+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 103
    knaap

Kostprijs condensatieketel.

Hallo

Mijn ouders zijn hun huis grondig aan het renoveren/verbouwen. Ze zijn van plan om hun oude atmosferische ketel te vervangen door een condensatieketel. Ze hebben al verschillende installateurs bezocht oa. installateurs die in Junkers, Vaillaint, Bulex doen. Nu ook installateur bezocht die enkel in Buderus doet.

Een offerte gekregen voor een combitoestel met boiler van 10 liter 25 kw . Prijs 5250euro alles in. Een prijs die toch een goeie 1000 à 1200 euro ligt dan Vaillant of Junkers. Dan uiteraard de vraag gesteld wat een Buderus beter maakt dan een goedkopere Vaillant. Dan het antwoord gekregen dat ze daar al decennialang mee werken en erg tevreden zijn over de betrouwbaarheid en duurzaamheid van die producten en als er problemen zijn dat zij direct ter plaatse gaan. Over Vaillant, Junkers en andere merken wilde de installateur geen commentaar geven omdat hij daar nooit mee werkt en niet graag andere installateurs afbreekt.

Nu mijn vraag is een Buderus de meerprijs waard en is 5250 een correcte prijs?
    Laatst gewijzigd door Martyr; 11-04-12 om 15:14

meester archiklusser's schermafbeelding

Re: Kostprijs condensatieketel.

Ook hier geldt dat deze prijs minstens € 2.000 boven de normale prijs ligt, dit is een gevolg van protectionisme door de installatiebranche in België. Mijn advies: koop een Nefit of Bosch (=Buderus) in NL en laat deze installeren door een NL-installateur.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door archiklusser Bekijk bericht
    Ook hier geldt dat deze prijs minstens € 2.000 boven de normale prijs ligt, dit is een gevolg van protectionisme door de installatiebranche in België. Mijn advies: koop een Nefit of Bosch (=Buderus) in NL en laat deze installeren door een NL-installateur.
    Archi-klusser --> STOP aub met dit nieuws op diverse fora te verspreiden aub .
    Enkel toestellen met een belgisch keurmerk mogen worden geplaatst in België !
    Opstart enkel door erkende technieker G1-G2 !
    Géén garantie op nl-toestellen , geen interventies door fabriek mogelijk ( zij keren zich meteen om) , verschil in onderdelen ( ja , ook bij Nefit in NL = Buderus in B, Bosch in NL = Junkers in B ) . Verschillende sproeiers in de gasblokken !
    Een NEFIT/BOSCH -ketel is NIET gekeurd voor de belgische markt .

Voor mij mag je doen wat je wilt , maar kom dan niet achteraf zagen dat je problemen krijgt ...
    Laatst gewijzigd door tumpke; 11-04-12 om 16:50
    carpe diem

gezel koebeest's schermafbeelding

Ik dacht dat dat niet mocht omdat er gewerkt wordt met gas dat per land verschillend van oorsprong is. Dus zouden specifiek toestellen van hier moeten zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martyr Bekijk bericht

Nu mijn vraag is een Buderus de meerprijs waard en is 5250 een correcte prijs?
    Wij hebben een offerte van net geen 5000 euro voor een Buderus GB162 en de 40l ingebouwde boiler. Ze komen maandag wel eerst eens kijken als het mogelijk is om deze te plaatsen of niet.
    Daarna zouden we een bindende offerte kunnen krijgen.

Indien dit de meerprijs waard is, weet ik niet. Wel weet ik dat mijn ouders al 25 jaar tevreden zijn van Buderus.

kerel

GB162T 25kw met ingebouwde boiler 10l: 2350€ + Btw
    RC35 WAR regeling: 235€ + Btw
    Gevel doorvoer set: 90€ + Btw
    Wat aansluitmateriaal en Gaskraan: Grof gerekend 100€

Ongeveer 3330€ aan materialen btw inclusief (Belgische prijzen)
    Weet natuurlijk niet hoe ze jou gas exit gaan doen, en of er veel extra leidingen moet bij gelegd worden.
    Maar als het gewoon maar oude ketel weg, nieuwe plaatsen en aansluiten dan vind ik het wat aan de hoge kant

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koebeest Bekijk bericht
    Ik dacht dat dat niet mocht omdat er gewerkt wordt met gas dat per land verschillend van oorsprong is. Dus zouden specifiek toestellen van hier moeten zijn.
    Klopt niet! En ik spreek uit ervaring.

kerel

Toestellen uit DE zijn identiek op het belgisch CE label na, dus geraken niet gekeurd, tenzij je aan klevertjes kan geraken

Ook mag een Duits toestel niet geplaatst worden in Oostenrijk vb
    Duitse Buderus GB162 ketel ging mij 1950€ kosten MET RC35 War regeling incl btw!!!
    Maar helaas, de ketel geraakt hier niet gekeurd.

