+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33
    knaap

Laser Waterpas bij ORGA... de moeite?

in de brochure van Orga staat er een laser waterpas van black and decker in promotie voor 49 EUR.

Is dit een beetje de moeite? kent iemand het toestel? is dat enkel horizontaal of ook vertikaal dat die laser gaat, want dat heb ik ook nodig.

kerel

Hetzelfde stoestel is vandaag in superpromotie bij de Gamma... en toen ik daar deze morgen voor de deur stond waren ze nog nie geleverd
    Weer zo'n typische reclame stunt????

Diegene in de Gamma is type LZR210-XJ... horizontale laserwaterpas met detectie van metale buizen/leidingen.

Als ze hem hadden had ik em nu in mijn bezit gehad.... niet dus
    Volg hier ons bouwavontuur!

knaap

wees blij, die van Orga is geodkoper geloof ik en redelijk wat zelfs.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whistler
    Hetzelfde stoestel is vandaag in superpromotie bij de Gamma... en toen ik daar deze morgen voor de deur stond waren ze nog nie geleverd
    Weer zo'n typische reclame stunt????

Diegene in de Gamma is type LZR210-XJ... horizontale laserwaterpas met detectie van metale buizen/leidingen.

Als ze hem hadden had ik em nu in mijn bezit gehad.... niet dus
    en ik heb net dezelfde 2 weken gekocht in de gamma voor 110 euro
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic

knaap

ik ga het niet kopen. het is enkel horizontaal en daar ben ik niets mee. dan gebruik ik liever een spankoord en m'n manuele waterpas

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant
    wees blij, die van Orga is geodkoper geloof ik en redelijk wat zelfs.
    Die van de Gamma is 49,99 Euro. Da is maar 0.99 Euro verschil met wat jij aanhaalt. En als je dan de brochure van ORGA download van hun website staat die daar voor 70 Euro

Dan denk ik dat die van de Gamma 'redelijk goedkoper' is

knaap

ah crap, ja sorry, ik heb de folders niet bij de hand, maar ik weet dat het bij 1 vd 2 voor +/- 70 EUR staat en bij de andere voor +/- 50 EUR.

sorry als ik jullie in de war heb gebracht

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant
    sorry als ik jullie in de war heb gebracht
    't Is u vergeven

Die goedkope waterpassen zijn niet goed! Als je het echt goed wil doen zonder gesukkel, neem dan een professionele.
    Ik heb het verschil heel duidelijk kunnen zien tussen beide. De ene kon je bij daglicht in een gewone huiskamer al niet meer gebruiken, je zag niets meer na een vijftal meters.
    Met de andere, de professionele hebben we een grote hal van meer dan 50 meter gedaan (we moesten diagonale banden trekken) en dat ging nog perfect. Vraag me niet meer naar de merken, maar die goedkope kwam van Vancranenbroek.

Zelf heb ik de beste ervaringen gehad hier met een simpele pasdarm gevuld met water... Eer dat je je lazerspul correct neergezet hebt zijn de maten met de pasdarm al drie keer opgetekend. Wel enkel horizontaal dan he.

gezel

niet op prijs letten, wel op afwijking en inderdaad helderheid.
    Er bestaan wel laser ontvangers om op grote afstanden te werken maar dat is duur. Voor de nauwkeurige lasers betaal je al gauw 200 en meer euro's.

Let wel, dan heb je een roterende zelfnivellerende laser.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benarty
    Er bestaan wel laser ontvangers om op grote afstanden te werken maar dat is duur. Voor de nauwkeurige lasers betaal je al gauw 200 en meer euro's.

maak er al maar rap 1500€ voor een proffesionele en zelfnivelerende van goede kwaliteit!!!

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steenkapperke
    Die goedkope waterpassen zijn niet goed! Als je het echt goed wil doen zonder gesukkel, neem dan een professionele.
    Ik heb het verschil heel duidelijk kunnen zien tussen beide. De ene kon je bij daglicht in een gewone huiskamer al niet meer gebruiken, je zag niets meer na een vijftal meters.
    Met de andere, de professionele hebben we een grote hal van meer dan 50 meter gedaan (we moesten diagonale banden trekken) en dat ging nog perfect. Vraag me niet meer naar de merken, maar die goedkope kwam van Vancranenbroek.

Zelf heb ik de beste ervaringen gehad hier met een simpele pasdarm gevuld met water... Eer dat je je lazerspul correct neergezet hebt zijn de maten met de pasdarm al drie keer opgetekend. Wel enkel horizontaal dan he.
    een pasdarm vind ik persoonlijk het onbetrouwbaarste instrument dat ik ooit gezien heb. meet maar eens na, nadat je de pas afgetekend hebt, eer dat je dat fatsoenlijk gemeten hebt! ...
    Als we maar gelukkig zijn...

knaap

bon, ik blijf alleszins bij de traditionele waterpas. handig, goedkoop, horizontaal, verticaal en diagonaal.

schandalig hoe duur die lasers zijn

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djaxx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benarty

maak er al maar rap 1500€ voor een proffesionele en zelfnivelerende van goede kwaliteit!!!
    Niemand zegt dat je direct een nieuwe moet aankopen he.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyrun
    een pasdarm vind ik persoonlijk het onbetrouwbaarste instrument dat ik ooit gezien heb. meet maar eens na, nadat je de pas afgetekend hebt, eer dat je dat fatsoenlijk gemeten hebt! ...
    Nocthans is dit een juiste meetmethode maar je moet gedult genoeg hebben en tja, goed kijken waar je aftekent want door de adhesiekracht van de vloeistof kromt deze gemakkelijk aan de wanden zowat naar boven.

Goed afspreken op welk niveau je dus kijkt en aftekent.
    Nauwkeurigheid meer dan genoeg.

Tags for this Thread

Regels voor berichten