+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
    gezel

Elektrisch geblindeerd glas

Heeft er iemand een idee van de kostprijs (per m²) van elektrisch geblindeerd glas? Ik zou dit (eventueel) willen gebruiken voor de erker in de keuken. Op het moment dat het licht aangaat zou het glas geblindeerd moeten worden (via een elektrisch stroompje naar de venster)...

En wat is de prijs van zo'n venster (geen idee wat de officiële naam mag zijn) waar je wel perfect van binnen naar buiten kunt kijken, maar waar je van buiten naar binnen quasi niets ziet (bijna een spiegel)?

kerel

dat elektrisch glas kost dacht ik rond de 450 à 500 euro/m2, hoor eens bij een glasfirma voor de juiste prijs

dat spiegelend glas is een stuk goedkoper ...

gezel

Ik dacht eerder rond de 2000 euro/m² voor dat elektrisch ding.

Spiegelend glas is veel goedkoper maar het werkt niet meer als het buiten donker is en er binnen licht brandt.

kerel

priva-lite van Saint Gobain
    geen idee van de prijs, maar ik weet wel dat er ergens in vlaanderen een restaurant is waar ze de toiletten met zo'n glas uitgevoerd hebben. Zodra je binnengaat wordt het glas ondoorzichtig...

falcon10
    Guest

ivm dat elektrisch glas : op Batibouw stond vorig jaar een firma die het had. Glazen deur ging van groen kleurig doorschijnend naar melkwit, niet doorschijnend.
    Ben de prijs kwijt, had hem nogthans gevraagd, en mijn te herrineren dat het iets rond de 3000 - 4000 euro was.
    Maar ben dus niet zeker.
    Vermoed wel dat ie er dit jaar terugstaat, want het is natuurlijk een eye catcher

gezel

bij ons op het werk hebben we tientallen vierkante meters van dit glas staan beneden in onze bunker...ik kan mischien eens horen om er enkele panelen uit te prutsen

Jan

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvanhambelgium
    bij ons op het werk hebben we tientallen vierkante meters van dit glas staan beneden in onze bunker...ik kan mischien eens horen om er enkele panelen uit te prutsen

Jan
    Als je dat eens zou willen doen , want met de prijzen die ik hier lees zal het niet voor de eerste jaren zijn...

falcon10
    Guest

grappige was dat die man op Batibouw zei dat zo'n deuren dikwijls werden gezet als deur van een WC
    Daar zit je dan mooi als net op dat moment de elektriciteit uitvalt

meester

Falcon, dat werkt omgekeerd he! Als er geen stroom op staat is het mat, en als er stroom op staat is het doorzichtig. Dus als de stroom uitvalt is het mat... Dat zou goed zijn gij...
    RIP Coiske!

falcon10
    Guest

zijt ge zeker ?
    dacht dat het omgekeerd was, want anders als het niet in gebruik is staat die deur maar stroom te vreten om doorzichtig te zijn.

meester

Ik weet dat dat bij sommigen zo is, want dat stroom vreten is miminiem, want dat is een kleine condensatorke of zoiets wat 0,01 A verbruikt elke 10 dagen...

Weet niet meer hoe het technisch in elkaar zit, maar ik weet wel dat iemand ook de vraag stelde en wat als de stroom uitvalt? En hij zei, dan blijft ze zo, want dat werkt met een omgekeerde werking...
    RIP Coiske!

Tussen glaslagen zitten vloeibare kristallen. Zonder stroom erop lopen die kristallen gezellig door elkaar, en laten ze geen licht door, en zie je niks door het glas.
    Als je er spanning opzet, dan ga je die kristallen allemaal mooi uitlijnen tov elkaar (polariseren), en dan laten ze wel licht door. En dan kan je dus wel door het glas kijken.

Restaurant in Vlaanderen waar ik het al gezien heb is de Belga Queen in Gent.

knaap

Ik heb op het een of het ander verbouwings programma gezien hoe dat ze een folie tegen het raam kleefden zodat er enkel van binnen naar buiten kon gekeken worden.
    Weet er iemand wat dat is, hoeveel het kost en waar je het kan kopen?

knaap

Ik dacht dit type van glas ook gezien te hebben op batibouw op de stand van 'anyway doors'.
    Kan dit? Het systeem werkt idd met een kleine transfo die zeer weinig
    stroom gebruikt en die de kristallen in het glas beinvloeden (beetje zoals een digitaal uurwerk vermoed ik).
    Leuke maar dure gadget vrees ik.

knaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rdr2180
    priva-lite van Saint Gobain
    geen idee van de prijs, maar ik weet wel dat er ergens in vlaanderen een restaurant is waar ze de toiletten met zo'n glas uitgevoerd hebben. Zodra je binnengaat wordt het glas ondoorzichtig...
    dat restaurant is in Gent, aan de kouter. En, 't werkt

Tags for this Thread

Regels voor berichten