+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    gezel

Mobiele scheidingswand living - bureau

Onze toekomsige living en bureau liggen min of meer in een L-vorm. We zijn op zoek naar ideeën om een wand tussen living en bureau te voorzien, met volgende "randvoorwaarden":

- bij bezoek in bureau voldoende akoestische en visuele afscheiding
    - indien mogelijk volledig kunnen openzetten zodat living en bureau 1 geheel worden (ruimer gevoel in living, beter contact tussen werk- en leefplaats)

Een schuifdeur is eventueel een optie, maar ik vrees dat we te weinig plaats naast de opening hebben door andere deuren. Eventueel kan er iets in een vals plafond ingewerkt worden. Ik dacht dan vb aan een veredelde sectionaalpoort, maar ik vrees dat dit een visueel gedrocht zal worden.

Dan dacht ik aan het systeem dat vb in feestzalen of vergadergebouwen wordt gebruikt, dus met panelen die aan rails hangen.

Iemand ervaring mee, of andere ideeën?
    Einde van de bouwwerken eindelijk in zicht (voor zover dat natuurlijk mogelijk is)

meester

Interessante vraagstelling .
    Wij zaten met een min of meer gelijkaardige problematiek.
    We hebben een grote ruimte die we wilden opsplitsen maar met de mogelijkheid om bij feesten en bijeenkomsten die splitsing weer ongedaan te maken.

Ik heb me daarbij laten inspireren door de oorspronkelijke betekenis "meubel", namelijk : iets mobiel ...
    Dus heb ik een meubelwand... op wieltjes laten bouwen.
    Glazen deur naast de mobiele meubelwand.
    En boven die wand een vaste glazen bovenwaaier, zodat ook wanneer de meubelwand er staat, de visuele eenheid van de ruimte gevrijwaard blijft (balkenzoldering loopt zichtbaar door).

kerel

Wij gaan op termijn zo'n 'harmonicawand' laten plaatsen. Heb dat vroeger met één van mijn projecten moeten doen: Een nis voorzien waar het hele gevaarte inkan achter een gesloten deur, waarvan deze panelen 180° kunnen draaien. Wanneer de wand wordt uitgeschoven, dan vallen de deurpanelen ahw tegen de muur weg. Wel moet je dan zo'n rail voorzien, die we (bij niet-gebruik) zullen afdekken met een lang profieltje.
    Never underestimate the power of hard work!

knaap

Jansenius,

heb je daar fotos van? Want we denken eer ook aan om zoiets te maken: een kast op wieltjes die we dan als scheiding kunnen gebruiken en als er feest is opzij duwen.

Je mag ze ook mailen als dat beter gaat

Ph

meester

Hier enkele foto's.
    Er nog bij zeggen dat het stuk boekenkast dat ge op 1 van de foto's ziet, wel een vast stuk is.
    De vlakke wand daarnaast is in twee delen weg te rollen.
    De 2 delen zitten met bouten van binnen aan elkaar.
    Om aan de wieltjes te kunnen is de afkasting plaatselijk wegplooibaar.
    Om grote stofvlokconcentraties onder de kast te vermijden, is de speelruimte tussen afkasting onderaan en vloer, afgewerkt met een borstellaag.

[/img]

Tags for this Thread

Regels voor berichten