Wat je wel kan doen is je zonneboiler daar kopen.
    Scheelt echt veel ipv 4450€ + btw, in DE 3800€ btw incl en dakinbouwset

knaap

Net telefoontje gehad van mijn ouders. Vandaag twee installateurs over de vloer gehad. Eentje Atag, eentje Viessmann. Offertes volgen maar prijzen gaan ook rond dit bedrag schommelen. Mijn pa heeft wel opgemerkt dat elke installateur van die merken wijst op hun persoonlijke bijstand en know-how en dat je bi Vaillant eender welke technieker over de vloer kan krijgen. Wij hebben een Daalderop laten installeren goed installateur, woont zeer kortbij voor m'n ouders is dat wat anders. Tot nu toe zijn wij zeer tevreden al is het stookseizoen wel bijna afgelopen .
    Laatst gewijzigd door Martyr; 11-04-12 om 18:22

meester janus wago's schermafbeelding

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koebeest Bekijk bericht
    Klopt niet! En ik spreek uit ervaring.
    Klopt wel, er is bv rond Antwerpen een gebied waar ze trouwens ander gas hebben als iets verder weg.
    Dat vertelde Buderus mij persoonlijk, moest ook een paar Kw aftrekken van de normale waardes op het toestel wegens "arm gas".

kerel

Hier krijg je een idee van de netto prijzen.
    http://www.lbge.be/products.asp?lang...bgroupid=23197
    Ik ga er van uit dat een installateur daar nog wat af krijgt.

meester archiklusser's schermafbeelding

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tumpke Bekijk bericht
    Archi-klusser --> STOP aub met dit nieuws op diverse fora te verspreiden aub .
    Enkel toestellen met een belgisch keurmerk mogen worden geplaatst in België !
    Opstart enkel door erkende technieker G1-G2 !
    Géén garantie op nl-toestellen , geen interventies door fabriek mogelijk ( zij keren zich meteen om) , verschil in onderdelen ( ja , ook bij Nefit in NL = Buderus in B, Bosch in NL = Junkers in B ) . Verschillende sproeiers in de gasblokken !
    Een NEFIT/BOSCH -ketel is NIET gekeurd voor de belgische markt .

Voor mij mag je doen wat je wilt , maar kom dan niet achteraf zagen dat je problemen krijgt ...
    Misschien heb je gelijk en mogen alleen ketels met een Belgisch keurmerk opgestart worden door een erkende technieker, het zou mij er niet van weerhouden om zelf die ketel in NL te kopen, zelf te installeren en vervolgens door een NL-technieker laten keuren en opstarten. Garantie houdt echt niet op bij de landsgrens.

Feit blijft dat een cv-ketel met B-keurmerk bijna 2x zo duur is als een vergelijkbare cv-ketel met NL-keurmerk terwijl die ketels onderling niet voor elkaar onder doen qua kwaliteit/duurzaamheid. Er kan dan ook niet anders geconcludeerd worden dat iemand in België per geïnstalleerde gasketel € 2.000 steelt van de klant... het is maar dat je het weet.

gezel

succes gewenst als je brand krijgt, en die toevallig in de buurt van de ketel ontstaan is.... Dan is die 2 000€ ineens heel weinig ipv die 300 000€ die de verzekering niet wil betalen.

Vraag me trouwens af hoe jij de gaskraan openkrijgt met een nl keuring.

meester janus wago's schermafbeelding

2 jaar terug heb ik ook getwijfeld, maar met de toen geldige subsidie op condensatieketels was ik met een BE ketel geplaatst, aan het einde toch goedkoper af dan een NL die ik zelf moest plaatsen.

Plus daar alle problemen bij met keuringen en opendraaien gasmeter.
    Keuze was dus simpel.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen02 Bekijk bericht
    succes gewenst als je brand krijgt, en die toevallig in de buurt van de ketel ontstaan is.... Dan is die 2 000€ ineens heel weinig ipv die 300 000€ die de verzekering niet wil betalen.

Vraag me trouwens af hoe jij de gaskraan openkrijgt met een nl keuring.
    niet ...
    carpe diem

Tags for this Thread

Regels voor berichten