+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 22 van 22

Re: Huis verkopen en blijven wonen, welke opties bestaan er?

Wij zitten ook met dat "probleem" en het enige dat wij zover kunnen bedenken is;

A. Overbruggingskrediet aanvragen, 1 jaar met mogelijke verlenging naar 2 jaar.
    -> Totale kost hiervan zal een €10.000 bedragen of €416/maand.

B. Tijdelijk onderdak zoeken bij de ouders/schoonouders. Die hebben ook een half huis leegstaan, maar natuurlijk is dit niet evident, zeker niet met een dochter van 1,5J
    -> Kost, af te spreken, maaltijdcheques afgeven en wat bijleggen kost/inwoon, al vragen ze dat niet. Maar niet echt "fan" van

Ik begrijp wel jou berekeningen niet Je verkoopt een woning van 300.000€ en verwacht dat je slechts 400/maand huur moet betalen?! Huh? Wat is je kadastraal inkomen op die woning? De eigenaars moeten dat betalen, worden belast op die "inkomsten" en jij betaald allicht amper de helft?! Dat begrijp ik niet zo goed. Wie gaat dat doen?!

Zelfde met verkopen aan 10K minder, maar er twee jaar gratis in wonen. Nieuwe eigenaar bespaart dus eigenlijk maar €1000-1500 registratie en kan er 2 jaar niet in. De 10K prijsverlaging komt overeen met die 400/maand huur. Eveneens raar lijkt me.

Tenzij je woning voor 300K echt een koopje is en dus de koper deze als investering ziet (nieuwe lening voor fiscale aftrek/huurinkomsten) zie ik dat niet gebeuren. Dan zou de verhuurwaarde toch al 1000-1200/maand moeten zijn.

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timmeketim Bekijk bericht
    Wij zitten ook met dat "probleem" en het enige dat wij zover kunnen bedenken is;

A. Overbruggingskrediet aanvragen, 1 jaar met mogelijke verlenging naar 2 jaar.
    -> Totale kost hiervan zal een €10.000 bedragen of €416/maand.

B. Tijdelijk onderdak zoeken bij de ouders/schoonouders. Die hebben ook een half huis leegstaan, maar natuurlijk is dit niet evident, zeker niet met een dochter van 1,5J
    -> Kost, af te spreken, maaltijdcheques afgeven en wat bijleggen kost/inwoon, al vragen ze dat niet. Maar niet echt "fan" van
    A lijkt ons ook een goeie oplossing.

Van het eerste bericht moet je niet veel aantrekken van dat huurgeld. Dit is te bespreken met de kopers.

voorman Galenbo's schermafbeelding

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door giraf Bekijk bericht
    ...
    We willen wel in onze huidige woning blijven wonen totdat de nieuwbouw klaar is.
    ...
    Verkoopprijs, huurprijs ed spreek je natuurlijk af met de koper, je zal er wel vinden die bereid zijn om te kopen als investering.

Er is in je verhaaltje maar 1 belangrijk punt, wat je best bij de notaris in een contract van meerder pagina's giet: De omschrijving van "totdat de nieuwbouw klaar is"

Als koper zou ik hier enkel een datum accepteren als omschrijving, niks anders.
    Al dan niet zélf iets kunnen in de bouw, zoals metsen, ramen zetten, daktimmer, plakkerij, is een keuze die je zélf bewust maakt, elke dag opnieuw.

voorman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyriamC Bekijk bericht
    En 400 euro huur voor een woning waarvoor je 300.000 euro vraagt is wel heel minnetjes (zachtjes uitgedrukt)!
    1000 lijkt me inderdaad meer in de richting te gaan.
    Dus voor de TS 1000 huur of 25000 minder.

voorman stonebiker's schermafbeelding

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paso Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyriamC Bekijk bericht
    En 400 euro huur voor een woning waarvoor je 300.000 euro vraagt is wel heel minnetjes (zachtjes uitgedrukt)!
    1000 lijkt me inderdaad meer in de richting te gaan.
    Dus voor de TS 1000 huur of 25000 minder.
    Bah, niet overdrijven.

Is dat een 300k woning met weinig comfort en misschien met veel grond, dan is 650 euro huur misschien ok.

Is dat een 300k woning met veel comfort en op een goede locatie, dan is 850 euro huur misschien ok.

ps. In Groot-Bijgaarden gaat een nieuwbouw appartement al boven de 1000 euro huur, in Denderleeuw zal dat nog aan 750 euro kunnen.
    Laatst gewijzigd door stonebiker; 02-03-13 om 08:45
    You look for the birds. They're going to help you, those birds. You'll see. Good luck.

voorman

Ik kijk inderdaad lokaal, een huis van 300000 kun je hier wel 1000€ huur voor vragen.
    Hij vraagt ook veel van z'n kopers dus mag hij er ook wat voor over hebben.

gezel

1 likes.

Ik heb het ooit gedaan, huis verkocht, en nog een jaar gehuurd van de nieuwe eigenaars.

Kan wettelijk perfect, en was via de notaris geregeld met een paragraaf extra in de akte.

Tags for this Thread

Regels voor berichten