+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
    meester

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enk Bekijk bericht
    Zeg dat het goed is voor deze keer en dat ge uw verzekeringen verplaatst naar een andere maatschappij.

't is en blijft blufpoker, maar zo zit dat nu eenmaal in elkaar.

Moet je niet zeggen ...

Als je dat wil stuur je uw schriftelijk akkoord voor de herstelprijs in dezelfde omslag als uw opzeg door ...
    Niks te bluffen ....

Je zegt vlakaf ...
    Ik heb in deze discussies geen zin , ik passeer nu aan jullie kassa aanvaardt wat jullie mij willen geven en U ik zie dat ik een "kans" kaart heb gekregen in dit monopoliespel ...
    Terug naar start ...

Je hebt toch niet gezegd dat je destijds veel zelf hebt gedaan aan uw huis ofzo tegen die expert ... is trouwens een vaste methode hoor ...
    Ze knullen wat aan de prijs ... verschil is "doenbaar" , onvoldoende om een zaak van te maken ... En 80 % van de mensen zal dan wel zelf potje verf halen naar den brico zeker ...

Men moet trouwens uw schade vergoeden ... en had de expert gezegd ... "Oei mijnheer die schilderwerken dat ligt moeilijk ik kan daar onmogelijk ne prijs voor geven waar jij het zal kunnen laten voor schilderen ... dat is immers niet geschilderd... welke "prutser" heeft dat gedaan ... en verf van die kwaliteit ga je kunnen kopen hoor maar echte schilders werken daar niet mee ...
    Dan stond je daar mooi ... (want laten we eerlijk zijn in sommige gevallen zijn de laatste schilderwerken gedaan als "voorlopig" ) ... In dat geval moest je misschien zelf op zoek naar de lijst

k.b.

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjay Bekijk bericht
    Is die 225 euro die de expert minder voorstelt niet je franchise die je altijd zelf moet ophoesten?
    Expert bepaald de schade en weet normaal de omvang van je franchise niet ... die franchise komt daar dus vermoedelijk nog bovenop ...

k.b.

meester

Los van de emoties toch opletten ...

Zijn verzekering is een contract met zijn verzekeraar ... als deze "herstelprijzen" onderdeel uitmaken van deze polis en ze zijn correct gehanteerd dan zit de kans er volgens mij dik in dat ...

- Vrederechter in eerste instantie de zienswijze van TS gaat volgen vanuit "menselijk" oogpunt. TS springt gat in de lucht ...

- Verzekering gaat in beroep ...

- Emoties weg en zuiver op "contractuele" basis krijgt in beroep de verzekeraar gelijk ... TS wist op voorhand voor de bepaalde werken op welke vergoeding hij zou kunnen rekenen ... waarom staat hij dan nu te bleiten ...
    Alle kosten in den bak van TS ...

Heeft verzekeraar zo geen "eigen hersteldienst" principe ...

k.b.

knaap

1 likes.

Het probleem is dat er veel teveel snullen zijn die vinden dat wanneer ze is iets aan de hand hebben het de moment is "dat de verzekering is goed betaald", want ze betalen toch al zolang hun premie.....en dan een bestekje op laten maken (voor de verzekering = X2 of meer)......en daarna klagen dat de premies weer eens omhoog gaan....tsja....

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat een verzekeringsmaatschappij probeert hier tegen op te treden.

Wat betreft dit geval concreet :

500 euro voor het vervangen van een siffon = meer dan een werkdag aan manuren geraamd = dit lijkt mij meer dan voldoende.

2000 euro voor enkele gyprocplaten+een plafond schilderen = maximum 300 euro materiaalkost = een volledige werkweek aan manuren gerekend, wat mij ook meer dan ruim geraamd lijkt.

Ik zou dus in deze blij zijn dat de expert niet moeilijker gedaan heeft en blij zijn met de voorgestelde vergoeding. Het is de taak van een verzekering om de schade correct te begroten ( en niet om de zakken van herstellers goed te vullen).

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeoR Bekijk bericht
    Het probleem is dat er veel teveel snullen zijn die vinden dat wanneer ze is iets aan de hand hebben het de moment is "dat de verzekering is goed betaald", want ze betalen toch al zolang hun premie.....en dan een bestekje op laten maken (voor de verzekering = X2 of meer)......en daarna klagen dat de premies weer eens omhoog gaan....tsja....

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat een verzekeringsmaatschappij probeert hier tegen op te treden.

Wat betreft dit geval concreet :

500 euro voor het vervangen van een siffon = meer dan een werkdag aan manuren geraamd = dit lijkt mij meer dan voldoende.

