+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18

Opstijgend vocht: welke firma?

Voor ons bedrijfje ben ik op zoek naar een firma die het opstijgend vocht in ons magazijn kan behandelen.
    Nu merk ik dat ik via mijn online onderzoek in een grote zee van firmawebsites met veel beloftes terechtkom, waar ik als leek niet veel wijzer van word. Idealiter zoeken we een bedrijf in regio Antwerpen (liefst in de buurt van het centrum) waarbij we een goede kwaliteit voor een niet extreem dure prijs kunne krijgen. Zijn er daarbij zaken (addertjes onder het gras) waar ik bij de offertes kan op letten?

Het gaat over zowel binnen- als buitenmuren van verschillende dikte, uit baksteen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dergelijke firma's, en hun advies/commentaar willen delen?
    Mensen die bepaalde slechte/goede ervaringen hebben met firma's die ze ons daardoor kunnen afraden/aanraden?

Dank bij voorbaat voor de hulp!

Inez

raap

Re: Opstijgend vocht: welke firma?

Hallo InezD,

Ik ben zelf van Hoboken en wij hebben ons woning 9 jaar geleden laten injecteren door Tibas (was toen nog zaakvoerder alleen met knecht uit Sint-Amands) Ondertussen werken ze met een 30 tal mensen (ben hen tegengekomen op een jaarbeurs)
    Wat prijs betreft , toen viel het mee maar ja is ook al bijna 10 jaar geleden.
    Dus deze gaan zeker wel tot Antwerpen centrum kunnen komen denk ik.
    Was toen goeie service en mijn muren zijn nog altijd droog. Hebben een internetpagina .Ik zou graag zo een lienk plaatsen maar dit lukt me niet en weet niet of dit mag?

Groet,

Lea

Inez,

ik heb veel ervaring met dergelijke firma's..

Even mijn situatie: Ik had vochtproblemen in een huis van 1973 en ging (zoals zovelen wellicht) op zoek naar een oplossing door even op internet te googelen. Toen kwam ik op dit forum terecht en volgde daar enkele maanden een topic over vochtbestrijdingsfirma's dat sinds enkele maanden verdwenen is (god weet waarom?).

Nu heb ik voor mijn vochtprobleem een hele resem firma's over de vloer gehad. Onder andere no-aqua, dt-fix, aqua zero, hydrotec, D&L, renovocht

Elke vertegenwoordiger/verkoper kwam me vertellen dat ik last had van opstijgend vocht of condensatie op al mijn binnenmuren en dat dit moest geïnjecteerd worden of één of ander duur ventilatiesysteem geplaatst moest worden, bij sommige moesten zelfs de muren volledig afgekapt worden en met noppenfolie herbezet worden. Prijzen varieerden van 2000 € tot 8000 €, iedereen had wel een reden om een ander af te breken..

Omdat ik er niet uitraakte heb ik op basis van enkele tevreden posts ook nog eens Tibas Vochtbestrijding langs laten komen. De vertegenwoordiger kwam langs, stelde me gerichte vragen (waarmee hij al alle andere overtrof naar mijn mening) en vertelde me dat dit geen opstijgend vocht KON zijn, op basis van enkele duidelijke voorbeelden. Ook condensatie op binnenmuren deed hij af als klinkklare onzin (hetgeen mijn man ook dacht). Omdat de schade zich vooral op de livingmuren rond onze keuken voordeed vermoedde hij een lek. Toen ik zei dat ik de waterstanden van de meter en druk van de chauffage reeds gecontroleerd had sprak hij over een lek in de afvoer. Hier hadden wij nog niet aan gedacht.. Na een gedoe met brandverzekering is een loodgieter een barst in de aansluiting van de afvoerbak van de keuken komen herstellen en zien we na enkele weken reeds verbetering. Ik ben die mens van Tibas dan ook heel dankbaar en heb hem verteld dat als ik ooit een vochtprobleem heb zij de werken mogen uitvoeren . Op eerlijkheid staat geen prijs! Ik weet natuurlijk niet of zij goedkoop zijn maar ik geloof dat ze wel goede kwaliteit leveren aangezien hij onder geen beding een offerte wilde maken omdat dit toch geen oplossing ging zijn..

