+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    gezel

Eggo keuken - betalingsvoorwaarden

Klein vraagje, zijn hier nog mensen die hun keuken bij Eggo hebben gekocht?

Wat me zorgen baart is het volgende.

De keuken wordt geleverd en de week erop geplaatst in onderaanneming.
    Maar de betaling dient te gebeuren voor de levering ..

Niet dat ik Eggo niet vertrouw maar ik zie het al gebeuren, onderaannemer doet slechte plaatsing. Wij niet tevreden maar wel reeds betaald, ...

gezel

Re: Eggo keuken - betalingsvoorwaarden

Als je al getekend hebt, is het nu te laat.

Wij hebben niet bij Eggo gekocht.
    Wij moesten 2/3 betalen ofwel een week voor de levering, ofwel met een bankcheque aan de chauffeur.
    Het resterende 1/3 moest pas betaald worden na de VOLLEDIGE oplevering.

Ik zou toch ook eens praten met je verkoper en MINSTENS 20% betalen na oplevering, en als alles dus naar wens en afspraak afgewerkt is.

Moderator SvenVD's schermafbeelding

Dat zijn zaken die je best bespreekt voor ondertekenen bestelbon. Achteraf kan je daar niets meer aan veranderen.

gezel

Dacht ik wel, 'k ga wel eens bellen. Je weet maar nooit.

(ik heb de bon niet ondertekend btw ;p)

meester Nevermore's schermafbeelding

Nog al gehoord. 100% betalen vóór levering.
    Zou ik zelf NOOIT doen. Maar ja, bestelbon tekenen zonder te lezen of niet nadenken over de consequenties...

Als je al zo'n bestelbon getekend hebt zou ik zeggen dat ze dan maar leveren de dag van plaatsing EN dat je een bankcheque klaar zal houden. Men kan dan zien dat je wel het geld hebt, maar ze krijgen de cheque pas NA plaatsing.
    Als ik een stap achteruit doe is dat enkel om een aanloop te nemen.

knaap

Wij hebben onze keuken via Eggo gekocht, en inderdaad alles betaald bij levering. Nu zijn ze wel correct bij plaatsingsproblemen.
    Bij ons was de spoelbak stuk, is vervangen zonder probleem, zelfs een duurder model gekregen zonder meerprijs.

Het is inderdaad wel veiliger om een deel van de betaling achter de hand te houden, maar bij ons is het toch goed verlopen.

Een tevreden klant

W.

Vorige week een keuken besteld bij EGGO keukens en wij moeten 75% van het totaalbedrag betalen bij plaatsing van de keuken.

Toch eens even checken met je verkoper dan

knaap

Nog mensen die een andere regeling hadden bij Eggo dan volledige bedrag bij levering?

Dit weerhoud ons namelijk om toch daar te bestellen...

meester Nevermore's schermafbeelding

Een contract is een afspraak tussen 2 (of meer) partijen.
    Je hoeft niet zomaar de wensen van 1 partij klakkeloos te volgen. Die dingen zijn bespreekbaar hoor. Enfin, tot het moment van ondertekening. Nadien hang je er aan vast.
    Als ik een stap achteruit doe is dat enkel om een aanloop te nemen.

De reden waarom zijn niet werken met een eindsaldo na oplevering is omdat zij een gigantische foutenlast hebben. Of een ontwerpfout, of een fout in de maatname, of fout besteld, met als resultaat dat de keuken op dag van montage nooit 100% is afgewerkt. Een keukenbedrijf dat kwaliteit levert, heeft er geen moeite mee om 10% als laatste schijf na oplevering te hanteren.

knaap

Spreek je hier uit eigen ondervinding?

kerel

wij hebben elders besteld
    daar was het
    15% bij bestelling
    15% bij opmeten
    50% bij levering keuken (cash aan chauffeur)
    20% aan de plaatsers voor ze vertrokken

die laatste 70% hebben we iets vroeger betaald
    hadden geen zin om zoveel cash thuis te hebben
    doordat het vroeger gebeurde konden we het gewoon overschrijven

Betaal bij Eggo nooit je keuken op voorhand.Een chaos. Bij ons zijn er bijna 2 keukens geleverd en na 1 jaar nog niet in orde.Men zegt dat het probleem zich alléén in de winkel in Brugge zich voordoet,maar geloof er niets van.Hoop toch nog dat men keuken in orde komt.

kerel

Het is niet handig dat een leverancier failliet gaat voor de werken voor mij helemaal uitgevoerd zijn, dus werk ik graag met leveranciers die financieel stabiel zijn. Een onderdeel daarvan is dat ze de materialen die voor mijn bestelling nodig zijn, gemakkelijk kunnen financieren. Ik betaal dus geen voorschot of hoogstens een symbolisch bedrag (er zijn nog steeds mensen die geloven dat een voorschot een grotere juridische zekerheid geeft dan alleen een ondertekende bestelbon).

Ik vind wel dat materialen die geleverd zijn ook correct betaald moeten worden (er moet dan wel in de verkoopsvoorwaarden staan dat ze daardoor automatisch mijn eigendom worden en niet omgekeerd zoals vaak het geval is). Zodra de werken goed uitgevoerd zijn, moeten ook die correct betaald worden. Wekenlange betaaltermijnen helpen echt niet om gezonde bedrijven te krijgen.

Een leverancier die enkel bestelt als hij de hele som (of een groot voorschot) gekregen heeft, komt op mij niet betrouwbaar over en maakt dus heel wat minder kans om mijn order te krijgen. Risico is veel te groot dat die failliet gaat en dat je de hele som kwijt bent.

gezel

Gisteren nog een uitbreiding van onze keuken laten plaatsen, betaald bij levering.
    Ik heb mij bij de plaatsing kort bijgehouden, maar er is perfect werk geleverd. De plaatser heeft zelfs een paar foutjes van de lokale keukenboer gecorrigeerd.

Tags for this Thread

Regels voor berichten