2000 euro voor enkele gyprocplaten+een plafond schilderen = maximum 300 euro materiaalkost = een volledige werkweek aan manuren gerekend, wat mij ook meer dan ruim geraamd lijkt.

Ik zou dus in deze blij zijn dat de expert niet moeilijker gedaan heeft en blij zijn met de voorgestelde vergoeding. Het is de taak van een verzekering om de schade correct te begroten ( en niet om de zakken van herstellers goed te vullen).
    Volledig mee akkoord, in die 'goeie ouwe tijd' was de verzekering vrijgeviger en daar werd inderdaad van geprofiteerd.
    Daarom verplicht NU om de verzekering steeds minstens 3 offerte's voor te leggen/te ontvangen.
    Prijs van de aannemer zal sowiezo zakken want hij weet dat er drie op tafel moeten liggen.
    Verzekeringen kunnen dan perfect het werk, materiaal en prijs vergelijken.
    Geen discussie meer mogelijk want er zijn 3 aanbestedingen/offerte's binnengekomen.

Ik herinner me zo een verzekeingsagent die bij een klant van mij, gans de offerte van tafel had geveegd. Te duur, bij de haren gegrepen.
    FF met die man afgesproken.
    Eerste punt : uitgraven van houten steunpaal en vervangen.
    ' ... alle jong, ( dan krijg ik het al, hjj kon mijne kleine zijn,) das 5 minuten werk en die paal is eruit...'
    ' ... nee mijnheer want ....'
    Blablabla voor 5 minuten.
    Ten lange leste verzekeringsagent zo ver gekregen dat hij het ff ging voordoen met een schup.
    Vol zwier stakhij de schup in de grond.... nog geen 5 mm erin en zijn tong zat tussen zijn tanden, gevloek en gesakker... Das hier in beton!!!
    ' AHA ...'
    offerte volledig goedgekeurd.

Kan zo nog stoten van verzekeringen aanhalen.
    Bij schade door spontaan neergaan van enkele bomen.
    Grote discussie, over en t' weer geparleerd door 6 man. Ja, 6 man.
    2 verzekeringsagenten, 2 advocaten en 2 technische raadmannen.
    Na 2 uur het verdict: goed de totaal som wordt verminderd met 250€
    Mijn opmerking tegen de tegenpartij:
    Nee uw totaalsom is met minstens 6man x2 uur x60€/u = 720€ vermeerderd.

meester

Allemaal waar maar enkele opmerkingen ...

1. Je bent verzekerd om je schade te laten herstellen ... en daar gaat het om ... Je moet wat mij betreft geen geld krijgen om je schade te laten herstellen. De "slimmere" verzekeringen nemen de herstelling tot zich en zoeken vandaag de dag vaklui die voor hen werken aan overlegde tarieven ...

2. Als ik zou optreden voor de verzekering gooide ik die sifon er al direct uit ... deze is de oorzaak van de schade en geen "waterschade" ... "an sich". Het gaat bij mij niet op bij wijze van spreke, u dakgoten niet tijdig te vervangen , te wachten tot je binnen waterschade hebt om dan zowel dakgoot als verfwerk te willen vergoed zien ...
    Dakgoot ; sorry is geen waterschade maar gewoon kapotte dakgoot ...
    Verfwerk ??? Woning als goed huisvader onderhouden ???

3. Als ze uw polis komen "verpatsen" werken ze met "degelijke afwerking" ... "luxe materialen" ( en dan zijn daar een paar maatstaven voor : bvb als je massieve binnendeuren zet , of als je meer dan 1 glazen deur hebt ) ... geheel terecht ... maar ik zou dan ook meerdere lijsten verwachten om de omvang van de schade te bepalen ...

4. De verwoording dat dit "het is" omdat je de rechtsbijstand niet hebt onderschreven ... alsof de vergoeding anders is voor iemand die wel rechtsbijstand heeft ... als ze dus weten dat je een advocaat op hun kosten krijgt om tegen deze "schadebepaling" in het verweer te gaan wordt de schade anders begroot ? Of hoe moeten we dit interpreteren ?

