+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26

Discussie: ramen uit Roemenië

knaap

ramen uit Roemenië

Ik kan ramen van het merk Schuco laten leveren vanuit Roemenië.
    Prijs is 30% goedkoper.

Garantie van Belgische firma.

Wat denken jullie?

knaap

volgens mij, maar ik ken er niets van, maar is dat vragen voor miserie!

gezel

Ge weet niet hoe die daar werken. Wat ga je doen als de kwaliteit niet goed is of de ramen slecht geslepen of als er andere problemen opduiken?

Persoonlijk betaal ik liever iets meer en ga ik voor een Belgische firma.

kerel

Stel u eens voor dat ze misschien wel beter zijn en dat ge misschien wel veel minder miserie hebt dan met vele leverancier van hier.

gezel

het wil niet zeggen dat als er iets van roemenie of polen of wat dan ook komt dat het slechts is, zeker niet, er lopen ginder ook vakmannen rond.

Misschien we daar allemaal minder schrik moeten van hebben.

Het gaat over hout schrijnwerk verondrestel ik ? waznt PVc en ALU zou ik dan weer niet vertrouwen van zo'n landen omdat je daar echt topmachienes voor nodig hebt (en die hebben ze daar niet ) .

die Belgische garantie, op wat slaat dat, als er iets aan is komt een Belgische firma het herstellen ?

meester

Vergeet niet dat de normen qua afwerking in die landen heel wat lager liggen dan hier.

kerel

re

firma X uit belgie laat zijn ramen ook in Polen maken, van een zeer bekend merk trouwens, en de kwaliteit is heel goed.
    Alleen als je ze bij firma X bestelt de ramen, weet je niet dat ze ze in polen laten maken, en je denkt dat je belgische ramen hebt
    kwaliteit kunnen ze in buitenland even goed maken als hiere

Greetz

kerel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rombaft
    het wil niet zeggen dat als er iets van roemenie of polen of wat dan ook komt dat het slechts is, zeker niet, er lopen ginder ook vakmannen rond.

Misschien we daar allemaal minder schrik moeten van hebben.

Het gaat over hout schrijnwerk verondrestel ik ? waznt PVc en ALU zou ik dan weer niet vertrouwen van zo'n landen omdat je daar echt topmachienes voor nodig hebt (en die hebben ze daar niet ) .

die Belgische garantie, op wat slaat dat, als er iets aan is komt een Belgische firma het herstellen ?
    voor zover ik weet maakt schuco enkel PVC en aluminium ramen

je zou trouwens ogen opentrekken als je zag met wat voor machines er op sommige plaatsen gewerkt wordt... ik ben ervan overtuigd dat er ginder zelfs ateliers zullen zijn die beter voorzien zijn als sommige belgische ateliers.

persoonlijk zou ik zo 'n importavontuur niet in m'n nek halen, maar dat moet ieder voor zich uitmaken, het is een vrije markt...

maar als het zo nog ff verder gaat, ziet het er maar bedroevend uit voor de belgische bedrijven... Hier in genk centrum is er op een groot bouwproject echt een overrompeling van polen enzo... quasi gene belg te zien daar... 'die mannen werken goedkoper, èh meniejer!'

ik heb niks tegen die mensen, die komen ook maar voor hunne boterham... maar op een gegeven moment gaan er nen hoop belgen met hun duimen staan draaien...
    I have a dream...

that one day, I will have a dream!

and in THAT dream, everything will be nice and babyblue !!!

knaap

Indien je hier een oordeel geeft spreek dan aub uit ervaring en niet zomaar veronderstellingen lanceren.
    Hout, pvc of alu het doet allemaal niet ter zake, machines die ze hier hebben kunnen ze ginder ook hebben, vaklui hebben ze ginder zeker.
    Pas als je weet hoe de structuur van het bedrijf ginder in elkaar zit (vb westers kapitaal, westers manegement) en je hebt de kwalitiet werkelijk kunnen beoordelen, dan kan je over zoiets met kennis van zaken spreken.
    Persoonlijk heb ik 8 jaar geleden in Roemenië al goede pvc ramen en massief eiken ramen van een zeer behoorlijke kwaliteit gezien, gemaakt met dezelfde frezen en machines als die hier in België gebruikt worden.
    Het zal zijn gelijk overal, namelijk goede en slechte, aan u de kunst om de goede uit te kiezen.
    Ik ken hier in Vlaanderen een bedrijf dat al meer dan 12 jaar zijn houten houten ramen in Polen maakt, zowel voor de Belgische markt als voor de Poolse markt. Er worden meer producten uit die landen aangeboden dan als dat de consument weet. Maar om zomaar direct te zeggen dat de kwalitiet die van ginder komt slecht is , dit is waarschijnlijk een brug te ver.

kerel

100% akkoord met vc sypa
    I have a dream...

that one day, I will have a dream!

