+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: soort meststof

soort meststof

Hallo iedereen,

ik kocht hier in de groothandel een zak meststoffen:

Is deze meststof geschikt om bv mijn Taxus te bemesten (of ev buxus?)

bedankt!
    Bijgevoegde afbeelding(e)

Re: soort meststof

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterev Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

ik kocht hier in de groothandel een zak meststoffen:

Is deze meststof geschikt om bv mijn Taxus te bemesten (of ev buxus?)

bedankt!
    iemand een idee over die NPK waarden?

voorman

NPK 10-4-18 () +6Mgo (h2O)

zie onder, want te lui .....
    Laatst gewijzigd door lukanar; 10-03-13 om 17:41

voorman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lukanar Bekijk bericht

Das er ene die ik nog niet dikwijls ben tegengekomen.
    NPK = Stikstof -fosfor en kalium
    zeker al gene gazonmeststof , want gazon heeft stikstof nodig ( percentages van meer dan 15%

Stikstof N: in de vorm van ammoniak of nitraat, zorgt voor de vegetatieve groei van de planten. Stikstoftekort uit zich door kleiner en geel blad, gebrekkige groei en weinig vitaliteit.
    Fosfor P : in de vorm van oplosbare fosfaten, is vooral van belang voor zaad- en vruchtvorming. Bij fosfaatgebrek vertonen de bladeren een bleekrode kleur en vertraagd de groei ( cmf stikstofgebrek) Tevens is fosfor van belang voor de ontwikkeling van het wortelgestel
    Kalium K: is vooral van belang voor de vorming en de groei van de bloemen en de vruchten, tevens verhoogt het de weerstand van de planten voor ziekten en plagen. Kali verstevigt het weefsel . Bij kaligebrek verschrompelen de bladeren.
    hoog gehalte aan kalium ==> geschikt voor fruit en bladgroente
    Calcium : van belang voor de stofwisseling, niet aangeduid in deze meststof
    Magnesium : van belang voor de stofwisseling en in het bladgroen Hoog gehalte aan magensium , kun je dus niet gebruiken op leem of kleigronden, magnesium werkt met leem of klei zoals cement, wordt dus keihard.

Ik weet het echt niet voor wat deze meststof dient, een algemene is het zeker niet. Daarvoor liggen de waardes te ver uit een. Ik denk dat dit een speciefieke mestsof is voor de groente- of fruitteelt op zanderige bodems.
    te lui om alles in juiste font te zetten

Das er ene die ik nog niet dikwijls ben tegengekomen.
    NPK = Stikstof -fosfor en kalium
    zeker al gene gazonmeststof , want gazon heeft stikstof nodig ( percentages van meer dan 15%

Stikstof N: in de vorm van ammoniak of nitraat, zorgt voor de vegetatieve groei van de planten. Stikstoftekort uit zich door kleiner en geel blad, gebrekkige groei en weinig vitaliteit.
    Fosfor P : in de vorm van oplosbare fosfaten, is vooral van belang voor zaad- en vruchtvorming. Bij fosfaatgebrek vertonen de bladeren een bleekrode kleur en vertraagd de groei ( cmf stikstofgebrek) Tevens is fosfor van belang voor de ontwikkeling van het wortelgestel
    Kalium K: is vooral van belang voor de vorming en de groei van de bloemen en de vruchten, tevens verhoogt het de weerstand van de planten voor ziekten en plagen. Kali verstevigt het weefsel . Bij kaligebrek verschrompelen de bladeren.
    hoog gehalte aan kalium ==> geschikt voor fruit en bladgroente
    Calcium : van belang voor de stofwisseling, niet aangeduid in deze meststof
    Magnesium : van belang voor de stofwisseling en in het bladgroen Hoog gehalte aan magensium , kun je dus niet gebruiken op leem of kleigronden, magnesium werkt met leem of klei zoals cement, wordt dus keihard.

Ik weet het echt niet voor wat deze meststof dient, een algemene is het zeker niet. Daarvoor liggen de waardes te ver uit een. Ik denk dat dit een speciefieke mestsof is voor de groente- of fruitteelt op zanderige bodems.
    te lui om alles in juiste font te zetten
    bedankt! Werd verkocht om het gazon te bemesten ...

Regels voor berichten