Nog even een anekdote .... (ikke door het lint bij expertise)
    12 jaar geleden waaide bij mijn schoonouders de totale oppervlakte roofing van het dak ... 10 x 12 m ... houten planché lag er nog ... plat dak op 6 m kroonlijsthoogte ...
    Brandweer dak voorlopig afgedekt , 's anderendaags wij deftiger ... twee dagen erna was expert er , aannemer was al bezig met eerste laag roofing te branden ...
    Hij komt daar aan ... parkeert zijn jeep ... zo een lederen kaftje met papieren onder de arm ... hij had geluk aannemer was bezig ... of hij eens boven kon gaan kijken ... en of ik zijn papieren wou dragen op de ladder ...
    Ladder op naar achterbouw +1 ... tweede ladder naar +2 ...

2 stappen ver op het dak ... Doet volgende uitspraak "Oei dat is op hout gebrand ... dat is niet gedekt ... en hij verwijst naar een passage in de polis over meer dan 50 % van de dakoppervlakte bestaat uit zachte materialen" ...
    Ik kreeg het zowaar en vroeg of hij mij eens een dak kan aantonen in de omgeving dat dan wel gedekt was ... want alle daken waren uit hout gemaakt (meestal wel met pannen op en zo ...)
    De loodgieter die aan de roofing bezig was grijnzde al eens in mijn richting ...
    Heb daar nog 15 minuten discussie gehad met die kerel en dan stelde hij dat hij eigenlijk niet veel meer kon doen ... of ik terug zijn papieren wou meenemen naar beneden ...

Ik langs de loodgieter : "Jef tot wat uur werk jij vanavond" en dan Jef : " ... Zo lang mogelijk tot het geen licht meer is heb al mijn gerief mee ...de rest is voor morgen "

Ik naar beneden met zijn papieren ... Ik heb gewoon de ladder weggepakt en tegen die snul gezegd ...
    "Amai dat is hier ook allemaal zacht materiaal onder die ladderpoten ; daar kan jij niet veilig af met uw dikke kloten " " Als ge kou krijgt gaat ge best wat dichter bij de pekstoof staan "
    Zijne GSM lag nog in zijnen auto , was toen nog een groter type ...

Twee uur later belden ze van zijn bureel ... hij was niet aangekomen bij zijn volgende expertise en nam zijn GSM niet op ... Ik heb gezegd dat ze zich niet ongerust moesten maken en dat hij nog bij ons was en dat hij nog ongeveer één uur werk had ...
    Als hij daar een uur of twee gezeten heeft heb ik de ladder gaan terugzetten ... en heb ik hem de raad gegeven zelf voor een ladder te zorgen als hij op expertise ging ...

Gelukkig is het vrij afgelegen en hebben er niet zo veel mensen hem horen roepen ...
    3 huizen in de buurt (minder dan 100 m en allemaal gaan werken) ... maar er begonnen al wat fietsers te passeren ...

Hij zei dat hij klacht ging indienen ... 'k heb tegen hem gezegd ... vertellen zoals het gebeurt is hé ... en wedden dat die politieagenten in hun broek pissen van het lachen dan hebt ge uw waterschade ...

Makelaar heeft achteraf alles geregeld ...

k.b.

knaap

Als ik jullie een tip mag geven voor in de toekomst.

Laat de aannemer de offerte iets duurder maken
    wij werken enorm veel voor klanten met schadegevallen en komen regelmatig deze problemen tegen (ik werk in een afwerkingsbedrijf)

Als de offerte door de aannemer geschat wordt op bv 1000 euro ,dan moogt ge er vrij zeker van zijn dat het uitbetaalde bedrag rond de 700 euro en 900 euro (in het beste geval) gaat zitten.
    Een verzekeringsagent heeft ons ooit eens verteld dat er twee redenen zijn waarom dat ze dit zo toepassen .

ten eerste weten ze dat de aannemer grotere marges nemen als het een schadegeval is en ze het dus wel rond krijgen met een bedrag dat 10 tot 30% lager ligt .Vaak is het voor de aannemer in een schade geval wat giswerk om er een juiste prijs op te plakken . Dit omdat men nooit exact weet wat men tegen komt bij een herstelling en als de offerte reeds gemaakt is kunnen ze erna niet terug komen op de prijs .Dus dan gaat de aannemer zich hiervoor in dekken en automatisch van het eventuele meerwerk uit

ten tweede Zo geven ze de klant ook het gevoel dat ze er in de toekomst geen voordeel uit kunnen halen, omdat ze dan vaak uit eigen beweging moeten bij springen (lees bij betalen )

Wat wij in dit geval doen is een offerte maken voor het herstellingswerk en er automatisch een 10 tot 30% bij tellen ( naar de aard van het werk )
    Van de 10 schadegevallen die we in 2013 hebben gehad ,hebben 8 klanten het bedrag gekregen zonder 1 euro te moeten bij leggen.
    Laatst gewijzigd door nim86; 25-12-13 om 08:53

voorman

1 likes.

