+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: bezwaarschrift

bezwaarschrift

Wij hadden van de gemeente onze vergunning gekregen om onze keuken verder uit te bouwen. Daarvoor moet de scheidingswand (hob) met de buren 30 cm verhoogd worden. Dit valt allemaal perfect binnen de verkavelingsvoorschriften. De buren hebben nu beroep aangetekend omdat ze hierdoor licht zullen verliezen. De klacht gaat nu naar de provincie.

Ik vroeg me af of er iemand van jullie hiermee al ervaring heeft en hoeveel kans op succes wij hebben om toch onze keuken te kunnen uitbouwen

Moderator

Re: bezwaarschrift

Als jullie plannen binnen de verkavelingsvoorschriften vallen is er kans dat hun bezwaren onontvankelijk verklaard worden
    - Moesten ze destijds gereageerd hebben op de voorschriften, niet nu iemand ze wil toepassen.

zo heb ik het toch meegemaakt in een dossier
    Maar veel hangt natuurlijk af van wie jullie dossier behandeld.

gezel

voelen die buren zich gemakkelijk bij zo'n gedoe voor 30 cm hoogte?
    of wisten ze "van niets", zijn zij "zeer verrast", en moeten ze zich zo afreageren?
    is een beetje gezond verstand en een beetje bemiddeling niet op zijn plaats?
    SOD, houtskeletbouw en een rechtszaak : help !
    http://www.everyoneweb.com/houtskeletbouwavontuur
    De nood lenigen van anderen kan ook deugd doen.

We hadden de buren op voorhand op de hoogte gebracht, maar ze hebben uiteindelijk toch bezwaar aangetekend tegen de vergunning die we quasi onmiddellijk van de gemeente gekregen hebben.

De argumentatie gaat over verlies van lichtinval, mede eigendomsrecht van de scheidingsmuur en ze willen niet dat er aan hun eigendom geraakt wordt, ...

Ik denk niet dat bemiddeling zal hebben, ze zijn overtuigd dat ze dit gaan winnen, dus ja. Wij laten nu de procedur zijn gang gaan, maar de onzekerheid en het uitstel zijn natuurlijk niet leuk. Itnsusen moeten we ook de lening uitstellen en blijven de rentevoeten maar omhoog gaan. Dus het zal sowieso al een duurdere keuken worden.

Mochten er nog mensen zijn met deze ervaring, dan zou het leuk zijn om te weten hoe het afgelopen is.

meester

Ophogen van de gemene muur wilt wel zeggen dat je de buren daarvoor een vergoeding zal moeten betalen. (Dit omdat door die ophoging de "last" op hun deel gaat verhogen en dus ook de kosten voor onderhoud enzo)
    Vraag me niet naar de bedragen hieromtrent, daarvoor kan je misschien best eens bij landmeter informeren.
    Maar mits vergunning denk ik niet dat dat een argument is om ophogen te weigeren.

Verlies van lichtinval lijkt me ook al vrij beperkt ... we spreken hier over 30cm.
    Hoe ben jij georiënteerd ten opzichte van de buren? ... zit je ten noorden dan is er van verlies van lichtinval al weinig spraken

hallo,

ik heb intussen een mail gekregen van de provincie dat ze het bezwaarschrift ontvangen hebben (wellicht ook maandag) en dat ze de brieven reeds verstuurd hebben met hun antwoord of de klacht ontvankelijk is of niet. Dus dat is wel heel snel, hopelijk pleit dit in ons voordeel en hebben ze er niet te lang moeten over nadenken

En hoe is alles geëindigd?
    Is leuk om te weten voor mensen die in een gelijkaardige situatie zitten...

groeten

Regels voor berichten