Moraal van het verhaal: pas op met wat sommige firma's je wijsmaken en ga enkel met eerlijke mensen in zee die op zoek gaan naar de oorzaak van je probleem en je eerlijk willen helpen (in jouw geval natuurlijk minder van doen)

knaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door InezD
    Voor ons bedrijfje ben ik op zoek naar een firma die het opstijgend vocht in ons magazijn kan behandelen.
    Nu merk ik dat ik via mijn online onderzoek in een grote zee van firmawebsites met veel beloftes terechtkom, waar ik als leek niet veel wijzer van word. Idealiter zoeken we een bedrijf in regio Antwerpen (liefst in de buurt van het centrum) waarbij we een goede kwaliteit voor een niet extreem dure prijs kunne krijgen. Zijn er daarbij zaken (addertjes onder het gras) waar ik bij de offertes kan op letten?

Het gaat over zowel binnen- als buitenmuren van verschillende dikte, uit baksteen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dergelijke firma's, en hun advies/commentaar willen delen?
    Mensen die bepaalde slechte/goede ervaringen hebben met firma's die ze ons daardoor kunnen afraden/aanraden?

Dank bij voorbaat voor de hulp!

Inez
    Met dit topic ben je enkele uurtjes zoet om een beeld te krijgen over de sector van de vochtbestrijding..

viewtopic.php?f=30&t=1729&start=600

Bedankt alvast voor jullie advies!
    SimonDJ, bedankt voor de tip, ik zal eens dat topic gaan uitpluizen

Groetjes!
    InezD

Beste,

Voor u firma's vochtbestrijding raadpleegd, kan je eerst zelf enkele zaken controleren:

-Verwijder een plint van de muur om te kijken hoe laag het pleisterwerk komt.
    Indien het pleisterwerk tot tegen de vloer komt, is het aangeraden enkele centimeters pleister te verwijderen.
    De kans u nu al zeer groot dat je vochtprobleem is opgelost!
    Pleister is immers een zeer goede geleider voor opstijgend vocht.

-Controleer ook dat het pleisterwerk zeker niet over de waterkering komt (zwarte folie tussen de bakstenen onderaan de muur). Anders krijg je ook vochtproblemen.

Firma's die zich bezighouden met "opstijgend" vocht, maken gretig gebruik van deze situatie's (zij lossen zogezegd een probleem op waar er geen is).
    Er is gewoon een fout gemaakt door de bezetter, die te laag bezet heeft.

Gewoon plintjes verwijderen, beetje pleister afkappen en u vochtprobleem is opgelost. Klinkt misschien iets te simpel, maar het is zo.

Ikzelf ben al jaren werkzaam als zelfstandige vloerder, en ik zie deze fouten regelmatig terugkomen.

Lea,

Je zegt dat de injectie bij jou 9jaar geleden is, en uitgevoerd is door de firma Tibas.
    Werkte zij toen onder een andere naam?
    Ik heb deze firma laten komen ivm een offerte, en deze bestaan nog maar 2 jaar....
    Ook vind ik, dat ik maar een heel vage uitleg heb gekregen over mijn vochtprobleem.
    Vooral veel verkoopspraatjes.

Aan stephanprin Firma Tibas werkt al veel langer hoor. Zijn vroeger bij mijn ouders geweest komen injecteren. Een drietal jaar geleden kregen we uitnodiging voor een receptie , door uitbreiding veranderden ze toen van éénmanszaak naar een familiebedrijf(bvba). Waarschijnlijk dat je er daarom niets van kan terugvinden want dan veranderen ze ook je btw nummer. Die verandering verliep heel correct ,denk dat er weinigen zouden doen wat die firma gedaan heeft. Mijn ouders hebben toen hernieuwde garantiecertificaten gekregen op naam van de bvba. Helaas loopt de garantie over 2 jaar af (ondertussen is nog alles droog) Vroeger gaf men maar 10 jaar garantie ipv de gebruikelijke 30 jaar nu. Zelf heb ik nu ook een eigen woning,helaas met optrekkend vocht en ben nog steeds aan het twijfelen of ik het Tibas zou laten doen of het zelf zou proberen. (ze geven nu wel 30 jaar maar dit is ook te zien aan hun prijs(ook bij andere firma's)... zelf doen is een pak goedkoper! nadeel is dan weer dat je geen garantie hebt... mijn ouders hadden het vroeger ook eerst zelf gedaan wat dus niet gelukt was. Dus denk dat ik eerst nog eens op zoek ga naar sponsors

Er zijn inderdaad heel wat firma's actief n dit domein, en heb zelf al gemerkt dat het niet altijd even eenvoudig is om een betrouwbare firma te vinden.

