+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28
    gezel

Laminaat op de verdieping: doorlopend of met dorpels?

'k Ben momenteel nog druk bezig in m'n badkamer maar ben al aan't volgende aan't denken hoe ik da het best ga doen. Da volgende is de laminaat op de bovenverdieping: in iedere kamer ga ik dezelfde plaatsen en nu vraag ik me af hoe dit bij jullie gedaan is/ gaat worden. Met Tussendorpels aan de deuren of ineens doorlopend? En waarom juist?
    We cannot direct the wind but we can adjust the sails

Re: Laminaat op de verdieping: doorlopend of met dorpels?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DigitalOverdose
    'k Ben momenteel nog druk bezig in m'n badkamer maar ben al aan't volgende aan't denken hoe ik da het best ga doen. Da volgende is de laminaat op de bovenverdieping: in iedere kamer ga ik dezelfde plaatsen en nu vraag ik me af hoe dit bij jullie gedaan is/ gaat worden. Met Tussendorpels aan de deuren of ineens doorlopend? En waarom juist?
    Met tussendorpels aan de deuren zodat de laminaat kan uitzetten onder invloed van de warmte.

gezel

Ik zou toch ook tussendorpels gebruiken. Laminaat kan immers uitzetten of krimpen (afhankelijk van de temperatuur enz...) en daarom moet je met uitzettingsvoegen langsheen de muren werken.

Als je nu één groot laminaatparket legt moet je genoeg mm uitzettingsvoeg voorzien (anders riskeer je dat je parket bol komt te staan als hij uitzet).

Als je toch niet graag met dorpels werkt kan je nog altijd met speciale verbindingsstukken (in metaal of houtkleur). Maar het principe blijft hetzelfde als met dorpels: één afzonderlijke laminaatvloer per ruimte.

knaap

Wij hebben ze niet doorlopend gelegd, maar tussen de deur met een afwerklatje gewerkt, vooral om het contactgeluid van in de nachthal te onderbreken

knaap

wij doorlopend, omdat dit het mooiste is.
    overal van de muur zeker 1 cm genomen,dat bedekt wordt door plint.
    in de hal hebben we overgang tussen vloer en laminaat 2mm tussen gelaten, was ook mooier. acheraf gebleken dat dit te nipt was. planken eruit gehaald en wat afgedaan. ok nu
    Als we maar gezond zijn...

gezel

Wel,ik ben hier nu ook volop mee bezig,maar mijn grootste probleem bestaat erin om de laminaat mooi te laten aansluiten bij de deuropening en deurlijsten.Je kan de laminaat ook niet mooi laten onder de deurlijsten laten lopen omdat je die plank omhoog moet heffen om te laten 'klikken'.Iemand een idee hoe ik toch zonder al te veel knip en zaagwerk mijn laminaat onder de deur en deurlijsten kan laten lopen ? Eventueel schuiven ofzo ?

Wij hebben ook onze laminaat doorgelegd in alle kamers.
    Genoeg uitzettingsvoeg laten is de boodschap.

knaap

Bij ons zitten er plastieken (laminaat-houtkleur) verbindingsstukken onder de deur.

De plaatser raadde af om de laminaat doorlopend te leggen vanwege mogelijke uitzettingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spicyalan
    Bij ons zitten er plastieken (laminaat-houtkleur) verbindingsstukken onder de deur.

De plaatser raadde af om de laminaat doorlopend te leggen vanwege mogelijke uitzettingen.
    idd, al uitvoerig aan bod geweest op het forum.
    Onder de deur best een uitzettingsvoeg laten. Better be save dan dat je x-jaren later opnieuw mag beginnen.

gezel EXMO's schermafbeelding

ik ga hem doorlopend leggen. Men heeft me gezegd dat ik enkel moet zien dat er om de 10meter een uitzettingsvoeg ligt. Mijn huis is maar 8.8 op 8.8 dus dat zou geen probleem mogen geven. Ik ga wel voldoende afstand laten aan de muren...
    bouwinfo bedrijfsfiche
    nieuwe website : www.exmo.be
    Test gratis SONOS bij je thuis.
    Multiroom audio en video, inbouwluidsprekers, home cinema en maatmeubels...
    Nieuw : CONTROL4; verstop en bedien uw toestellen in alle eenvoud.

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spicyalan

heb je hier foto's van, ik ben ook op zoek naar een gepaste oplossing, probleem bij mij is dat er wat niveuverschil zit tussen kamers en hal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no money
    ik ga hem doorlopend leggen. Men heeft me gezegd dat ik enkel moet zien dat er om de 10meter een uitzettingsvoeg ligt. Mijn huis is maar 8.8 op 8.8 dus dat zou geen probleem mogen geven. Ik ga wel voldoende afstand laten aan de muren...
    Bij ons is er idd ook geen enkel stuk langer dan 8 m.
    Tot nu toe geen enkel probleem met uitzetting.
    De laminaat ligt via een centrale gang kamer in en kamer uit. Geen grote oppervlaktes dus. Alleen aan de aansluiting met de tegelvloer in de badkamers ligt er zo een afwerkingslat in dezelfde kleur als de laminaat.
    Pokkeduur (relatief) zo een latje maar werkt mooi af.

Guest

wij hebben parket ipv laminaat, maar t idee ist zelfde: alles is doorlopend gelegd, de uitzetvoegen zitten onder de plinten tegen de muur.
    tis gelegd door de firma zelf, dus t zal wel goed zijn zo zeker?

gezel

Wij gaan dit weekend onze laminaat leggen, en volgende donderdag komen ze de deuren plaatsen. We weten dus nog niet juist waar de deuren komen, dus kunnen ook moeilijk een latje voorzien op de juiste plaats. Bij ons zijn er 2 kamers naast elkaar, van elk iets minder als 4m die dan samenkomen in een halletje van 1m. Enkel daar zal de laminaat dus 7.5m naast elkaar komen te liggen. Zullen het dan maar risceren zeker?

kerel

Gewoon doen. Bij mij ligt ook alles doorlopend over heel de bovenverdieping.

Tags for this Thread

Regels voor berichten