+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

nog steeds geen aanslagbiljet O.V.

Wij kochten eind 2008 een woning en hebben nu nog steeds geen aanslagbiljet O.V. gehad. (zijn nu januari 2011 - 2 jaar dus)
    Ik begin me stilaan zorgen te maken...
    Ik heb al met de notaris gebeld en deze zegt dat ik in deze niets moet doen. Het is de FOD financien zelf die initiatief moet nemen...
    Bij vrienden en familie gaat het blijkbaar sneller.
    Niet dat ik er op zit te wachten uiteraard, maar toch, is dit normaal en zijn er mensen die dit ook al hebben meegemaakt?
    Hoe lang kan zoiets duren? Kan ik, als het uiteindelijk toekomt in schijven betalen?

kerel

Re: nog steeds geen aanslagbiljet O.V.

Wij hebben een gelijkaardig probleem. Wij wonen in onze nieuwe woning sinds Juli 2008. In 2009 kregen we een aanslagbiljet voor de onroerende voorheffing. Echter sindsdien niets meer. Als ik hier rond hoor in de wijk heeft iedereen hem wel al gekregen.

Na veel opzoeken heb ik gevonden dat FOD Financien 3 jaar tijd heeft om de belastingen te innen. Het kan dus gerust zijn dat je één jaar 3 aanslagen krijgt (en dus moet betalen).

Is het langer dan 3 jaar, dan kunnen ze geen aanspraak meer maken op de OV.

Hopelijk voor jou wachten ze nog een jaartje

Voor de O.V. voor inwoners van Vlaanderen is niet FOD Financiën bevoegd maar wel de Vlaamse Belastingdienst. Het is niet ongewoon dat daar administratief wat achterstand of gepruts voorkomt ...

Mijn ouders hebben zo eens 3 aanslagen O.V. binnen 1 jaar gehad ...

Een afbetalingsplan daar doen ze wel wat lastig om. Je moet aantonen dat je OCMW steun krijgt of gehandicapt ofzo bent anders lukt dat niet. Een werkende krijgt dat, bij mij weten niet. Er is één uitzondering als je meerdere aanslagen gekregen hebt in 1 jaar dan vinden ze het gerechtvaardigd dat je in stukken betaalt.

Weet wel dat hun vervolgssysteem niet zo schitterend werkt en als je bv in 4x betaalt (2x voor vervaldatum en 2x erna) je niets riskeert ... ik wou eens hun systeem testen (zelf een federaal ambtenaar die ook belastingen int) en daarom weet ik dat.

knaap

Ik heb op 6 maanden tijd ook 3 aanslagbiljetten gekregen: 2009, 2010 en 2011! Wel heavy... 800 euro per factuur!

Regels voor berichten