Dus eigenlijk wil je zeggen dat als iedereen eerlijk zou zijn, de juiste prijs zou inschatten en op offerte zetten, die zo uitbetaald zou worden en iedereen z'n verzekeringspremie met 10 a 30% kan dalen?

kerel

1 likes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjay Bekijk bericht
    Dus eigenlijk wil je zeggen dat als iedereen eerlijk zou zijn, de juiste prijs zou inschatten en op offerte zetten, die zo uitbetaald zou worden en iedereen z'n verzekeringspremie met 10 a 30% kan dalen?
    Nagels met koppen pieken het hardst.

voorman

Oftewel: hoe de inhaligheid van weinigen ons allemaal veel geld kost...

meester

Is gewoon een feit ...

Verzekeringen sturen experts op pad (onafhankeljken) die willen (of moeten) scoren ... dus doen overal 10 a 15 % af ...

Klanten weten dat dus vermelden op voorhand tegen aannemer dat ze geen zever willen ... het is voor verzekering ...
    Aannemers die offertes maken naar klanten die niet zelf moeten betalen nemen iets meer marge ...

Afhankelijk van uw "positie" kan je het geheel ook omdraaien ...

DHZ'ers doen alles zelf aan hun huis ... dan is er een schadegeval en laten ze zelfs iemand komen om het stof dat de schilder heeft gemaakt op te kuisen ...

Het is gewoon een "rotte commerce" geworden ...

Maar dat is met alles denk ik ...
    Ik heb trouwens thuis al eens een gevraagd ...

waarom die meer moeten kosten per uur dan bevoorbeeld een deftige schilder ...

Het antwoord was : Dat moet niet meer kosten ... maar dat kost meer ...

k.b
    Laatst gewijzigd door K.B.; 29-12-13 om 16:22

knaap

ik zou zeggen : maak als aannemer maar eens een correcte prijs voor een schadegeval

de expert die weet niet deftig hoe de vork aan de steel zit ,maar zal garantie de offerte in vermindering brengen (of de klant moet al zijn verzekeringen daar hebben inclusief die van zijn zaak met 5 bedrijfswagens etc ) Dan kunnen ze natuurlijk altijd iets meer .

Uiteindelijk krijgt de klant slechts 80% van de offerte terug betaald en dan wil de klant natuurlijk dat het werk uitgevoerd word voor die prijs
    Indien dit niet gebeurd dan houden ze die 80% en laten ze nonkel benny de muur schilderen voor 10 euro per uur en hebt ge als aannemer uwe tijd in iets gestoken wat ge uiteindelijk niet moogt uitvoeren !

En dat de experts niet weten hoe de vork aan de steel zit dat komen we maar al te vaak tegen .
    Overlaatst nog een geval van vochtschade in een plafond . Het lek was reeds opgelost ,maar de expert beweerde dat een goede schilder dit wel plaatselijk kon bij verven . Hij betaalde dus slechts om 1/3de van de volledige doorlopende plafond te verven . Dit kon volgens hem dan ook in 1 laag gebeuren...

meester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nim86 Bekijk bericht

En dat de experts niet weten hoe de vork aan de steel zit dat komen we maar al te vaak tegen .
    ...

De experts zijn onafhankelijke zelfstandigen die door de verzekeraars worden beoordeeld op hun "winst" voor de verzekeringsmaatschappij ....
    En alle trukjes van de kermis zijn daar blijkbaar goed voor ...
    Day gaat van uitvluchten , drogredenen tot het "afromen" met een percentage aan de hand van de "staffellijsten van de bouwunie " ...

Je moet al bijna telkens verzekering met rechtsbijstand hebben zodat je eigen verzekering je eigen advocaat gaat betalen als je tegen hun eigen aangestelde expert wil ingaan ...

Zo ver zijn ze ...

En commerciele zaken van alle polissen bij één maatschappij en nog 3 auto's ook ... zijn heel mooi om een "klein schadegeval" mee geregeld te krijgen ...
    Doch als je huis afbrand dan is je schade niet meer in verhouding tot je premie en dan tappen ze (nagenoeg) allemaal uit de "trukkendoos" ...

Heel jammer ...

Je moet U als Eerlijke zwemmer dan ook niet begeven in de wateren die vol haaien zitten ...
    Als ze U niet opeten is het gewoon omdat je nog moet groeien ...

k.b.

Tags for this Thread

Regels voor berichten