Groeten,
    Bert

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc de bakker Bekijk bericht
    Beste,

Voor u firma's vochtbestrijding raadpleegd, kan je eerst zelf enkele zaken controleren:

Indien het pleisterwerk tot tegen de vloer komt, is het aangeraden enkele centimeters pleister te verwijderen.

-Controleer ook dat het pleisterwerk zeker niet over de waterkering komt (zwarte folie tussen de bakstenen onderaan de muur). Anders krijg je ook vochtproblemen.

Firma's die zich bezighouden met "opstijgend" vocht, maken gretig gebruik van deze situatie's (zij lossen zogezegd een probleem op waar er geen is).

Gewoon plintjes verwijderen, beetje pleister afkappen en u vochtprobleem is opgelost. Klinkt misschien iets te simpel, maar het is zo.

Ikzelf ben al jaren werkzaam als zelfstandige vloerder, en ik zie deze fouten regelmatig terugkomen.

Als er inderdaad pleister kwam tot aan de vloer maar er is geen waterkering of iets anders dat voor bescherming kan zorgen .... dan moet er toch nog geinjecteerd worden?

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc de bakker Bekijk bericht
    Beste,

Wij hadden hetzelfde probleem en hadden deze firma laten komen. Ze hebben ons eerlijk advies gegeven en we hadden dan ook geen kosten, probleem zelf eenvoudig opgelost

Van onze archi waarmee we gaan verbouwen heb ik ook gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is. Je zou er toch van mogen uitgaan dat een plakker wel dat beetje basiskennis heeft. Blijkbaar dikwijls niet dus...

Mijn woning van rond 1930 , was inderdaad te laag bezet. Toen we lieten opmeten bleek er wat vocht laag tegen de grond te zitten.

Ik heb achter de plinten alles afgekapt. Vochtbestrijdings firma's (nu toch al drie langsgekomen) zijn langs geweest en die lieten weten dat dit eigenlijk niks uitmaakt omdat er geen waterkering (of dergelijke) zit.

Alle 3 zeggen ze nu dat de muur geinjecteerd moet worden zodat een artificiele vochkering ontstaat... Onzin of niet?

kerel

Pleisterwerk tot tegen de grond trekt het vocht over de waterkering. Als er geen waterkering is, maakt dat pleisterwerk wegkappen idd weinig verschil. Wij hebben een gelijkaardige woning, maar de vorige bewoners hebben laten injecteren. Daarmee dat pleisterwerk bij ons afkappen voldoende is tegen het opstijgend vocht.

Het blijft vreemd hoeveel verschillende adviezen je krijgt van vochtbestrijdende bedrijven...

Er zijn er nu in totaal 5 langs geweest... 3 adviseren om laag bij de grond te injecteren en verder geen stucwerk af te kappen of noppenfolie te steken.... 2 andere adviseren om een meter af te kappen en toch noppenfolie te steken...

Ik dacht dat de noppenfolie pas echt nodig was eens er al zoutplekken op de vochtige plek op de muur zit....

We vonden een firma die effectief de (goede) raad gaf om het pleisterwerk onderaan af te kappen zodat het vocht niet meer kan opstijgen. Ze zouden ook het pleisterwerk tot op de hoogte waar vocht in zit waar vocht in zit (dat werd gemeten)verwijderen en opnieuw te bezetten met een folie en pleister.
    Mijn vraag is : is dit nodig? Aangezien er geen vocht meer zou opstijgen, zou het pleisterwerk niet automatisch uitdrogen?

Tags for this Thread

Regels voor berichten