and in THAT dream, everything will be nice and babyblue !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vc sypa
    Indien je hier een oordeel geeft spreek dan aub uit ervaring en niet zomaar veronderstellingen lanceren.
    Hout, pvc of alu het doet allemaal niet ter zake, machines die ze hier hebben kunnen ze ginder ook hebben, vaklui hebben ze ginder zeker.
    Pas als je weet hoe de structuur van het bedrijf ginder in elkaar zit (vb westers kapitaal, westers manegement) en je hebt de kwalitiet werkelijk kunnen beoordelen, dan kan je over zoiets met kennis van zaken spreken.
    Persoonlijk heb ik 8 jaar geleden in Roemenië al goede pvc ramen en massief eiken ramen van een zeer behoorlijke kwaliteit gezien, gemaakt met dezelfde frezen en machines als die hier in België gebruikt worden.
    Het zal zijn gelijk overal, namelijk goede en slechte, aan u de kunst om de goede uit te kiezen.
    Ik ken hier in Vlaanderen een bedrijf dat al meer dan 12 jaar zijn houten houten ramen in Polen maakt, zowel voor de Belgische markt als voor de Poolse markt. Er worden meer producten uit die landen aangeboden dan als dat de consument weet. Maar om zomaar direct te zeggen dat de kwalitiet die van ginder komt slecht is , dit is waarschijnlijk een brug te ver.
    Ja, maar hoe zit het dan met de garantie?
    Als ge mijn fotokes wil zien, goed eten en af en toe eens glimlachen: http://photo-copy-ann.blogspot.com/

knaap

Gewoon gaan vragen aan de importeur /plaatser, enkele refrenties vragen. In de buurt navragen of het om een betrouwbare firma gaat...

Moderator

...
    maar als het zo nog ff verder gaat, ziet het er maar bedroevend uit voor de Belgische bedrijven... Hier in genk centrum is er op een groot bouwproject echt een overrompeling van polen enzo... quasi gene belg te zien daar... 'die mannen werken goedkoper, èh meniejer!'

ik heb niks tegen die mensen, die komen ook maar voor hunne boterham... maar op een gegeven moment gaan er nen hoop belgen met hun duimen staan draaien...
    totaal off topic, maar kon het niet laten om te reageren:
    De meeste aannemers zijn wanhopig op zoek naar vaklui!!
    Er is een acuut tekort aan metsers, installateurs, schrijnwerkers,...
    Niemand hier wil nog in "den bouw" werken! Te vuil, te lastig,...
    Het is bedroevend als je eerst een aannemer hoort zeggen dat hij maar geen mensen kan vinden en dan 's avonds int nieuws ziet dat er zoveel werklozen zijn.
    Als je wil dat je kinderen later werk hebben en goed verdienen stuur ze dan naar het technisch onderwijs, want in de mechanica en elektronica ist het al just hetzelfde als in de bouw.
    Waarom denk je dat er zulke lange wachttijden zijn als je een aannemer wilt?

gezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoow
    ...
    maar als het zo nog ff verder gaat, ziet het er maar bedroevend uit voor de Belgische bedrijven... Hier in genk centrum is er op een groot bouwproject echt een overrompeling van polen enzo... quasi gene belg te zien daar... 'die mannen werken goedkoper, èh meniejer!'

totaal off topic, maar kon het niet laten om te reageren:
    De meeste aannemers zijn wanhopig op zoek naar vaklui!!
    Er is een acuut tekort aan metsers, installateurs, schrijnwerkers,...
    Niemand hier wil nog in "den bouw" werken! Te vuil, te lastig,...
    Het is bedroevend als je eerst een aannemer hoort zeggen dat hij maar geen mensen kan vinden en dan 's avonds int nieuws ziet dat er zoveel werklozen zijn.
    Als je wil dat je kinderen later werk hebben en goed verdienen stuur ze dan naar het technisch onderwijs, want in de mechanica en elektronica ist het al just hetzelfde als in de bouw.
    Waarom denk je dat er zulke lange wachttijden zijn als je een aannemer wilt?
    heleba man, jij zet hier een quote van mij die niet van mij komt totaal niet, ik heb hier in mijn reactie zelfs aangehaald dat de vaklui ginder minstens even goed zijn !!

ivm machines, daarmee moet je toch opletten hoor om verschillende redenen.

- bedrijven die hun ateliers naar ginder verplaatsen zijn absoluute prijsdrukkers, die besparen zeker ook in andere(soms noorzakelike) dingen zoals onderhoud enz.... eveneens is er in de landen minder controle op vanalles en nog wat.
    - de mensen in die landen zijn minder goed geschoold dan bij ons met als gevolg dat ze soms niet weten hoe al die machienes goed moeten onderhouden worden, dat heeft dan als gevolg dat het in het begin allemaal fantastisch is echter na een paar jaar komen er klachten over huin producten en begint het kalf te verdrinken (ik spreek niet perse voor schrijnwerkers maar in het algemeen) .
    - als ze ginder even dure machines staan hebben als hier dan zal de ksotprijs geen 30% lager liggen, onmogelijk. want de arbeidskost die je uitspaart die moet je in je transport steken en allerlei omkosten die op afstand werken met zich meebrengen, de mensen ginder werken goedkoper maar ze werken ook niet voor niets hoor.

Moderator

't qouten was een delete foutje, waarbij mijn excuses.

Tags for this Thread

Regels voor berichten