeveel/ afmetingen? Ik budgeteerde zelf met 25-30€/m², dubbele beplating voor en achterkant, afwerkingproducten, isolatie, profielen,... incl
    -vloerbekleding: goedkope laminaat @15€/m²:1650€ of dure tetels @60€/m²:6600 (zelf te bekijken)
    -stopcontacten: afhankelijk van het aantal/functies, maar reken toch snel op 500€ (potjes, stopcontacten, kabels, afdekplaatjes, extra zekering(en),...)

-nog iets?
    Andere:
    -Verwarming (of al voorzien?)(+ketel zwaar genoeg?)
    -Gyproc/bezetten van schuin dak (ga ervanuit dat dit ook moet gebeuren, aangezien het nog geisoleerd moet worden
    -andere electriciteit (Coax/UTP/Verlichting/...)
    -afwerking: schilderen/behang
    -Weet niet welke functies de kamers krijgen maar denk ook aan sanitair(water/afvoeren), ingemaakte kasten,...
    -Chape/OSB op vloer (indien nodig)
    -...

misschien ook nog chappen?
    een veluxraam kost toch meer denk ik, toch een dikke 750 euro!
    trap op maat is een 3000 euro

groetjes

kleinste velux kost paar honderd euro.
    rechte trap op maat min 2500euro
    Wat je zelf doet, doe je meestal beter. meestal.

Subwoofer
    Guest

Denk dat je toch al vlug mag rekenen tussen de 7500€ en de 12.000€, als het niet naar de 15.000 en meer zal leunen

Wij hebben
    dak volledig geisoleerd (apart damscherm)
    Alles met gipsplaten bezet
    2muren van 5m gezet (metal stud)
    electriciteit gelegd en leidingskes voor de chauffages
    3veluxen gestoken
    osb vloertje

Dus klaar voor afwerking en we zitten toch al rond de 5000€ schat ik, zelf alles gedaan (voor 50m2)

Hangt allemaal af van;
    of je het zelf doet!
    prijzen vergelijkt?
    goedkoop of duur matrialen kiest...
    int zwart of alles met factuur

Merci, hier ben ik al veel mee. Aan voor de hand liggende zaken zoals verwarming had ik nog niet eens gedacht, eerlijk gezegd.

Ik had zelf een maximum van 15.000 Euro opgesteld en dat zou dan ongeveer moeten lukken als ik jullie berekeningen zie.

Sowieso zou ik zo veel mogelijk zelf willen doen. Hier en daar zou ik wel wat hulp kunnen krijgen, maar dat is dan eerder voor het fijn werk.

kerel

Goh, voor zo'n oppervlakte denk ik dat 15.000 € nogal krapjes gerekend is. Ik heb deze vraag ook al eerder eens op dit forum gesteld en toen lagen de antwoorden toch in een hogere prijscategorie. Ik zoek het topic nog even op.

kerel

Subwoofer
    Guest

Als ik de topic eens vluchtig doorlees zie ik dat de bedragen ongeveer rond hetzelfde schommelen als van mij...

Nu zei ik wel;
    als het niet naar de 15.000 en meer zal leunen
    Afhankelijk als je echt alles zelf doet en beetje spaarzaam omspringt met je geld, moet het wel doenbaar zijn...

Als je natuurlijk begint met voor alles een offerte te maken, tja...

Btw; jij praat in de topic dat er geen onderdak aanwezig is, wat hier wel het geval is.(hoop het toch)

Bij ons was er ook geen onderdak aanwezig en hebben dan ineens een nieuw dak gelegd, tel er dan al vlug maar een 15.000€ bij.

Geen goede vergelijking dus...

raap

Hoi,

Ik zit eigenlijk met een soortgelijke vraag.
    Wij zijn momenteel bezig met de bouw van ons huisje. Dit wordt gedaan bijna volledig gedaan
    door een SOD firma, enkel de zolderverdieping gaan we zelf verder afwerken.

De ruimte is ongeveer 50m2 volgende dingen worden ook door de firma gedaan: vaste trap naar zolderverdieping, veluxramen, dakisolatie, chape, leidingen sanitair en elektriciteit.
    Wij gaan van deze verdieping 2 kinderkamers en een douchekamer maken. Nu de douchekamer komt er niet meteen aangezien onze dochter nog maar 2 maanden is en ze dat dus niet meteen nodig heeft.

Nu vragen wij ons af wat ons dit gaat kosten om volledig af te werken, dus gyproc plaatsen, laminaat leggen, verwarming voorzien, deuren (schilderdeuren)...

Alvast bedankt!
    Verliefd, Verloofd, Getrouwd!

Wat zou het kosten als alles uitbesteed wordt, inclusief vaste, op maat gemaakte draaitrap en op maat gemaakte inbouwkastjes, vloer?

Als enkel de kostprijs voor de "verbouwing" van de zolder je voorlopig tegenhoudt, zou ik echt wel voor het huis gaan.
    Moest je nu een badkamer of keuken hebben willen installeren, had het wel iets anders geweest.
    110m2 is wel een mooie oppervlakte.
    Maak in ieder geval een goede afweging van materialen en kies er misschien voor om bepaalde werken te laten uitvoeren om latere problemen te voorkomen:
    - trap
    - veluxramen

Tags for this Thread

Regels voor berichten